تبیان، دستیار زندگی
محسن محمد سیفی در ووشو دومین مدال طلای کاروان ایران در بازیهای آسیایی اینچئون را کسب کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز درخشان ورزش ایران


پنجمین روز رقابت های آسیایی با سه مدال طلا، نقره و برنز برای کاروان ایران همراه بود. محسن محمد سیفی در ووشو دومین مدال طلای کاروان ایران در بازیهای آسیایی اینچئون را کسب کرد.


محسن محمد سیفی

درآغاز پنجمین و آخرین روز رقابتهای ووشوی بازیهای آسیایی اینچئون مسابقات فینال اوزان مختلف برگزار شد که در 65- کیلوگرم ساندای مردان محسن محمد سیفی در یک مبارزه تماشایی "ریشات لیونشو" از قزاقستان را شکست داد و طلای خود در بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو را تکرار کرد.

ووشوکاروزن 65- کیلوگرم ایران برای رسیدن به این مرحله نمایندگان قرقیزستان و فیلیپین را ناک اوت کرد ودر مبارزه نیمه نهایی هم نماینده چین را شکست داده بود.

محمد سیفی مدال طلای بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو، برنز مسابقات آسیایی بزرگسالان 2007 ماکائو، نقره مسابقات جهانی 2009 کانادا، طلای جام جهانی 2010 چین، طلای مسابقات جهانی2011 ترکیه، طلای مسابقات بزرگسالان آسیا 2012 ویتنام، طلای مسابقات ورد گیمز 2013 کلمبیا، طلای مسابقات جهانی 2013 مالزی را در کارنامه دارد.

لادور نقره‌ای شد

در فینال وزن 75- کیلوگرم مردان حمیدرضا لادور مقابل " کیم میون جین" از کره جنوبی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

وی برای رسیدن به فینال، در دور اول "ماهارجان" از نپال و در دوم "محمد زید" از اردن را شکست داد و به جمع چهار نفر پایانی راه یافت. لادور در مرحله نمیه نهایی " نور سلطان تورسینکالوف" از قزاقستان را برد و فینالیست شد.

لادور طلای مسابقات جوانان جهان اندونزی 2008 و طلای مسابقات کامبت گیمز روسیه 2013 را در کارنامه دارد.

الهه منصوریان نقره ای شد

در ساندای بانوان هم در وزن 52- کیلوگرم الهه منصوریان مقابل نماینده چین شکست خورد و نقره گرفت.

منصوریان برای کسب این مدال در دور اول "هرتاتی " از اندونزی، در دور دوم" گورلینگ" از نپال،دور سوم "کیم هی بین" از کره جنوبی را شکست داده بود.

الهه منصوریان مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان 2013 مالزی ، برنز بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو، طلای مسابقات جام جهانی چین2010 ، نقره مسابقات جهانی کانادا 2009 ، طلای مسابقات جام قفقاز 2010، نقره مسابقات آسیایی کره جنوبی 2007 ، طلای مسابقات آسیایی جوانان ماکائو 2009 ، برنز یازدهمین دوره رقابتهای جهانی ترکیه 2011 را در کارنامه دارد.

اولین مدال قایقرانی ایران

همچنین تیم روئینگ چهار نفره سبک وزن دختران ایران موفق شد به مدال برنز بازیهای آسیایی دست یابد. سولماز عباسی، حمیرا برزگر، نازنین ملایی و مهسا جاور پاروزنان ایران بودند که مدال برنز را بر گردن آویختند. چهار دختر ایرانی زمان 7 دقیقه و 37 ثانیه و 42 صدم ثانیه را ثبت کردند. مدالهای طلا و نقره هم به چین و ویتنام رسید.

این اولین مدال قایقرانی ایران در بازیهای آسیایی است. تیم های چین و ویتنام مدالهای طلا و نقره این رشته را به دست آوردند.

همچنین تیم چهار نفره مردان ایران در مسابقه فینال در مکان چهارم قرار گرفت.

شمشیربازی اسلحه سابر نقره ای شد

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران که با شکست چین موفق به صعود به فینال بازی‌های آسیایی شده بود، در این مسابقه مقابل کره‌جنوبی، میزبان مسابقات به میدان رفت.

در این بازی کره‌ای‌های میزبان با حمایت تماشاگران خود از ابتدا از ایران پیش بودند و توانستند 45 بر 26 به پیروزی رسیده و مدال طلا را از آن خود کنند.

شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک با حضور در سالن مسابقه رقابت ملی پوشان را از نزدیک مشاهده کرد.

بدین ترتیب تیم ملی شمشیربازی سابر ایران به مدال نقره رسید. این تنها مدال شمشیربازی ایران در این رقابت‌ها بود.

تیم های اپه و سابر ایران در بازی‌های آسیایی حضور داشتند.

کیانوش رستمی طلا را از دست داد

کیانوش رستمی که در حرکت یکضرب موفق به مهار 172 کیلوگرم اول شده بود در حرکت دوضرب هم موفق به مهار وزنه 208 کیلوگرمی و در مجموع 380 کیلوگرم در جایگاه دوم قرار گرفت.

"تیان تو" چینی با مهار وزنه 218 کیلوگرمی در حرکت دوضرب، تمامی معادلا را به هم زد و با یک کیلوگرم برتری نسبت به رستمی، مدال طلای وی را به نقره تبدیل کرد.

در این دسته علیمف ازبکستانی با مهار وزنه 369 کیلوگرم در مجموع به مدال برنز رسید و رسول تقیان با مجموع 368 کیلوگرم، در جایگاه چهارم ایستاد.

این وزنه بردار رکورد 16 ساله شاهین نصیری نیا را هم شکست.

مدال آوران ایران در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی:

مدال طلا :

* نجمه خدمتی(تیراندازی)، محسن محمدسیفی(ووشو)

مدال نقره:

* نرجس امام قلی نژاد(تیراندازی)، الهه منصوریان(ووشو)، تیم تیراندازی،حمیدرضا لادور ، شمشیربازی ،کیانوش رستمی

مدال برنز:

* سجاد عباسی(ووشو)، تیم روئینگ چهار نفره بانوان

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا