تبیان، دستیار زندگی
دخترهای زیادی هستند که این روزها خارج از خانه کار می کنند و این یعنی پسران شانس آن را دارند که در ازدواج شان از یک حامی مالی برخوردار باشند. کم شدن فشار مالی زندگی از دوش پسر یکی از مزایای شاغل بودن دختران است اما این سبک زندگی کم آسیب هم نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دخل و خرج مشترک بعد از ازدواج


دخترهای زیادی هستند که این روزها خارج از خانه کار می کنند و این یعنی پسران شانس آن را دارند که در ازدواج شان از یک حامی مالی برخوردار باشند. کم شدن فشار مالی زندگی از دوش پسر یکی از مزایای شاغل بودن دختران است اما این سبک زندگی کم آسیب هم نیست.

پول و ازدواج

اولین آسیب همان طور که فکرش را می کنید این است که مردی به خاطر توانایی مالی زن یا با اتکای به آن همسرش را انتخاب کند. درست است که بعد از خواندن صیغه عقد شما در میان زندگی‌ای هستید که همه چیزش با همسرتان مشترک است حتی جیبتان اما مهم است که در زندگی، زن پایبند نقش های زنانه اش باشد و مرد پایبند نقش های مردانه. اگر تعادل مالی در ازدواج به هم بخورد، ممکن است این نقش ها دستکاری شوند و زن و مرد جایشان را تغییر دهند.تامین مالی خانواده وظیفه مرد است. اسلام وظیفه اشتغال بیرون از خانه، پرداخت نفقه و رفع نیازهای مادی را به عهده مرد گذاشته اما این به معنای مشارکت نکردن زن نیست. زن هم در صورت تمایل و رضایت همسر می تواند گوشه ای از مخارج زندگی را بگیرد.

اگر کار می کنید

اگر قرار است کار کنید، الزاما نباید همه درآمدتان را با همسرتان به اشتراک بگذارید. همه چیز به توافق شما دو نفر و شرایط خاص زندگی تان برمی گردد. ممکن است در سال های اول نیاز باشد مشارکت بیشتری نشان دهید و در آینده کمتر.

اهل حساب کتاب باشید اما پول من، پول تو راه نیندازید. در مسائل مالی با زبان شیرین و گاهی با شوخی با همسرتان حساب و کتاب کنید ولی دست و دلباز باشید. اگر دیدید همسرتان برای مخارج ماهانه‌ خانه پول کم می‌آورد نگذارید تا دغدغه‌ی مالی سوهان روحش بشود. بخشی از درآمدتان را با زیرکی وسط بگذارید. مطمئن باشید که همسرتان متوجه بزرگواری و محبت شما می‌شود و به زندگی امیدوارتر خواهد شد. عزت و جایگاه شما با این کار نزد او بیشتر شده و به شما افتخار خواهدکرد.این نکته را بدانید که هرچقدر مشکلات مالی همسر شما بیشتر باشد، اعصابش مشوش‌تر و در نتیجه راحتی زندگی خودتان تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

اگر همسر شما نیاز مالی ندارد و کم پیش می‌آید که دستش خالی باشد دلیل نمی‌شود که شما از درآمدتان او را خوشحال نکنید. برایش هدیه بخرید. هدیه‌هایی که ممکن است اگر لازم شود خودش برای خودش بخرد! برایش پیراهن و شلوار و کفش وادکلن و چیزهایی از این قبیل بخرید. مردها هرچقدر هم که پشت چهره‌ی مردانه‌شان قایم شده‌باشند اما از اینکه همسرشان با ریزبینی‌های خاص زنانه‌اش برایشان هدیه خریده به اوج می‌رسند و شاد می‌شوند.

همه چیز به توافق شما دو نفر و شرایط خاص زندگی تان برمی گردد. ممکن است در سال های اول نیاز باشد مشارکت بیشتری نشان دهید و در آینده کمتر

آقا پسرها بدانند

در زندگی امروز که هزینه ها بالاتر و دست یافتن به رفاه دشوارتر شده شاید نیاز باشد گاهی از همسرتان کمک مالی بگیرید اما بسیار مهم است که اتکای مالی به او نداشته باشید. به خصوص در اوایل ازدواج، وجهه خود را حفظ کنید. محدودیت های مالی تان را برای او شرح دهید و از همسرتان بخواهید که مطابق با توانمندی شما هزینه کند. حتی اگر پیشنهاد کرد که از کمک مالی او بهره بگیرید، تا حد ممکن سعی کنید این پیشنهاد را رد کنید.

در زندگی مشترک ممکن است اوقاتی پیش بیاید که بخواهید چنین پیشنهادی را بپذیرید اما بهتر است اوایل ازدواج استقلال مالی تان را (توجه کنید، استقلال مالی و نه توانمندی مالی) به همسرتان نشان دهید تا خیالش جمع شود که همسرش، حتی اگر درآمد زیادی ندارد اما مدیریت مالی داشته و می تواند پشتوانه خوبی باشد.در چنین شرایطی مشارکت همسرتان در مسایل مالی بیشتر خواهد شد تا اینکه تصور کند شما روی درآمد او حساب باز کرده اید و پول درآوردن وظیفه همسرتان می دانید.

برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از: مهرخانه

مطالب مرتبط:

جنگ اول را همین امروز به پا کنید!

چگونه برای ازدواج پول پس‌انداز کنید؟

دخل و خرج زیر یک سقف

چطور از درآمد خواستگارتان سوال کنید؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.