تبیان، دستیار زندگی
بعید به نظر می رسد کادر فنی الشحانیه راضی شود با کنار گذاشتن مدافع سابق داماش، از قدرت خط دفاعی تیمش کم کند تا مدافعی دیگر به مجموعه اضاف شود و این یعنی کمتر شدن شانس پولادی برای عقد قرارداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پولادی از اروپا تا کویت!


بعید به نظر می‌رسد کادر فنی الشحانیه راضی شود با کنار گذاشتن مدافع سابق داماش، از قدرت خط دفاعی تیمش کم کند تا مدافعی دیگر به مجموعه اضاف شود و این یعنی کمتر شدن شانس پولادی برای عقد قرارداد.

مهرداد پولادی، مدافع فصل پیش پرسپولیس بالاخره با رای کمیته انضباطی بازیکن آزاد اعلام شد تا بتواند به تیم الشحانیه قطر بپیوندد. با این حال، مشکل جدیدی پیش پای این بازیکن ملی پوش قرار گرفته است.

پولادی

پیش تر عنوان شد پولادی از جمله بازیکنانی است که کارت های پایان خدمتشان مشکل دارد و به این دلیل قصد دارد اقامت قطر را دریافت کند تا سال های آخر فوتبالی اش را خارج از مستطیل سبز سپری نکند. مشکل جدیدی در پیوستن پولادی به تیم قطری به وجود آمده که ارتباطی به این مساله ندارد و فنی است.

پولادی بعد از جام جهانی برزیل و درخشش در این مسابقات با چند پیشنهاد خارجی از اروپا و لیگ های عربی روبرو شد که جدی ترین آنها از باشگاه تازه وارد به لیگ ستارگان قطر؛ الشحانیه بود. تیم تازه وارد قطری که در فاز تدافعی مشکلات زیادی دارد قصد داشت با اضافه کردن مهرداد به سمت چپ خط دفاعی خود از استحکام بیشتری در این بخش برخوردار گردد.

آمدن شجاعی معادلات را بر هم زد

با این اوصاف آماده نشدن رضایت‌نامه پولادی در ابتدای فصل سبب شد تا مدیر برنامه مشترک او با مسعود شجاعی پیشنهاد عقد قرارداد با این هافبک بگیرد و این یعنی پر شدن سهمیه چهارمین و آخرین بازیکن الشحانیه در لیگ ستارگان قطر. به واقع خرید شجاعی معادلات سرمربی اسپانیایی تمی را بر هم زد.

از سوی دیگر عملکرد مطلوب پولادی در جام جهانی و تست های پزشکی باشگاه قطری سبب شد تا مدیران به فکر خارج کردن اسم یکی از خارجی ها از لیست به منظور جایگزینی پولادی بیفتند. انتخاب گزینه خارجی دیپورتی برای قطری ها روی کاغذ دشوار نیست. آنها یک مدافع اسپانیایی (آلوارو مخیا) و یک مهاجم آرژانتینی (لوچیانو واسکوئز) را دارند که طبیعتا آسان قلم قرمز روی نام آنها نخواهند کشید.

کیسه بوکس شدن مقابل القطر شانس پولادی را کم کرد

گفته می شود متولیان الشحانیه مایل بودند تا اورستس مدافع اهل تیمورشرقی که سابقه حضور در داماش گیلان را نیز دارد، از لیست خارج گردد تا مهرداد جای او را بگیرد. حتی به آنخل لوتینا سرمربی سرشناس تیم هم توصیه کردند تا در اولین فرصت نظرش را در این باره بیان کند.

با این اوصاف آماده نشدن رضایت‌نامه پولادی در ابتدای فصل سبب شد تا مدیر برنامه مشترک او با مسعود شجاعی پیشنهاد عقد قرارداد با این هافبک بگیرد و این یعنی پر شدن سهمیه چهارمین و آخرین بازیکن الشحانیه در لیگ ستارگان قطر. به واقع خرید شجاعی معادلات سرمربی اسپانیایی تمی را بر هم زد

اولین آزمایش سرمربی اسپانیایی در این مورد با شکست همراه بود. ظاهرا دو شب پیش در هفته چهارم لیگ ستارگان سرمربی تیم وقت یک بر صفر از القطر عقب افتاده بودند، اورستس را بیرون می کشد تا یک مدافع قطری جایگزین او شود. در ادامه الشحانیه بدون اورستس 3 گل دیگر دریافت می کند تا سرمربی نقش غیر قابل انکار این مدافع را بیشتر از قبل لمس کند. با این حساب بعید به نظر می رسد کادر فنی الشحانیه راضی شود از قدرت خط دفاعی تیمش کم کند تا مدافعی دیگر به مجموعه اضاف شود و این یعنی کمتر شدن شانس پولادی برای عقد قرارداد با تیم الشحانیه.

اقامتی در کار نیست

و اما داستان دریافت اقامت حضور در کشور قطر برای مهرداد پولادی چیست؟

در فوتبال قطر به بازیکنی اقامت یک ساله و البته قابل تمدید داده می شود که با تیمی قرارداد امضا کرده باشد و در حال حاضر پولادی به دلیل عدم عقد قرارداد با الشحانیه طبیعی است که شرط لازم برای اقامت در این کشور را ندارد. با این حساب باید منتظر بود تا یا مهرداد را در سطوح پایین تر فوتبال اروپا دید و یا در لیگ کویت.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مشرق