تبیان، دستیار زندگی
هفته نهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می شود. استقلال میزبان فولاد است و پرسپولیس به مصاف راه آهن می رود و تراکتورسازی صدرنشین در اهواز به میدان خواهد رفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته نهم لیگ برتر فوتبال

استقلال در رویای بازگشت به صدر


هفته نهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. استقلال میزبان فولاد است و پرسپولیس به مصاف راه‌آهن می‌رود و تراکتورسازی صدرنشین در اهواز به میدان خواهد رفت.

هفته نهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. نگاهی به مسابقات این هفته می‌اندازیم؛

استقلال و فولاد

راه آهن - پرسپولیس؛ نبرد حمیدهای پرسپولیسی!

یک نبرد پرسپولیسی تمام عیار را در این بازی شاهد خواهیم بود. حمید استیلی سرمربی راه آهن و عضو سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس باید رو در روی حمید درخشان و سرخپوشان قرار بگیرد. پرسپولیس 9 امتیازی در رده نهم است و یک پله بالاتر از راه آهن قرار دارد. راه آهن هفته گذشته شکست سنگینی مقابل تراکتورسازی متحمل شد. حمید استیلی اگر می‌خواهد تیمش وارد بحران نشود باید از تیم محبوبش امتیاز بگیرد. حمید درخشان هم که بالاخره قراردادش امضا شد در این بازی باید سه امتیاز بگیرد تا نشان بدهد که حضورش روی نیمکت پرسپولیس بی‌دلیل نبوده است.

بنابراین باید یک پیروزی به هواداران پرسپولیس تقدیم کند تا تب و تاب سکوها گرفته شود و شرایط به نفع خودش تغییر بدهد. با توجه به تساوی خانگی پرسپولیس در هفته گذشته مقابل نفت مسجدسلیمان قطعا حمید درخشان در ترکیب سرخپوشان تغییرات زیادی ایجاد خواهد کرد. پرسپولیس باید در این بازی امتیاز بگیرد وگرنه ممکن است در رده‌ای پایین‌تر از نهمی هم قرار بگیرد و حتی تار رده سیزدهم هم شانس سقوط دارد! نبرد دو حمید پرسپولیسی جذاب خواهد بود.

سپاهان - صبای قم؛ فرکی به دنبال برد خانگی

زردپوشان اصفهان هفته گذشته در مشهد بدون کرانچار سه امتیاز از پدیده گرفتند تا شرایطشان درجدول مناسب شود و همچنان در جمع سه تیم اول قرار بگیرند. این مسابقه اولین حضور رسمی حسین فرکی روی نیمکت سپاهان خواهد بود او در مشهد روی نیمکت سپاهان ننشست. صمد مرفاوی هم بعد از شکست خانگی برابر استقلال خوزستان می‌خواهد در اصفهان خودی نشان بدهد. در این بازی شانس برد سپاهان بیشتر از صبا است.

استقلال خوزستان- تراکتورسازی؛ قرمزها به دنبال حفظ صدر

آبی‌های اهواز به دنبال دومین برد خود در لیگ برتر هستند تا هم شرایط‌شان را در جدول سامان بدهند و هم با امتیاز گرفتن از تراکتورسازی زمینه‌ساز بازگشت استقلال تهران به صدر جدول را فراهم کنند اما تراکتورسازی این روزها تیم ترسناکی است. خط حمله این تیم با حضور ادینهو 6 گله خطرناک‌تر از همیشه است و سرخپوشان تبریزی 17 گل تاکنون زده‌اند. جدال قرمز و آبی‌ها در اهواز می‌تواند برای استقلال تهران هم بسیار مهم باشد اگر تراکتورسازی در اهواز پیروز شود همچنان در صدر می‌ماند در غیر این‌صورت ممکن است صدر جدول دوباره به ْآبی‌پوشان تهرانی برسد آن هم با کمک برادر کوچک‌ترش! ولی قرمزپوشان تبریزی تلاش می‌‌کنند صدر را در اهواز از دست ندهند.

یک نبرد پرسپولیسی تمام عیار را در این بازی شاهد خواهیم بود. حمید استیلی سرمربی راه آهن و عضو سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس باید رو در روی حمید درخشان و سرخپوشان قرار بگیرد. پرسپولیس 9 امتیازی در رده نهم است و یک پله بالاتر از راه آهن قرار دارد. راه آهن هفته گذشته شکست سنگینی مقابل تراکتورسازی متحمل شد

گسترش فولاد تبریز- ذوب آهن؛ فینال ته‌جدولی‌ها

این مسابقه را برخی بازیکنان فینال ته جدول می‌نامند. ذوب آهن اگر چه در رده دوازدهم است اما اختلافش با گسترش که در رده چهاردهم جدول است فقط تفاضل گل است. یحیی گل‌محمدی در تبریز به دنبال دومین بردش است و مهدی تارتار هم که خطر را احساس کرده می‌خواهد از بازی خانگی خود حداکثر امتیاز را بگیرد. گسترش هم مثل ذوب آهن فقط یک برد دارد و تبریزی‌ها هم به دنبال دومین بردشان هستند.

سایپا - پدیده؛ نبرد 5 و 6 جدول!

شاگردان مجید جلالی هفته گذشته یک برد شیرین در انزلی مقابل ملوان کسب کردند تا در رده ششم جدول قرار بگیرند رتبه‌ای که برای تیم جوان شده سایپا مناسب به نظر می‌رسد اما بعید است جلالی و شاگردانش به حضور در این رده راضی باشند. پدیده هم می‌خواهد باخت خانگی خود را جبران کند و شاید علیرضا مرزبان و مولر دستیار آلمانی‌اش برای برد به کرج بیایند. زیرا سایپا در خانه هم خیلی هوادار ندارد. پدیده هم نمی‌خواهد رتبه پنجمی خود را از دست بدهد.

استقلال - فولاد؛ رویای بازگشت به صدر

استقلال با شکست مقابل تیم علیرضا منصوریان صدر جدول را از دست داد و آبی‌پوشان می‌خواهند آن شکست را جبران کنند. دردسرهای قلعه‌نویی در استقلال برای داشتن ترکیب اصلی تمامی ندارد و به نظر می‌رسد در این بازی هم خسرو حیدری و هاشم‌بیک‌زاده و جاسم کرار به دلیل مصدومیت غایب باشند. سرمربی استقلال هفته گذشته از شیوه بازی ملی‌پوشان استقلال انتقاد کرد و اکنون باید دید که استقلال مقابل قهرمان فصل گذشته چطور بازی خواهد کرد. اسکوچیچ مربی جسور و بادانشی است که زورآزمایی فنی او با قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی لیگ برتر ایران قطعا دیدنی خواهد بود. استقلال اگر در این بازی امتیاز از دست بدهد ممکن است رتبه دومی‌اش هم از دست برود ولی اگر پیروز شود و تراکتورسازی امتیاز از دست بدهد صدر در پایان هفته نهم دوباره آبی خواهد شد.

پیکان - ملوان؛ مربیان روی لبه تیغ

پیکان با همه ستاره‌هایش همچنان در رده پانزدهم جدول جا خوش کرده است و حریف این هفته آنها تیم جوان ملوان است. ملوانی که سرمربی‌اش با اولتیماتوم نصفه و نیمه روبه‌رو شده اگر می‌خواهد همچنان بر سرکار بماند باید خوب پیکان سواری کند و سه امتیاز از این رقیب پرستاره‌اش بگیرد. ایراندوست باید از سه مسابقه آینده حداقل 6 امتیاز بگیرد. در مورد منصور ابراهیم‌زاده سرمربی پیکان هم شرایط شاید همین‌گونه باشد با این تفاوت که مدیران باشگاه پیکان برخلاف مدیران ملوان از حمایت قاطع خود در رسانه‌ها از این مربی سخن می‌گویند. تیم شکست خورده در این مسابقه وضعیت بدی خواهد داشت.

نفت مسجد سلیمان - نفت تهران؛ دربی نفتی در شهر اولین‌ها

دربی نفتی در شهر اولین‌ها دیدنی است. نفت مسجد سلیمان آخرین تیم جدول و تنها تیم بدون برد لیگ است. شاگردان مجید باقری‌نیا مقابل پرسپولیس نمایش مطلوبی داشتند اما نفت برای ماندن در لیگ برتر باید نتیجه هم بگیرد و بازی زیبا تنها کافی نیست. علیرضا منصوریان هم می‌داند در شهر اولین‌ها کار بسیار سختی پیش رو خواهد داشت او که توانست صدر را از استقلال بگیرد اکنون در شهر اولین‌ها به دنبال یک برد دیگر است.

برنامه هفته نهم لیگ برتر:

هفته نهم

پنجشنبه 27/6/93

راه آهن ـ پرسپولیس- ساعت 18:30-تختی

استقلال خوزستان - تراکتورسازی تبریز ـ -ساعت 18:40-غدیر

سپاهان- صبای قم - ساعت 18:30-فولاد شهر

جمعه 28/6/93

پیکان تهران- ملوان بندرانزلی- ساعت 18:30-دستگردی

گسترش فولاد تبریز ـ ذوب آهن- ساعت 17-یادگار امام

نفت مسجد سلیمان ـ نفت تهران-ساعت 18:40-ورزشگاه بهنام محمدی

سایپای البرز - پدیده مشهد ـ ساعت 17-انقلاب کرج

استقلال تهران - فولاد خوزستان ـ ساعت 18:30-آزادی

بخش ورزشی تبیان

منبع : فارس