تبیان، دستیار زندگی

پرستاری که راوی ازدواج شد!

مینا شیرنژاد، متاهل هستم و دارای دو فرزند، فارغ التحصیل رشته های پرستاری و علوم تربیتی می باشم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرستاری که راوی ازدواج شد

 مصاحبه با سرکار خانم مینا شیرنژاد از واسطین طرح همسان گزینی تبیان

1) لطفا خودتان را معرفی کنید.

مینا شیرنژاد، متاهل هستم و دارای دو فرزند، فارغ التحصیل رشته های پرستاری و علوم تربیتی می باشم.

 
2) چگونه و از چه زمانی فعالیت واسطه گری در امر ازدواج را آغاز کردید؟

حدود 15 سال است که در این زمینه فعالیت می نمایم که با تشویق یکی از دوستان دانشگاهی آغازشد و دلیل پذیرش آن، احساس نیاز در جامعه نسبت به روش مناسب و کارآمد برای همسریابی در مقابل روش های رایج و نا کارآمد همسریابی بود.

 

3) با چه هدفی در امر وساطت ازدواج وارد شدید و این فعالیت را انجام می دهید؟

هدف در درجه اول کسب رضایت پروردگار است آن هم از طریق سامان دادن به موضوع مهمی چون ازدواج و تشکیل خانواده که به عنوان واحد اساسی جامعه می باشد و بنیان نهادن آن به شکلی درست در بهبود اوضاع اجتماع به طور مستقیم تاثیر دارد. متاسفانه روش مناسب و قانونمندی برای ازدواج و تشکیل خانواده در جامعه ما وجود ندارد و روش های رایج به دلیل گستردگی طیف های مختلف اجتماع نیز پاسخگوی نیاز خانواده ها نبوده و زیان آن متوجه جوانان و هم چنین خانواده های آنان می شود. خصوصا اینکه دیده می شود دختر خانم های شایسته ای در خانواده ها وجود دارند که به دلیل محدودیت های اجتماعی و خانوادگی فرصت حضور در جامعه و یافتن همسر مناسب برای ازدواج را از دست میدهند.

 4) چرا به این فعالیت علاقه مند شدید؟
زیرا انجام این فعالیت ضمن سامان دادن نسبی به موضوع مهمی که مربوط به سرنوشت جوانان می شود همراه با ارتباط و انتقال تجربیات و ارائه مشاوره های علمی به خانواده ها و جوانان، علاوه بر انجام خدمتی خداپسندانه سبب رفع مشکلی از خانواده ها و سبب شادی و رضایت متقابل می‌گردد. نکته دیگر اینکه امروزه تمایل خانواده ها به ازدواج خارج از فامیل افزایش یافته و بودن چنین امکاناتی محدودیت انتخاب را تاحدی برای خانواده ها برطرف می نماید.

 
5) شیرین ترین و تلخ ترین خاطره ی شما در طول مدت انجام این فعالیت چه بود؟

شیرین ترین خاطره مربوط به ازدواج فرزند شهیدی بود که شکرگزاری مادر ایشان به دلیل حفظ و به سرانجام رساندن امانت شهید را در پی داشت. تلخ ترین خاطره مربوط به گسسته شدن زود هنگام پیوندی (ازدواج مجدد) پس از چند ماه می شود که علت آن تعجیل والدین در ازدواج پیش از شناخت کافی زوجین علیرغم توصیه مشاور به تامل بود.

 
6) از تجربیات خود برای ما بیان کنید و اولین تجربه ی موفقیت آمیز شما چه بود؟

انجام اینکار با تجربه های مختلف تلخ و شیرینی همراه است که البته شیرینی هایش بیشتربوده است. اولین تجربه موفق مربوط به دختر خانمی می شودکه پدرشان مرحوم شده بود و مادرشان نیز مجددا ازدواج کرده بود؛ و ایشان به خانواده ای معرفی شدند که درخانواده و اقوام آقا پسر که مادرشان نیز مرحوم شده بود؛ به مدت 30 الی 35 سال ازدواجی صورت نگرفته بود و انجام این وصلت خوشحالی زائد الوصفی برای همگان به ارمغان آورد. این زوج خوشبخت اکنون دارای فرزند دختری در مقطع راهنمایی هستند.


7) معمولا انتظارات مخاطبین ازدواج از شما چیست؟

معمولا اکثرا انتظار معرفی افراد ایده آل همراه با در نظر گرفتن جزییات کم اهمیت را دارند که معمولا پس از نا امیدی از سایر روش ها به ما مراجعه می نمایند. بنابراین وظیفه خود می دانیم آنها را به داشتن انتظارات واقعی و منطقی راهنمایی نماییم و موارد مناسبی را با راهنمایی گرفتن از مشاور خبره و آگاه معرفی کرده تا ان شاء الله ازدواجشان به سرانجام مناسبی ختم شود.

معمولا اکثرا انتظار معرفی افراد ایده آل همراه با در نظر گرفتن جزییات کم اهمیت را دارند که معمولا پس از نا امیدی از سایر روش ها به ما مراجعه می نمایند. بنابراین وظیفه خود می دانیم آنها را به داشتن انتظارات واقعی و منطقی راهنمایی نماییم و موارد مناسبی را با راهنمایی گرفتن از مشاور خبره و آگاه معرفی کرده تا ان شاء الله ازدواجشان به سرانجام مناسبی ختم شود.

8) انجام این فعالیت را در کنار سایر فعالیت های علمی، خانوادگی و روزمره چگونه زمان بندی و مدیریت می کنید؟

معمولا نیمه اول روز (ساعت8:30 تا 14) درطول هفته اختصاص به پاسخگویی به مراجعین تلفنی دارد هرچند بعضا خارج از وقت تماس می گیرند.

 

9) با طرح همسان گزینی تبیان چگونه آشنا شدید؟

با تماس از سوی موسسه تبیان که شماره تلفن را ازهمان دوست عزیزی که مشوق شروع کاربودند به دست آورده بودند.

 

10) این طرح نوپا را چگونه ارزیابی می کنید؟

به جهت وجود وجهه خوب سایت که سبب اطمینان بیشتر خانواده ها می شود و با روند علمی و آموزش های انجام شده، طرح موفق و ماندگاری خواهدبود.

 

11) برای بهتر اجرا شدن این طرح چه پیشنهاداتی دارید؟

مواردی مانند آموزش مستمر واسطین ازدواج، تشکیل جلسات هماهنگی منظم برای انتقال تجربیات، ّتدوین ضوابطی برای معرفی متقاضیان ازدواج و ممانعت از دخالت سلیقه های شخصی درحیطه گزینش کردن گروه های متفاوت اجتماعی و اطلاع رسانی گسترده تردر محیط های فرهنگی (مانندانجمن های اسلامی واولیا و مربیان مدارس یا سایت های دانشجویی) می تواند موفقیت بیشتری درپی داشته باشد.

 

12) آینده ی این طرح را چطور پیش بینی می کنید؟

آینده ای خوب و ثمر بخش مشروط به تداوم آموزش ها و هماهنگی بیشتر و ضابطه مند شدن فعالیت ها و اطلاع رسانی گسترده تر پیش بینی می شود.

 

13) بهترین شرایط را برای تناسب زن و مرد، در امر ازدواج در چه می دانید؟

همسانی درجهات مختلف سنی، طبقاتی، فرهنگی مانند سطح تحصیلات میزان پایبندی به امور مذهبی و اخلاقیات و داشتن دیدگاه های تا حدی مشترک نسبت به زندگی و آینده

 

14) از منظر شما خوشبختی در ازدواج چگونه تامین می شود؟

با دقت در انتخاب همسر، خودشناسی، واقع بینی، انتظارات واقعی از زندگی، پایداری در اصول و انعطاف در فروع و پذیرش زندگی به عنوان یک سفرمشترک با یک همسفر همراه پایه های اولیه خوشبختی را می سازد.

 

15) پیشنهاد دوستانه و یا هر مطلبی که با موضوع این مصاحبه مرتبط است و خودتان صلاح می دانید و مایل به قید کردن آن هستید اضافه فرمایید.

توصیه هایی دارم به خانواده های محترم و قشر جوان برای تشکیل کانون خوشبختی:

*پرهیز از ایده آل گرایی، واقع گرا باشید.

*خوشبختی در تفاهم است، تفاهم در طول زمان تکمیل می شود. *انتخاب ملاک های واقعی برای همسرگزینی

*تخفیف در فروع، پای بندی در اصول

*کاهش انتظارات در حد اصول اولیه اخلاقی

*رهایی از برخی سنت های رایج اشتباه مانند پای بندی به رعایت ترتیب سنی ازدواج دختران در خانواده ها که به معنی فرصت سوزی و قربانی شدن کوچکترها است.

*عدم تحمیل تصمیم خود به فرزندان ، ارائه مشاوره به جای تصمیم گیری برای جوان ها

*مطالعه بیشتر و مشاوره با متخصصین خبره

*توجه به نظرات کارشناسی و تجربی معرفین ازدواج

*تبلیغ و معرفی بیشتر و بهتر موسسه تبیان به مردم

 

از شما متشکریم از اینکه وقت خودتان را در اختیار تبیان قرار دادید و برای شما آرزوی توفیق مستمر داریم. 

 واحد همسان گزینی تبیان

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.

 بخش همسان گزینی تبیان


 

 مطالب مرتبط:

دکتر گلزاری در بازدید از موسسه تبیان

پسری که جهیزیه نامزدش را تقبل کرد!

تلخ و شیرین واسطه ازدواج بودن

معرفی طرح همسان گزینی تبیان