تبیان، دستیار زندگی
عزل دایی از سرمربی گری پرسپولیس با یک سوال همراه بود. تکلیف قرارداد سنگین وی چه می شود؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جزییات توافق مالی دایی با پرسپولیس


عزل دایی از سرمربی‌گری پرسپولیس با یک سوال همراه بود. تکلیف قرارداد سنگین وی چه می‌شود؟


علی دایی

عزل دایی از سرمربی‌گری پرسپولیس با یک سوال همراه بود. تکلیف قرارداد سنگین وی چه می‌شود؟ سیاسی طی روزهای اخیر از توافق با نماینده دایی در کلیات این موضوع خبر داده ولی این‌که کلیات مورد بحث شامل چه مسایلی است را مطرح نکرده است.

دایی که تا پایان لیگ پانزدهم با پرسپولیس قرار داشت و باید طبق قرارداد بالغ بر 5 و نیم میلیارد تومان به او پرداخت می‌شد و مالیات آن نیز بر‌عهده باشگاه بود، بر‌خلاف تصورات اصلا سراغ قرارداد فصل بعد نرفته است. در صورتجلسه‌ای که نماینده وی با باشگاه پرسپولیس تنظیم کرده، مقرر گردیده مطالبات فصل قبل او و نصف قرارداد این فصل‌(یک میلیارد و‌50 میلیون) توسط باشگاه به دایی پرداخت گردد. این همان کلیاتی است که از آن سخن به میان آمده و قرار است در جلسه دیگری نحوه پرداخت این وجه که با احتساب مطالبات فصل گذشته یک میلیارد و600 میلیون است، مشخص شود. پرداخت مالیات این مبلغ هم بر‌عهده دایی است. نماینده دایی در این نشست مراتب گلایه دایی از رفتارهای هیئت‌مدیره را مطرح و سنگ‌اندازی‌ها را از دلایل مشکلات تیم دانسته است. او گفته‌: «علی آقا اعلام کرده من در توافق مالی طبق خواسته خودتان عمل می‌کنم اما سعی کنید در پرداخت مطالبات تیم تاخیر ایجاد نشود تا تاثیر آن را در روند کار ببینید.»

پس از جلسه دیروز برخی از اعضای هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس با کادرفنی پیشین این تیم از جمله افشین پیروانی، جواد منافی، بهزاد غلامپور، محمد دایی، رضا فروزانی و بهمن دهقان که به نمایندگی از علی دایی در جلسه حاضر شده بود، سوءتفاهمات بین طرفین از میان برداشته شد.

بهمن دهقان، نماینده تام‌الاختیار علی دایی با اعلام این‌که کدورت‌ها از میان برداشته شده و دیگر سوءتفاهمی‌بین طرفین وجود ندارد، گفت: «در‌خصوص مطالبات می‌توانیم با توافق مسائل را از میان برداریم و این موضوع چندان مهم نیست. باید بگویم آقای دایی اعلام کرده به‌خاطر پرسپولیس دیگر نمی‌خواهد مصاحبه‌ای انجام دهد و دیگر در این‌ ‌خصوص مصاحبه‌ای از او نخواهد دید.»

نماینده تام‌الاختیار سرمربی برکنار شده پرسپولیس اعلام کرد که او برای سال آینده پولی از این باشگاه نمی‌خواهد.

دهقان در پاسخ به این سوال که آیا قرار شده کادرفنی بخشی از مطالباتش را دریافت کند و مابقی را ببخشد، گفت: «صحبت‌هایی که شده تقریبا نزدیک به حرف شماست و باید در این خصوص توافق شود.» وی در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود در قرارداد دایی آمده‌ در صورت فسخ قرارداد از سوی باشگاه پرسپولیس مطالبات سال آینده نیز پرداخت شود، عنوان کرد: «اصلا‌ چنین چیزی درست نیست و اطلاعات غلط بیرون آمده است. همه‌چیز کاملا‌ مشخص است و این‌که گفته می‌شود دایی مطالبات سال آینده را هم می‌خواهد دروغ محض است.»

نماینده تام‌الاختیار دایی با اشاره به پذیرش حکم برکناری کادر فنی پرسپولیس توسط اعضای پیشین این کادر افزود: «در این خصوص توافقات کلی انجام شد و تقریبا همه این ابلاغ را قبول کردند. بحث همه در نحوه ابلاغ و اجرای این حکم بود و آقای سیاسی پذیرفت که اشتباه کرده است. خوش‌بختانه این پذیرش از سوی آقای سیاسی مشکلات را کم کرد و باعث نشد که مشکلات بیشتر شود. اسم نوع برکناری کادرفنی را باید سوءتدبیر گذاشت و به خاطر عدم تعادل نظر هیئت‌مدیره به خوبی انجام نشد.»

بخش ورزشی تبیان