تبیان، دستیار زندگی
هرکدام از ما کارمان را بالاخره از جایی آغاز می کنیم؛ این موضوع حتی برای افراد بزرگ و شناخته شده هم صدق می کند. در واقع همه بزرگان و فعالان شناخته شده عرصه تکنولوژی کارشان را با برنامه نویسی و کارهای مهندسی آغاز نکرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ستاره‌های تکنولوژی از کجا شروع کردند؟

هرکدام از ما کارمان را بالاخره از جایی آغاز می‌کنیم؛ این موضوع حتی برای افراد بزرگ و شناخته شده هم صدق می‌کند. در واقع همه بزرگان و فعالان شناخته شده عرصه تکنولوژی کارشان را با برنامه‌نویسی و کارهای مهندسی آغاز نکرده‌اند. بسیاری از مدیران معروف دنیای تکنولوژی با کارهایی ساده و دور از انتظار اولین درآمدزایی را تجربه کرده‌اند تا درنهایت در مسیر موفقیت قرار گرفته‌اند. در همین راستا مجله بیزینس اینسایدر به‌تازگی فهرستی منتشر کرده است که نشان می‌دهد اولین مشاغل معروف‌ترین مدیران تکنولوژی در حال حاضر، چه بوده است. در اینجا می‌توانید این فهرست جالب را بخوانید

فروشگاه اینترنتی تبیان  تقدیم می کند

اولین مشاغل مدیران برتر تکنولوژی چه بوده است؟ 

جانی آیو طراح ارشد اپل:

آیو

قبل از آنکه جانی آیو در سال 1992 به اپل بپیوندد، در یک استارت آپ لندنی به نام Tangerine کار می‌کرد. او پس از مدتی از کار در این شرکت خسته شد و تصمیم گرفت از آنجا بیرون بیاید، اما قبل از آن او طبق قراردادی برای یکی از مشتریان شرکتTangerine به نام Ideal Standard یک توالت طراحی کرد. این توالت طراحی بسیار متفاوتی داشت، اما وقتی آیو آن را رونمایی کرد به‌خاطر هزینه ساخت زیادش مورد انتقاد قرار گرفت.

سرگی برین یکی از موسسان گوگل:

سرگی

قبل از آنکه برین همراه با پیج بخواهد گوگل را که حالا یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان است تاسیس کند، در یک شرکت تحقیقاتی به نام Wolfram Research کار می‌کرد. او در آنجا کار کدنویسی انجام می‌داد.

تیم کوک مدیرعامل اپل:

تیم کوک

شاید یکی از جالب‌ترین موضوعاتی که در کتاب «اپل بعد از استیو جابز» نوشته «یوکاری‌ایواتانی» آورده شده، مربوط به اولین کار درآمدزای تیم کوک است. او کارش را با تحویل روزنامه به در خانه‌ها در آلاباما آغاز کرد و بعد از آن در دفتر پست این شهر هم کار کرد. سپس به یک کارخانه تولید آلومینیوم در ویرجینیا رفت. اولین شغل او در صنعت تکنولوژی زمانی بود که در شرکت IBM به مدت 12 سال کار کرد، قبل از آنکه به اپل بیاید.

جف بزوس مدیرعامل Amazon:

بزوس

او در نوجوانی مدتی در رستوران‌های زنجیره‌ای مــک دونالـد کــار می‌کرد. مدتی بعد او همراه با یکی از همکلاسی‌هایش اقدام به برگزاری یک اردوی تابستانی برای کودکان با نام «رویا» کرد. آنها برای ثبت‌نام هر کودک 600 دلار دریافت می‌کردند، اما تنها توانستند 6 کودک دانش‌آموز را ثبت‌نام کنند. اولین تجربه کاری او در دنیای حرفه‌ای بعد از فارغ‌التحصیلی‌اش از دانشگاه با درجه کارشناسی علوم کامپیوتر بود. او توانست به یک استارت آپ محلی به نام Fitel راه پیدا کند که در زمینه تجارت بین‌المللی فعالیت می‌کرد.

بیل گیتس موسس مایکروسافت:

بیل گیتس

او همان‌طور که انتظار می‌رود کارش را به‌عنوان یک برنامه‌نویس آغاز کرد. بیل‌گیتس دانشگاه هاروارد را ترک کرد تا مایکروسافت را تاسیس کند. با این حال اما جالب است بدانید که او در دوران دبیرستان به‌عنوان یک برنامه‌نویس کامپیوتری در شرکت TRW کار می‌کرد.

شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیات Facebook:

لری سومارز

«لری‌سامرز» استاد سندبرگ و مشاور او برای پایان نامه‌اش در سال 1991 و بعد از فارغ التحصیلی او را برای همکاری در بانک جهانی استخدام کرد. بعد از آن سندبرگ به هندوستان سفر کرد تا در پروژه‌ای که برای توقف گسترش بیماری جذام در این کشور انجام می‌شد، شرکت کند. بعد از کار در بانک جهانی، سندبرگ به خزانه‌داری کاخ سفید رفت و در آنجا در زمان ریاست جمهوری کلینتون مدیر منابع انسانی شد

جف وینر مدیرعامل LinkedIn:

وینر

وینر در سال 1994 درست دو سال قبل از آنکه دانشگاه را ترک کند، به شرکت برادران وارنر پیوست.

او همیشه به جایگاه‌های بهتری فکر می‌کرد و شاید به همین دلیل هم بود که زمانی برای برادران وارنر گزارشی نوشت و در آن به راه‌هایی برای ارتقای عملکرد آنلاین آنها اشاره کرد. به این ترتیب بود که او ناگهان یکی از معاونان ارشد شرکت برادران وارنر شد و بعدها به LinkedIn پیوست.

استیو بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت:

باملر

او بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه هــاروارد، در شــرکتProctor & Gamble استخدام شد تا به فروش یک دستگاه خودکار دسر ساز کمک کند. بعد از آن بالمر به فروش دستگاهی دیگر از این شرکت برای تولید کیک اسنکی کمک کرد. هر چند اولین تجارب کاری بالمر هیچ ارتباطی با ادامه راهش در عرصه تکنولوژی ندارد، اما نشان می‌دهد که او از ابتدا استعداد زیادی برای فروش محصولات مختلف داشته است.

اریک اشمیت مدیر اجرایی گوگل:

اسمیت

او به‌عنوان اولین تجربه کاری وارد شرکت Zilog شد و در آنجا به‌صورت تمام‌وقت کار می‌کرد. این شرکت در زمینه طراحی و ساخت قطعات الکترونیکی فعــالیت می‌کرد. درواقــع بعضی از تراشه‌های قدیمی این شرکت در کنسول‌های بازی مانند Nintendo Game Boy و Sega Genesis به‌کار برده شده بود. او سابقه کار در شرکت‌های دیگری مانند Sun Microsystems و Xerox را هم داشته است.

قسمت فروش تبلت تبیان

قسمت فروش موبایل تبیان