تبیان، دستیار زندگی
در پایان ششمین روز از بازی های آسیایی که به میزبانی اینچئون کره جنوبی در حال برگزاری است کاروان ورزش ایران دو مدال طلا و دو برنز دیگر کسب کرد. پس از مدال طلای محسن شادی، محمد دانشور در دوچرخه سواری فراتر از انتظارات ظاهر شد و یک طلای دیگر به جمع مدال های
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوچرخه سواری و قایقرانی طلایی های کاروان ایران

مدال آوران مسابقات آسیایی

در پایان ششمین روز از بازی های آسیایی که به میزبانی اینچئون کره جنوبی در حال برگزاری است کاروان ورزش ایران دو مدال طلا و دو برنز دیگر کسب کرد. پس از مدال طلای محسن شادی، محمد دانشور در دوچرخه سواری فراتر از انتظارات ظاهر شد و یک طلای دیگر به جمع مدال های ایران افزود تا مجموع مدال های طلا به 4 مدال برسد.

نتایج کامل رقابت های امروز به این شرح زیر است:

انصاری در 50 متر پروانه شانزدهم شد

مهدی انصاری، شناگر 17 ساله ایران صبح امروز در ماده 50 پروانه به آب زد و زمان 25 ثانیه و 86 صدم ثانیه را ثبت کردو در رده شانزدهم 50 پروانه قرار گرفت. احمدرضا جلالی با زمان 52 ثانیه و 69 صدم ثانیه و آرشام میرزایی با زمان 53 ثانیه و 14 صدم ثانیه در 100 متر آزاد به کار خود پایان دادند و به ترتیب در جایگاه‌های بیستم و بیست‌وچهارم قرار گرفتند.

شادی طلایی شد، سولماز عباسی برنز

قایقرانی در ششمین روز بازی ها به 3 مدال (یک طلا و دو برنز) دست پیدا کرد. تیم روئینگ دو نفره مردان ایران با ترکیب رهنما و شجاعی به مدال برنز رسید. محسن شادی نیز همانطور که پیش بینی می شد در روئینگ تک نفره سبک وزن به مدال طلا دست پیدا کرد. مدال برنز روئینگ تک نفره بانوان به سولماز عباسی رسید. تیم روئینگ 4 نفره بانوان به رتبه ششم رسید و تیم روئینگ هشت نفره مردان پنجم شد.

در ادامه روز ششم بازی‌های آسیایی، محمد دانشور که در ماده کایرین دوچرخه‌سواری موفق شده بود به فینال این رقابت‌ها راه یابد، در فینال در رقابت با حریفانی از چین، ژاپن و مالزی موفق به کسب مدال طلا شد

عبادی راهی نیمه نهایی تیروکمان شد

تیم‌های ملی تیراندازی با کمان ایران در ماده کامپوند مردان و زنان از رسیدن به فینال بازماندند و راهی نیمه نهایی شدند. در انفرادی کامپوند مردان، اسماعیل عبادی با شکست حریف کره‌ای راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

کاظم‌پور دیگر نماینده کامپوند مردان در دور اول استراحت و دور دوم حریف میانماری را شکست داد. وی در مرحله بعد با قبول شکست مقابل نماینده مالزی حذف شد. در بخش انفرادی زنان، سرلک در دور اول حریف مغولستان را برد و دور دوم با برد مقابل قاسم پور دیگر نماینده ایران،راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و مقابل نماینده هند شکست خورد و حذف شد.

مدال طلای ارزشمند دانشور در دوچرخه سواری

در ادامه روز ششم بازی‌های آسیایی، محمد دانشور که در ماده کایرین دوچرخه‌سواری موفق شده بود به فینال این رقابت‌ها راه یابد، در فینال در رقابت با حریفانی از چین، ژاپن و مالزی موفق به کسب مدال طلا شد.

این در حالی است که پراش دیگر دوچرخه سوار ایران که از راهیابی به فینال باز مانده بود برای کسب مقام هفتم تا دوازدهمی رقابت کرد که در پایان در رده دهم قرار گرفت.

دانشور پس از کسب این مدال طلا گفت:«خدا رو شکر می کنم که تلاش هایم نتیجه داد.حریف های سرسختی داشتم .سطح مسابقات بالا بود . حریف کره ای تلاش می کرد که با استفاده از میربانی به مقام اول برسد ولی من از تمام وجودم مایه گذاشتم تا هم دل مردم را خوسحال کنم و هم اولین مدال دوچرخه سوای رو به دست بیاورم.»

ایران در تراپ تیمی از جدول خارج شد

در رقابت‌های تیراندازی در تفنگ 50 متر درازکش تیم ملی مردان ایران در مجموع تیمی به عنوان هفتمی رسید. چین، کره و قزاقستان اول تا سوم شدند. جعفری هفدهم، شهسواری بیست و پنجم و باقری بیست و هشتم شدند.

در تراپ دوبل مسعود عزیزیان که یکی از شرکت کننده‌های ایران بود نتوانست حد نصاب مناسبی را کسب کند و از جدول مسابقات کنار رفت اما امیر چاوشی و سیاوش خوشنویس، دو تیرانداز دیگر ایران به رقابت پرداختند.چاوشی در این بخش با امتیاز 131 در رتبه چهاردهم ایستاد و خوشنویس نیز با 126 امتیاز در رتبه بیست و چهارم قرار گرفت. در بخش تیمی هم تیم ایران به دلیل کنار رفتن عزیزان نتوانست عنوانی کسب کند و جدول خارج شد.

حذف نمایندگان بدمینتون از دور مسابقات

سروش اسکندری، نماینده بدمینتون ایران در بخش مردان در مصاف با حریف کره جنوبی با شکست 2 بر صفر حذف شد. ثریا آقایی نیز دیگر نماینده ایران نیز با شکست مقابل نماینده هند از دور رقابت‌ها کنار رفت.

پیروزی تیم ملی بسکتبال در جدال نفسگیر مقابل فیلیپین

تیم ملی ایران در دومین دیدار خود امروز مقابل فیلیپین در یک رقابت نزدیک با نتیجه 68 بر 63 پیروز شد.

دومین باخت تیم ملی هندبال برابر کره‌جنوبی رقم خورد

تیم ملی ایران در مرحله دوم بازی‌های آسیایی در دومین دیدار مقابل میزبان با نتیجه 25 بر 21 شکست خورد. این دومین باخت هندبالیست ها در بازی‌های آسیایی بود.

مدال آوران ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی:

مدال طلا

- نجمه خدمتی(تیراندازی)، محسن محمدسیفی(ووشو)، محسن شادی(روئینگ - قایقرانی)، محمد دانشور(کایرین - دوچرخه سواری)

مدال نقره

- نرجس امام قلی نژاد(تیراندازی)، الهه منصوریان(ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ بادی 10 متر بانوان، حمیدرضا لادور (ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، کیانوش رستمی(وزنه برداری)

مدال برنز

- سجاد عباسی(ووشو)، تیم روئینگ چهار نفره بانوان، سولماز عباسی( روئینگ - قایقرانی)، تیم روئینگ دو نقره مردان.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر