تبیان، دستیار زندگی
جمعی از فعالان حوزه ادبیات، فرهنگ، هنر، رسانه و ورزش، عصر جمعه (21 شهریور) با حضور در بیمارستان از حضرت آیت الله خامنه ای عیادت کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عیادت هنرمندان از رهبر انقلاب

جمعی از فعالان حوزه ادبیات، فرهنگ، هنر، رسانه و ورزش، عصر جمعه (21 شهریور) با حضور در بیمارستان از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عیادت کردند.

فرآوری: منیژه خسروی -بخش ادبیات تبیان
عیادت هنرمندان از رهبر انقلاب

از جمله هنرمندان و ورزشکارانی که در این دیدار حضور داشتند می‌توان به نام‌هایی چون؛ ناصر فیض، مهدی قزلی، فاضل نظری، رضا امیرخانی، بهداد سلیمی، مسعود ده نمکی، مجید مجیدی، کمال تبریزی، ابراهیم حاتمی کیا، فرج الله سلحشور، جمال شورجه، حجت الاسلام محمد زمانی، حسین رضازاده، علی پروین، نرگس آبیار، حجت الاسلام زائری، افشین علا، سامان مقدم، جواد عزتی، داریوش ارجمند، جعفر دهقان، ابوالقاسم طالبی، میثم مطیعی، حمید داودآبادی، شهریار بحرانی، محمدرضا ورزی، مرتضی امیری اسفندقه،فرهاد قائمیان، مهران رجبی، محمدحسین لطیفی و الهام چرخنده اشاره کرد.پیش از این نیز بسیاری از چهره‌های سیاسی داخلی و خارجی با حضور در بیمارستان از رهبر معظم انقلاب عیادت کردند.

شعری که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار قرائت کردند، به شرح زیر است:

«هر بلایی کز تو آید نعمتی است

هر که را رنجی دهی آن راحتی است

زان به تاریکی گذاری بنده را

تا ببیند آن رخ تابنده را

تیشه زان بر هر رگ و بندم زنند

تا که با مهر تو پیوندم زنند...» / پروین اعتصامی

خوش‌رو و مهربان همچون همیشه

مهران رجبی درباره جزییات این دیدار گفت: این توفیق برای من و تعدادی از هنرمندان میسر شد که ایشان را از نزدیک ببینیم و من برای اولین بار بود که توانستم روی ماه مقام معظم رهبری را ببینم و صورت ایشان را ببوسم. در این دیدار سلامتی هرچه زودتر ایشان را از خداوند متعال خواستار شدم.بازیگر سریال «دردسرهای عظیم» درباره حال عمومی مقام معظم رهبری گفت: شکر خدا حال ایشان بهتر شده است و روز گذشته ایشان خیلی بشاش بودند و مثل همیشه با خوش‌رویی با کسانی که به دیدارشان رفتند، برخورد کردند و با تعدادی از هنرمندان حاضر در این جلسه سخن گفتند.

حجت‌الاسلام جواد زمانی، شاعر که در عیادت جمعی شاعران از رهبر انقلاب حضور داشت هم گفت: ما همیشه شنیده‌ایم که وقتی به عیادت بیمار می‌روی باید به او روحیه بدهی اما در این دیدار برعکس، انگار همه آمده بودند تا از ایشان امید بگیرند.

مهران رجبی درباره این مساله که ایده دیدار با رهبری از کجا شکل گرفت، تصریح کرد: صبح روز گذشته مهران مهام با من تماس گرفت و گفت می خواهیم چنین اقدامی را انجام دهیم و من هم با اشتیاق به این جمع پیوستم.

همچنین محمد قاسمی تهیه کننده فیلم «شیار 143 » یکی دیگر از سینماگرانی بوده است که به دیدار رهبر انقلاب رفته است. وی نیز درباره جزییات دیدار با رهبر انقلاب گفت: شکر پروردگار، حال ایشان رو به بهبودی است و ما از دیدار با ایشان بسیار استفاده کردیم.

انگار همه آمده بودند از ایشان امید بگیرند

حجت‌الاسلام جواد زمانی، شاعر که در عیادت جمعی شاعران از رهبر انقلاب حضور داشت هم گفت: ما همیشه شنیده‌ایم که وقتی به عیادت بیمار می‌روی باید به او روحیه بدهی اما در این دیدار برژس، انگار همه آمده بودند تا از ایشان امید بگیرند.حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدجواد زمانی از شعرای انقلاب اسلامی با اشاره به عیادت جمعی از شعرا و اهالی فرهنگ از رهبر معظم انقلاب که عصر روز گذشته انجام شد، اظهار داشت: دیدار دیروز دیدار پرشوری بود. البته هر آدمی در آن لحظه اگر رهبر انقلاب را می‌دید، منقلب می‌شد. این را من در چهره همه می‌دیدم. چون همه ما در طول سال‌های گذشته بر انقلاب اسلامی، عادت داشتیم ایشان را در قامتی ایستاده ببینیم.وی ادامه داد: رهبر انقلاب با وجود اینکه در بستر بودنند، بسیار باروحیه، شاداب و پر نشاط بودند. با دوستان صحبت و حتی شوخی می‌کردند و همین شور و نشاط موجود در ایشان بود که امیدبخش بود.زمانی افزود: ما همیشه شنیده‌ایم که وقتی به عیادت بیمار می‌روی باید به او روحیه بدهی اما در این دیدار برژس اتفاق افتاد و انگار همه آمده بودند تا امید بگیرند.این شاعر در پایان گفت: حس من این بود که در این عصر جمعه همه آمدند و با دیدن سیمای رهبر انقلاب، از امام زمان (عج) عیدی گرفتند.


منابع: فارس/مهر