تبیان، دستیار زندگی
ماجرای انصار حزب الله و دولت و مواضع و جوابیه هایی که این روزها بین انها رد و بدل می شود از موضوعات حاشیه ای این روزها است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش وزارت کشور درباره فعالیت انصار حزب‌الله


ماجرای انصار حزب الله و دولت و مواضع و جوابیه هایی که این روزها بین انها رد و بدل می شود

از موضوعات حاشیه ای این روزها است.


واکنش وزارت کشور درباره فعالیت انصار حزب‌الله

معیار و ملاك وزارت كشور قانون است. هر تجمعی كه بخواهد صورت بگیرد نیاز به مجوز قانونی دارد. وزارت كشور سیاستگذاری لازم را انجام داده و اعطای مجوز را هم به استانداری‌ها واگذار كرده است.

در پی موضع‌گیری اخیر انصار حزب‌الله، حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت كشور در گفت‌وگویی كوتاه با «اعتماد» به سوالات این روزنامه درباره مواضع انصارحزب‌الله و فعالیت‌های این گروه توضیحاتی داد.

موضع وزارت كشور درباره اعلان جدید انصار حزب‌الله برای آغاز فعالیت‌های خیابانی این گروه چیست؟

معیار و ملاك وزارت كشور قانون است. هر تجمعی كه بخواهد صورت بگیرد نیاز به مجوز قانونی دارد. وزارت كشور سیاستگذاری لازم را انجام داده و اعطای مجوز را هم به استانداری‌ها واگذار كرده است. لذا هر تجمع بدون مجوزی از نظر ما غیرقانونی است و با برخورد نیروی انتظامی مواجه خواهد شد و نیروی انتظامی آن را جمع می‌كند. برای اقدامات و فعالیت‌های بدون مجوز هم وضعیت همین گونه است و ما هیچ اغماضی نداریم و اصلا هم مهم نیست كه چه گروهی با چه شعاری دست به اقدامات بدون مجوز می‌زنند. در حكومت اسلامی كار بدون قانون معنا ندارد و اگر اعتقاد داریم كه در یك كشور اسلامی زندگی می‌كنیم باید بدانیم كه كار بدون مجوز در كشور خودش خلاف شرع است و این موضوعی است كه بارها مورد تاكید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است.

برای اقدامات و فعالیت‌های بدون مجوز هم وضعیت همین گونه است و ما هیچ اغماضی نداریم و اصلا هم مهم نیست كه چه گروهی با چه شعاری دست به اقدامات بدون مجوز می‌زنند. در حكومت اسلامی كار بدون قانون معنا ندارد و اگر اعتقاد داریم كه در یك كشور اسلامی زندگی می‌كنیم باید بدانیم كه كار بدون مجوز در كشور خودش خلاف شرع است و این موضوعی است كه بارها مورد تاكید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است.

مساله این است كه انصار حزب‌الله معتقد هستند كه می‌خواهند با این كار خود یك وظیفه شرعی را انجام دهند. آنها می‌گویند انجام این وظیفه برایشان مهم‌تر از هر چیزی است.

ما قطعا هیچ نوع تجمع غیرقانونی را نمی‌پذیریم، ولو اینكه با عناوین شرعی باشد. به هر حال كار واجب نیاز به مقدمه مباح و مجاز دارد و نمی‌شود با مقدمه غیرقانونی و غیرشرعی كار شرعی انجام داد. الان خیلی‌ها در كشور هستند كه به برخی موارد انتقاد و تمایل هم دارند تا در آن حوزه وارد عمل شوند، ما كه نمی‌توانیم به یك گروه اجازه بدهیم و به یك گروه اجازه ندهیم. موضع ما این است كه هر كس مجوز گرفت می‌تواند فعالیت كند و هر كس نگرفت، اگر فعالیت كند با آن برخورد می‌شود. برای ما انصار حزب‌الله و هیچ گروه دیگری بالاتر از قانون و نظم جامعه نیست.

انصار حزب‌الله اعلام كرده‌اند كه تاكنون هم سطحی از فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز كرده‌اند. آیا شما در جریان این فعالیت‌ها هستید؟

من از این موضوع اطلاع ندارم. اما اگر تا الان هم اقدام فراقانونی صورت گرفته باشد و این مساله اثبات شود، قطعا مسببان آن باید جوابگو باشند. این مساله هم قطعا پیگیری می‌شود تا ببینیم كه ابعاد آن چه بوده و فعالیت‌هایی كه اشاره شده در چه سطحی بوده‌اند و من بدون در اختیار داشتن اطلاعات كامل نمی‌توانم در این زمینه اعلام نظر كنم. اما اگر فعالیت غیرقانونی و بدون مجوزی هم تا الان انجام شده باشد، وظیفه ذاتی ما ایجاب می‌كند كه جلوی آن را بگیریم و این كار را خواهیم كرد.

بخش سیاست تبیان


منبع: تابناک