تبیان، دستیار زندگی
روند کار اول کلاس بعد از گفتن این برنامه، متناسب با وقت و تعداد دانش آموزان، می توان به هر یک از اعضای گروه برای ارائه نظراتشان ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوره خورشیدی - جلسه دوم

اهداف جلسه:  شامل اهداف رفتاری و آموزشی در این جلسه دانش آموزان باید بتوانند داخل گروه طرح خود را ارائه دهند و با یک دیگر به تبادل نظر بپردازند. (بدین طریق با ارائه طرح و فعالیت های گروهی بیشتر آشنا خواهند شد)

همچنین دانش آموزان گروه می توانند بعد از ارائه مطلب هر یک از اعضای گروه سئوالات خود را مطرح کرده و یا نقد کنند.

زمان عملیاتی: 1 ساعت

وسایل لازم:  برگه پیوست

تهیه نقشه کوره خورشیدی

روند کار اول کلاس بعد از گفتن این برنامه، متناسب با وقت و تعداد دانش آموزان، می توان به هر یک از اعضای گروه برای ارائه نظراتشان و جواب به سئوالات اعضای دیگر گروه وقت داد (بهتر است حداقل وقت ارایه 5 دقیقه و جواب به سئوالات نیز 5 دقیقه را درنظر بگیرید)

تذکر:

لازم است به دانش آموزان یادآوری شود خلاصه ای از طرح دوستان خود را که ارایه می دهند یادداشت کرده تا در جلسه آتی مورد بحث قرار گیرد.

انتهای همین جلسه بهترین زمان برای ارایه طرح معلم است و همه دانش آموزان باید آن را به طور کامل بنویسند یا کپی از آن در اختیار گروه ها قرار گیرد. (برگه پیوست) به این ترتیب دانش آموزان بهتر می توانند در مورد طرح قضاوت کنند و مزیت های آن و یا ایرادهای آن را بفهمند.

کوره خورشیدی - جلسه دوم

بعد از بیان طرح معلم، از دانش آموزان خواسته می شود تا با توجه به الگوی ارائه شده تا جلسه آینده بر روی طرح خود و دوستان خود ( که یادداشت برداشته اند) فکر کنید و مزایا و معایب هر طرح را بنویسید. همچنین روش هایی برای برطرف کردن معایب ارایه دهید.

به سوالی که در برگه پیوست آمده، جواب دهید.

پیشنهاد می شود معلم نیز طرح های مطرح شده توسط دانش آموزان را تا جلسه آینده بررسی کرده و اشکلات احتمالی آن را برای تکمیل بحث گروه آماده کند. در صورتی که طرحی از دانش آموزان به نظر شما جالب بود، حتما قبل از جلسه آینده آن را با مشاور پروژه درمیان بگذارید تا مجموع نظرات به دانش آموزان منتقل شود. در صورتی که طرح بهتر دانش آموز از طرف مشاور پروژه نیز تأیید شد دانش آموزان همان طرح را اجرا خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

کوره خورشیدی - جلسه اول

کوره خورشیدی - جلسه سوم

کوره خورشیدی - جلسه چهارم

کوره خورشیدی - جلسه پنجم

کوره خورشیدی - جلسه ششم

کوره خورشیدی - جلسه هفتم

بخش پروژه های دانش آموزی تبیان

تهیه: نازنین حسن نیا - تنظیم: فاطمه گودرزی