تبیان، دستیار زندگی
شاگردان رسول خادم به نایب قهرمانی رقابت های جهانی بسنده کردند. آن هم برای ششمین​بار و با گرفتن 3 نقره و 2 برنز در ازبکستان تا حسرت طلا به دل گوش شکسته های ایران بماند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کشتی آزاد ایران در حسرت طلا ماند


شاگردان رسول خادم به نایب‌قهرمانی رقابت‌های جهانی بسنده کردند. آن هم برای ششمین”‹بار و با گرفتن 3 نقره و‌ 2 برنز در ازبکستان تا حسرت طلا به دل گوش‌شکسته‌های ایران بماند.


کشتی

این‌گونه شد که روس‌های مدعی‌ که آمده بودند تا انتقام رقابت‌های مجارستان را در سالن ژیمناستیک تاشکند از ایران بگیرند، جام قهرمانی را از ویترین افتخارات کشتی ایران بیرون کشیدند و بر سکوی قهرمانی ایستادند. البته با یک قهرمانی زودهنگام. روز دوم چهل و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان درحالی دیروز برای ایران استارت خورد که مسعود اسماعیل‌پور(61 کیلو)، سید‌احمد محمدی(65 کیلو)، رضا افضلی(74 کیلو) و رضا یزدانی(97 کیلو) نمایندگان ایران در این روز بودند. اسماعیل‌پور دیروز درحالی در فینال با حاجی علی‌اف سرشاخ شد که در پایان کشتی را با نتیجه 12- 7 به حریف آذربایجانی‌اش واگذار کرد تا دومین نقره‌ای ایران در ازبکستان لقب بگیرد. او پیش از این حریفانی از اسلواکی، مغولستان و بلغارستان را شکست داده بود و در نیمه نهایی در یک کشتی یک طرفه و مهیج، سانا از قزاقستان خاک کرده بود. با تثبیت شدن نقره اسماعیل‌پور دیگر چشم کاروان ایران به طلایی شدن محمدی بود اما او هم در حسرت خوش‌رنگ‌ترین مدال ازبکستان ماند. نماینده وزن 65 کیلوگرم کشورمان که در شروع حریفانی از اتریش، رومانی، مولداوی و ترکیه را مغلوب کرده بود در فینال در‌حالی که 7- صفر از حریفش عقب بود در‌نهایت با ضربه فنی مغلوب سوسلان رامونوف از روسیه شد و دستش از طلا کوتاه ماند. در بین این کشتی‌گیران رضا یزدانی، دارنده مدال طلای جهان وداع تلخ و زودهنگامی‌از گردونه رقابت‌ها داشت.

این‌گونه شد که روس‌های مدعی‌ که آمده بودند تا انتقام رقابت‌های مجارستان را در سالن ژیمناستیک تاشکند از ایران بگیرند، جام قهرمانی را از ویترین افتخارات کشتی ایران بیرون کشیدند و بر سکوی قهرمانی ایستادند. البته با یک قهرمانی زودهنگام

او که کشتی‌هایش را با برد مقابل حریف هند و قرقیزستانی شروع کرد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد، در این مرحله با نمایشی ضعیف مغلوب شامیل اردوغان کشتی‌گیر گمنام ترک شد تا شانس حضور در نیمه نهایی را از دست بدهد. از طرفی با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله بعد مقابل عبدالسلام گادیسوف از روسیه، یزدانی از گردونه مسابقات حذف شد تا مدافع عنوان قهرمانی وداعی تلخ با رقابت‌های جهانی داشته باشد. رضا افضلی آزادکار وزن 74 کیلو هم دیگر کشتی‌گیر حذف شده ایران در روز دوم بود. بدین‌ترتیب تیم ایران بدون مدال طلا با 3 نقره و 2 برنز و کسب 45 امتیاز با نایب قهرمانی به کار خود در ازبکستان پایان داد. این درحالی بود که ایران سال گذشته با 2 طلا، یک نقره و 2 برنز در مجارستان فاتح سکوی قهرمانی شده بود. گفتنی است در روز اول این رقابت‌ها کمیل قاسمی، حسن رحیمی و محمد‌حسین محمدیان به ترتیب یک نقره و‌2 برنز گرفتند.

رده‌بندی تیمی‌

1. روسیه 62 امتیاز 2. ایران 45 امتیاز 3. ترکیه 41 امتیاز 4. آذربایجان 36 امتیاز

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان نیوز