تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش، گفت: فرم‌های ˝هدایت تحصیلی˝ دانش‌آموزان در حال بررسی و آماده‌سازی برای اصلاح است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری مسابقات علمی عملی و جشنواره هنرهای تجسمی در هنرستان‌ها

برگزاری مسابقات علمی عملی و جشنواره هنرهای تجسمی در هنرستان‌ها


مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش، گفت: فرم‌های ث‌هدایت تحصیلیث‌ دانش‌آموزان در حال بررسی و آماده‌سازی برای اصلاح است.


سیدمحسن حسینی مقدم در جلسه کارگروه مدیران هنرستان های استان مازندران با بیان اینکه کار در هنرستان ها در واقع نمود عینی "اقتصاد مقاومتی" است، گفت: امروز در وزارت آموزش و پرورش نقش کارآفرینی، کاملاً مشخص و پرداختن به آن از برنامه‌های مهم تلقی می‌شود .

وی با بیان اینکه که عموماً در دروس عمومی هنرستان‌ها مشکل داریم، به نقش اصلی مشاوران در هنرستان‌ها اشاره و بر حضور مشاوران در جلسات کارگروه‌های هنرستان‌ها تاکید کرد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش افزود: مهمترین مسئله هنرستان ها، نیروی انسانی است و با توجه به این که در دو سال آینده دوره آموزشی هنرستان‌ها سه ساله خواهد شد، چالش‌هایی در خصوص نیروی انسانی ماهر و متخصص در هنرستان‌ها پیش رو خواهد بود.

مهمترین مسئله هنرستان ها، نیروی انسانی است و با توجه به این که در دو سال آینده دوره آموزشی هنرستان‌ها سه ساله خواهد شد، چالش‌هایی در خصوص نیروی انسانی ماهر و متخصص در هنرستان‌ها پیش رو خواهد بود.

حسینی مقدم با بیان اینکه فرم هدایت تحصیلی در حال بررسی و آماده‌سازی برای اصلاح است، اظهار داشت: مسابقات علمی عملی و جشنواره هنرهای تجسمی برای سال تحصیلی 94 - 93 برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش سال‌ها قبل به تشکیل نهاد کارآفرینی اقدام کرده است، گفت: تمام امکانات و هزینه های صرف شده برای آموزش هنرجویان به خاطر تحقق "ایجاد شغل" است.

وی افزود: اهداف کارآفرینی، انکارناپذیر و پرداختن به آن از ضروریات حال حاضر کشورهاست و امروز در وزارت آموزش و پرورش نیز، نقش کارآفرینی کاملا مشخص و پرداختن به آن از برنامه های مهم تلقی می‌شود .

حسینی با اشاره به مشکلات سر راه هنرستان‌ها گفت: برنامه‌های بسیاری وجود دارد که این چالش‌ها را کمتر و ضرورت پرداختن به امر کارآفرینی را برجسته‌تر خواهد کرد.


منبع:خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان