تبیان، دستیار زندگی
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: امروز 39 درصد از اعتبارات مربوط به کنترل مرزها در سال 93 را به دستگاه های مسئول در نیروی انتظامی، سپاه و استانداری های کشور اختصاص دادیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داعش تهدیدی برای کشور نیست


معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: امروز 39 درصد از اعتبارات مربوط به کنترل مرزها در سال 93 را به دستگاه‌های مسئول در نیروی انتظامی، سپاه و استانداری‌های کشور اختصاص دادیم.

حسین ذوالفقاری در حاشیه نشست معاونان سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه هر سال حدود آبان ماه این اعتبارات واگذار می‌شده است، اظهار کرد: با این اقدام مرزهای جنوب شرقی کشور در آینده نزدیک به وضعیت مناسبی می‌رسند و زیرساخت‌های آن کامل می‌شود.

وزارت کشور

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت‌های داعش در کشور، اظهار کرد: فعالیت‌های داعش با شایعات و عملیات روانی در کشور همراه بوده است. افراد یا گروه‌های خاصی تلاش ویژه‌ای برای گروه داعش در کشور ندارند. ما تمام اخبار و اطلاعات داخل کشور در ارتباط با داعش را رصد کردیم و افراد بسیار نادری بودند که به دنبال تطهیر اقدامات داعش بودند و ما اقدام جدی در طرفداری از داعش در کشور نداشتیم. همچنین اخباری درباره ربایش یا کشتن افراد توسط حامیان داعشی‌ها در کشور نداشتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در دو ماه اخیر ما تمام سناریوهای متصور در عراق به همراه پیامدها، تهدیدها و فرصت‌های آن را مورد بحث قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: ما برای هر سناریو یک راهکار مشخص کرده‌ایم و با رصد وضعیت کشورهای اطراف و اوضاع داخلی خود را برای هر وضعیتی آماده کرده‌ایم.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما عناصری که به دنبال پیوستن به داعش بوده‌اند و به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند را شناسایی کرده‌ایم حتی عده‌ای که با مجوز وارد کشور شده‌اند و از همان مرزی که وارد شده‌ و از کشور خارج نشده‌اند را مورد بررسی قرار داده‌ایم. ما در حال حاضر اشراف اطلاعاتی کاملی از تمام حوزه‌های کشور بخصوص درباره اتباع خارجی داریم.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: داعش در وضعیتی نیست که مستقیما تهدیدی برای کشور باشد اما ما به هر حال مسائل امنیتی را جدی می‌گیریم.

ذوالفقاری درباره تشکیل نشست معاونان سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور، گفت: این جلسه برای اولین بار پس از تشکیل دولت یازدهم با هدف تدوین وضعیت سیاسی امنیتی کشور و چالش‌های پیشرو و اعلام برنامه‌ها و راهبردهای دبیرخانه شورای عالی امنیت کشور در رابطه با مسائل امنیتی و انتظامی تشکیل شده است. ما در این جلسه به دنبال تبیین چالش‌های امنیتی کشور هستیم که یکی از این چالش‌ها، مساله آب است که این مساله در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار گرفته است. ما به دنبال این هستیم که با مدیریت درست این حوزه و بخش‌های مرتبط با آن مشکل آب کشور را حل کنیم.

حسین ذوالفقاری در حاشیه نشست معاونان سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه هر سال حدود آبان ماه این اعتبارات واگذار می‌شده است، اظهار کرد: با این اقدام مرزهای جنوب شرقی کشور در آینده نزدیک به وضعیت مناسبی می‌رسند و زیرساخت‌های آن کامل می‌شود

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره فرود هواپیمای آمریکایی در فرودگاه بندرعباس نیز گفت: طبق اطلاعات ما خلبان دچار ناراحتی جسمی و روحی بود و خواستار فرود در فرودگاه کشور شده، از سویی وی حرکاتی انجام داده که سیستم راداری کشور حساس شده بنابراین این هواپیما در بندرعباس طبق دستور فرود آمد. طبق اطلاعات من مشکل خاص امنیتی و سیاسی در این بین وجود نداشت.

وی در پایان افزود: پس از اینکه بررسی‌های انجام شده به پایان رسید تیم پروازی اعلام کردند که زمان پرواز این هواپیما به پایان رسیده و منتظر دریافت مجوز برای پرواز مجدد هستند بنابراین این هواپیما با کامی تاخیر فرودگاه بندرعباس را ترک کرد.

بخش سیاست تبیان

منبع : ایسنا