تبیان، دستیار زندگی
انتخابات هیأت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی در هتل رادیسون تاشکند ازبکستان برگزار شد و در پایان رای گیری برای انتخاب اعضای این هیات رئیسه، امیررضا خادم نتوانست آرای لازم برای ورود به کرسی های فیلا را کسب کند تا یک ناکامی دیگر برای ورزش ایران در گرفتن کرسی های
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خادم برای حضور در فیلا رای نیاورد


انتخابات هیأت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی در هتل رادیسون تاشکند ازبکستان برگزار شد و در پایان رای‌گیری برای انتخاب اعضای این هیات رئیسه، امیررضا خادم نتوانست آرای لازم برای ورود به کرسی‌های فیلا را کسب کند تا یک ناکامی دیگر برای ورزش ایران در گرفتن کرسی‌های بین المللی رقم بخورد.

خادم

کنگره فدراسیون جهانی کشتی فیلا در سالن مرکز همایش های بین‎المللی شهر تاشکند پایتخت ازبکستان آغاز شد که همه روسای فدراسیون کشورهای مختلف به همراه ننادلالوویچ رئیس جهانی این رشته در آن حضور یافتند تا اعضای جدید هیات رئیسه را انتخاب کنند.

در رای‌گیری برای انتخاب اعضای هیات رئیسه فیلا 21 نفر کاندیدا شده بودند که قبل از رای‌گیری امروز دو نفر از حضور در انتخابات انصراف دادند. از میان 19 نفر باقی مانده یک زن ایتالیایی نیز حضور داشت که به دلیل اینکه حتما باید یکی از اعضای جدید هیات رئیسه عضو زن بود، "پلیکانو" از ایتالیا بدون رای گیری به عضویت هیات رئیسه درآمد.

در دور اول این انتخابات مامیاشویلی از روسیه با 87 رای،‌ روزیف از ازبكستان با 86 رای و زنوف از بلغارستان با 76 رای انتخاب شدند. در دور دوم پدرو گاما فیلو از برزیل با 63 رای،‌ فواد مسكوت رئیس كنفدراسیون كشتی آفریقا از مراكش با 44 رای رای،  كارل مارتین دیتمن از آلمان و هدیكه تومی یاما از ژاپن با 37 رای بعنوان دیگر اعضای هیئت رئیسه انتخاب شدند. پیش از مارینا پلیكانو از ایتالیا بعنوان تنها زن به عضویت هیئت رئیسه اتحادیه جهانی كشتی در آمد.

امیررضا خادم كاندید ایران كه در دور اول 34 رای كسب كرده بود در دور دوم 26 رای به دست آورد. وی پس از هه گه دوش مجارستانی در این انتخابات در جایگاه نهم قرار گرفت كه نسبت به انتخابات المپیك 2012 لندن یك روند رو به جلو برای كشتی ایران محسوب می شود و می توان در صورت ادامه این روند در المپیك 2016 به كرسی هیئت رئیسه اتحادیه جهانی كشتی رسید.

در رای‌گیری برای انتخاب اعضای هیات رئیسه فیلا 21 نفر کاندیدا شده بودند که قبل از رای‌گیری امروز دو نفر از حضور در انتخابات انصراف دادند. از میان 19 نفر باقی مانده یک زن ایتالیایی نیز حضور داشت که به دلیل اینکه حتما باید یکی از اعضای جدید هیات رئیسه عضو زن بود، "پلیکانو" از ایتالیا بدون رای گیری به عضویت هیات رئیسه درآمد

چهره های سرشناسی همچون هه گه دوش از مجارستان،‌ البروس تدیف از اوكراین، دانیل ایگالی از نیجریه،‌ جاكا راهالا از فنلاند، و نمایندگان مغولستان،‌ هند،‌ ماداداسگار، سیرالئون،‌ جامائیكا و سنگال نیز نتوانستند به عضویت هیئت رئیسه اتحادیه جهانی در بیایند.

از میان 136 كشور عضو كنگره اتحادیه جهانی كشتی،‌ 125 نفر در این جلسه حضور داشتند و یازده رئیس فدراسیون از چند كشور از جمله كشورهای غرب آفریقا كه به دلیل شیوع بیماری ابولا نمی توانستند به تاشكند سفر كنند در این انتخابات غایب بودند.

بخش ورزشی تبیان


منیع: مهر