تبیان، دستیار زندگی
از روز شنبه توزیع کتب درسی در کشور آغاز شد و دانش آموزان می توانند از محل سکونت خود این کتب را خریداری کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکاتی که درباره خرید کتب درسی باید بدانید.

نکاتی که درباره خرید کتب درسی باید بدانید


از روز شنبه توزیع کتب درسی در کشور آغاز شد و دانش آموزان می توانند از محل سکونت خود این کتب را خریداری کنند.


سال گذشته با رونمایی تعدادی از کتب درسی کاهی بودن و نامرغوب بودن جنس کاغذ به چشم آمد. اما امسال آنگونه که مدیرکل نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است کاغذ کتابها و مشکلاتی که سال قبل کتب درسی داشتند برطرف شده است.

سید احمد حسینی درباره کیفیت نامرغوب کتب درسی به مهر گفته است "سال گذشته به علت تحریم‌ها، با مشکلاتی مواجه بودیم. به عنوان مثال جلد شومیز باید یک رویه گلاسه باشد که به علت مشکلات فنی ناچار شدیم جلد دو رویه گلاسه خریداری کنیم و به همین دلیل جلد کتاب به خوبی به صفحات نچسبید و برگه‌های کتاب‌ در دست بچه‌ها از هم جدا می‌شد. وی تاکید می کند که امسال با مشکلاتی نظیر جدا شدن برگه‌های کتاب‌درسی به علت کیفیت مناسب صحافی روبه‌رو نمی‌شویم. همچنین دیگر کاغذ نامرغوب برای کتب درسی استفاده نشده است."

افزایش قیمت

از آنجایی که در اواخر دولت دهم ارز مرجع کنار رفت و ارز مبادله‌ای در اختیار مرکز نشر کتب درسی قرار گرفت از این روز حسینی اعلام کرد که قیمت کتابها افزایش کمی پیدا می کند. البته برای کتب هیچ پولی به آموزش و پرورش نمی‌آید و همه 120 میلیون کتاب درسی در بخش خصوصی تولید می‌شود ، بنابراین هزینه قیمت تمام شده کتاب در بخش خصوصی مشخص می‌شود.

فروش لوازم التحریر با کتب درسی ممنوع

مشکل دیگری که همواره در زمان توزیع کتب درسی وجود دارد فروش لوازم التحریر به دانش آموزان است. مثلا سال قبل برخی فروشگاههای توزیع کتب درسی، دفتر یا خودکارهایی که نامرغوب بودند را همراه با کتب درسی بسته بندی کرده و به متقاضیان می دادند که با شکایت برخی خانواده ها مدیرکل چاپ و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش ممنوعیت این کار را اعلام کرد.

تنها به محل سکونت خود مراجعه کنید

همچنین چون کتاب‌های درسی براساس تعداد دانش‌آموزان در مناطق آموزش و پرورش توزیع می‌شود، خانواده‌ها باید از محل سکونت خود کتاب‌های درسی را تهیه کنند.


منبع:خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان