تبیان، دستیار زندگی
در این مطلب، نحوه به اشتراک گذاری متن، فایل صوتی، فایل تصویری (عکس و فیلم)، نظرسنجی و درج لینک را در شبکه اجتماعی تبیان بیان می‌کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه اجتماعی تبیان

آموزش-اشتراک-گذاری-محتوا-در-شبکه


در این مطلب، نحوه به اشتراک گذاری متن، فایل صوتی، فایل تصویری (عکس و فیلم)، نظرسنجی و درج لینک را در شبکه اجتماعی تبیان بیان می‌کنیم.


برای به اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه اجتماعی تبیان، می‌توانید از طریق صفحه شخصی و یا صفحه اصلی شبکه اجتماعی، اقدام نمایید. به‌منظور ارسال یک مطلب جدید، از ابزار "ثبت محتوا" که در ابتدای صفحات ذکر شده قرار داده شده است، استفاده کنید. (تصویر زیر)

این ابزار به شما امکان می‌دهد که با انتخاب نوع محتوای مورد نظر خود، شامل: متن، نظرسنجی، لینک صفحات وب، فایل صوتی و فایل تصویری (عکس یا فیلم)، این موارد را با کاربران شبکه اجتماعی تبیان، به اشتراک بگذارید.

اشتراک متن

برای به اشتراک‌گذاری متن در شبکه اجتماعی، کافی است در قسمت "ثبت محتوا"، متن مورد نظر را درج کرده و از قسمت زیرین آن، مخاطبان مطلب را مشخص کنید و در نهایت آن را به اشتراک بگذارید. (تصویر زیر)

اشتراک تصویر

در صورتی ‌که مایل هستید در مطلب ارسالی خود، یک یا چند تصویر را نیز ضمیمه نمایید، آیکون "اشتراک تصویر" را کلیک کنید. در این بخش می‌توانید یک یا چندین تصویر را با حداکثر حجم 3 مگابایت در شبکه اجتماعی تبیان بارگذاری نموده و یا با استفاده از وب‌کم (Webcam)، تصویر مورد نظر خود را ثبت کرده و آن را به اشتراک بگذارید. (تصویر زیر)

اشتراک نوا

علاوه بر این، امکان بارگذاری فایل‌های صوتی نیز فراهم شده است. توسط این بخش، کاربران به‌راحتی می‌توانند فایل‌های صوتی مورد علاقه خود را با حداکثر حجم 10 مگابایت در اختیار دوستانشان قرار دهند. برای این کار، کافی است روی آیکون "اشتراک نوا" کلیک کنید و فایل صوتی مورد نظرتان را انتخاب و در نهایت ارسال نمایید. (تصویر زیر)

اشتراک فیلم

یکی دیگر از امکانات شبکه اجتماعی تبیان، امکان اشتراک‌گذاری فیلم با حداکثر حجم 20 مگابایت است. برای این منظور، کافی است روی آیکون "اشتراک فیلم" کلیک کنید و فایل تصویری مورد نظرتان را انتخاب و در نهایت ارسال نمایید. (تصویر زیر)

اشتراک نظرسنجی

نظرسنجی، یکی دیگر از انواع اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه اجتماعی است. از این طریق شما می‌توانید با توجه به نیازها و علاقه‌مندی‌های خود، نظرسنجی‌هایی را در شبکه اجتماعی مطرح کنید.

برای این منظور، کافی است روی آیکون "اشتراک نظرسنجی" کلیک کنید و پس از طرح سوال و گزینه‌های مربوطه، آن را به اشتراک بگذارید. (تصویر زیر)

اشتراک پیوند (لینک)

درصورتی که می‌خواهید در محتوای مطلب ارسالی خود، یک لینک به صفحه‌ای خاص در اینترنت را معرفی نمایید، بهتر است از نوع محتوای "اشتراک پیوند" استفاده نمایید. به این منظور کافی است روی آیکون " اشتراک پیوند" کلیک کنید. برای دریافت اطلاعات صفحه مورد نظر خود، آدرس معتبر اینترنتی آن را در کادر متنی وارد کرده و کمی صبر کنید تا اطلاعات مربوط به آن برای شما نمایان گردد. اطلاعات هر صفحه لینک، شامل عنوان، توضیحات، تصویر و آدرس اینترنتی آن صفحه خواهد بود.

شما می‌توانید از میان تصاویر دریافت شده توسط ابزار "ویرایشگر محتوای" شبکه اجتماعی تبیان، یک مورد را انتخاب کرده و یا با انتخاب گزینه "بدون انتخاب تصویر"، از به اشتراک‌گذاری تصویر مربوط به لینک، جلوگیری نمایید. پس از دریافت اطلاعات لینک، در صورت تمایل می‌توانید آدرس وارد شده در کادر متنی را حذف کرده و توضیحات اختصاصی خود را نیز به لینک مورد نظر اضافه نمایید. (تصویر زیر)

چگونه مطلب به اشتراک گذاشته شده خود را ویرایش نماییم؟

برای ویرایش مطلب به اشتراک گذاشته شده در شبکه اجتماعی، ابتدا روی آیکون تنظیمات مطلب که در زیر آن وجود دارد کلیک کرده (تصویر زیر) و از منوی ظاهر شده، گزینه "ویرایش" را انتخاب کنید. (تصویر زیر)

چگونه مطلب به اشتراک گذاشته شده خود را حذف نماییم؟

برای حذف مطلب به اشتراک گذاشته شده در شبکه اجتماعی تبیان، ابتدا روی آیکون تنظیمات مطلب که در زیر آن وجود دارد کلیک کرده (تصویر زیر) و از منوی ظاهر شده، گزینه "حذف" را انتخاب کنید. در صورتی که از حذف مطلب مورد نظر خود اطمینان دارید، پیام ظاهر شده را تایید نمایید تا عملیات حذف انجام شود. توجه داشته باشید که امکان بازگردانی مطلب حذف شده، وجود ندارد. (تصویر زیر)

اگر تا کنون عضو سایت تبیان نبوده‌اید، از اینجا به جمع کاربران ما بپیوندید و از امکانات شبکه اجتماعی تبیان استفاده کنید. 


باشگاه کاربران تبیان - شبکه اجتماعی 

اطلاعیه‌های مرتبط:

شبکه اجتماعی تبیان در جیب شما

ترنم کلام وحی از دریچه شبکه اجتماعی

امکانات زیباسازی متن در شبکه اجتماعی

اشتراک مطالب وبلاگ و سایت در شبکه اجتماعی