تبیان، دستیار زندگی
گمانه های بسیاری تا به حال به عنوان گزینه جدید وزیر علوم در رسانه ها مطرح شده اند اما گزینه اصلی خود را معرفی کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزینه وزارت علوم خود را معرفی کرد


گمانه های بسیاری تا به حال به عنوان گزینه جدید وزیر علوم در رسانه ها مطرح شده اند اما گزینه اصلی خود را معرفی کرده است.

نجفی

سـرپرســـت وزارت علوم درباره زمان اعلام گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم گفت: ان‌شاءا... خودم گزینه پیشنهادی خواهم بود.

دکتر محمدعلی نجفی درباره کارگروه بررسی بورسیه‌های تحصیلی گفت: اعضای این کارگروه انتخاب شدند و ان‌شاءا... دوشنبه اولین جلسه را با اعضا برگزار خواهیم کرد. از آنجا که روابط و شرایط را باید با اعضا مورد بحث قرار دهیم، اسامی اعضا روز دوشنبه یا سه‌شنبه پس از عضویت قطعی آنها اعلام خواهد شد.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به این سوال که آیا استعفای دکتر توفیقی در راستای توافق‌های انجام شده با مجلس بوده است، گفت: خیر من هیچ توافقی با هیچ فرد یا ارگانی انجام نداده‌ام و دکتر توفیقی در وهله اول می‌خواستند برای استفاده از فرصت مطالعاتی که یک سالش به خاطر مسئولیت‌هایی که برعهده داشتند و به تأخیر افتاده اقدام کنند.

همه چیز ممکن است. اگر لازم باشد چه در سمت‌های ستادی و چه در سمت‌های دانشگاهی تغییرات باید انجام شود. کار وزارت علوم کار حساسی است و درجهت بهبود کار هر تغییری که لازم باشد اعمال می‌شود.

در همین راستا احتیاج داشتند تا چند ماهی وقت آزادتری داشته باشند. وی با بیان اینکه دکتر توفیقی به‌عنوان یک صاحب‌نظر در مسائل دانشگاهی آمادگی کامل خود را برای هر نوع کمک اعلام کردند، گفت: ایشان اظهار کردند که در بیرون از وزارتخانه هم می‌توانند در موارد لازم به وزارت علوم کمک کنند. لذا تقاضا داشتند به‌عنوان مشاور سمت رسمی نداشته باشند اما به‌عنوان صاحبنظر در مسائل دانشگاهی اعلام آمادگی کردند که هر گونه کمک به وزارت علوم انجام دهند.

نجفی در پاسخ به این سوال که آیا در آینده شاهد تغییرات در معاونت‌های وزارتخانه خواهیم بود، گفت: همه چیز ممکن است. اگر لازم باشد چه در سمت‌های ستادی و چه در سمت‌های دانشگاهی تغییرات باید انجام شود. کار وزارت علوم کار حساسی است و درجهت بهبود کار هر تغییری که لازم باشد اعمال می‌شود.

بخش سیاست تبیان


منبع:

خبرآنلاین