تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در رقابتهای قهرمانی جهان برابر فرانسه شکست غیرمنتظره 3 بر یک را متحمل شد تا بعد از دو برد متوالی برابر ایتالیا و آمریکا نتواند روند پیروزیهای خود را تداوم بخشد و با دست کم گرفتن حریف 3 امتیاز ارزشمند را از دست بدهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکست ناباورانه والیبال ایران برابر فرانسه


تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در رقابتهای قهرمانی جهان برابر فرانسه شکست غیرمنتظره 3 بر یک را متحمل شد تا بعد از دو برد متوالی برابر ایتالیا و آمریکا نتواند روند پیروزیهای خود را تداوم بخشد و با دست کم گرفتن حریف 3 امتیاز ارزشمند را از دست بدهد.

والیبال

تیم‌های ملی والیبال ایران و فرانسه در چارچوب رقابتهای گروهی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی را تیم ایران با حساب 3 بر یک به حریف خود واگذار کرد تا 3 امتیاز ارزشمند این بازی را از دست بدهد. تیم ایران ست‌های اول، سوم و چهارم را به ترتیب با امتیازات 25 بر 18، 25 بر 19 و 29 بر 27 واگذار کرد و ست دوم را 25 بر 14 به سود خود ثبت کرد.تیم ملی ایران در این بازی با ترکیب قبل خود یعنی معروف، موسوی، غفور، قائمی، میرزاجانپور، غلامی و ظریف(لیبرو) به میدان رفت. در شروع این ست فرانسوی‌ها سعی کردند تیم ایران را تحت فشار قرار دهند. این تیم با دو اختلاف برتری سعی کرد وقت اول استراحت فنی را به نام خود ثبت کند و حتی 4 بر 2 از تیم کشورمان پیش بود ولی شاگردان کواچ در امتیاز شش به این تیم رسیدند و در وقت اول استراحت فنی 8 بر 7 پیش افتادند.

بعد از آن فرانسوی‌ها در دفاع روی تور فوق‌العاده ظاهر شدند و امتیازات متوالی کسب کردند تا اینکه 12 بر 8 پیش افتادند. فرانسه که در سرویس خوب کار می‌کرد از اشتباهات متوالی ایران استفاده لازم را برد و در وقت دوم استراحت فنی 16 بر 13 برتری خود را ثبت کرد.فرانسه بازی خوب خود را با دفاع روی تور عالی و سرویس‌های هدفدار ادامه داد و بازیکنان کشورمان را که حریف را به نظر دست کم گرفته بوند کاملا تحت تاثیر قرار داد. با اینکه محمودی جای غفور به میدان آمد شرایط تغییر نکرد و فرانسه ست نخست را 25 بر 18 برد.ست دوم را ایران با یک تغییر آغاز کرد و عبادی‌پور جایگزین میرزاجانپور شد. بازیکنان کشورمان با دفاع خوب روی تور و سرویس‌های هدفدار قائمی 5 بر 2 از فرانسه پیش افتادند. بازیکنان ایران که در دفاع عقب زمین به خوبی از مدافعان روی تور حمایت می‌کردند وقت اول استراحت فنی را 8 بر 4 پیش افتادند.

بازیکنان کشورمان که به سرویس‌های هدفدار روی آورده بودند دفاع روی تور را مستحکم کردند و فرانسوی‌ها را تحت فشار قرار دادند تا جایی که 12 بر 6 پیش افتادند. وقت دوم استراحت فنی با برتری 16 بر 10 ایران همراه شد تا بازیکنان کشورمان با یک اختلاف پوئن خوب به ادامه کار بپردازند.پوئن سرویس‌های متوالی که عادل غلامی در ادامه کار کسب کرد از بهم ریختگی تیم فرانسه حکایت می‌کرد. با وجود اینکه سرمربی حریف تغییراتی را در تیم خود ایجاد کرده بود اما مدافعان روی تور کشورمان کاملا مهاجمان فرانسه را مهار کردند و این ست را 25 بر 14 از آن خود کردند.

تیم‌های ملی والیبال ایران و فرانسه در چارچوب رقابتهای گروهی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی را تیم ایران با حساب 3 بر یک به حریف خود واگذار کرد تا 3 امتیاز ارزشمند این بازی را از دست بدهد

شروع ست چهارم با بازی برابر هر دو تیم همراه بود. دو تیم تا امتیاز 4 برابر پیش رفتند تا اینکه یک دفاع روی تور خوب از سوی حریف یک امتیاز برتری برای فرانسه به دنبال داشت. اشتباه دیگری از بازیکنان ایران باعث شد فرانسه 6 بر 4 پیش بیفتد. با وجود اینکه بازیکنان کشورمان دو امتیاز عقب بودند اما در نهایت وقت اول استراحت فنی را 8 بر 7 به سود خود ثبت کردند. در ادامه کار هر دو تیم پا به پای هم پیش رفتند. هر چند ایران 14 بر 12 پیشی گرفت اما فرانسه خود را به ایران رساند و در نهایت تیم فرانسه وقت دوم استراحت فنی را 16 بر 15 به نام خود به ثبت رساند.فرانسه به امتیاز 17 رسید تا کواچ تقاضای تایم اوت کند. بعد از آن کار تیمی فرانسه بر ایران چربید و کواچ هر چقدر تلاش کرد با تایم اوت و تعویض‌هایش نتوانست تیم کشورمان را به بازی برگرداند تا این ست را فرانسه 25 بر 18 به سود خود ثبت کند.

فرانسه که روحیه خوبی کسب کرده بود در ست چهارم اجازه نداد ایران از ابتدا بر بازی سوار شود.این تیم با هر امتیاز ایران امتیازگیری کند با این حال تیم کشورمان وقت اول استراحت فنی را 8 بر 7 به سود خود ثبت کرد. در این لحظات بازیکنان پشت خط زن هر دو تیم تمامی امتیازها را کسب می‌کردند.تیم ایران در ادامه کار برتری 16 بر 15 را در وقت دوم استراحت فنی ثبت کرد و پس از آن چند دفاع خوب از موسوی ایران را سه امتیاز پیش انداخت ولی تعویض‌های سرمربی فرانسه این تیم را به بازی بازگرداند تا همه چیز برابر شود. در لحظات پایانی این ست کار بسیار حساس پیش رفت و در نهایت این فرانسه بود که ست چهارم را 29 بر 27 به سود خود پایان داد تا بازی را 3 بر یک برنده شود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر