تبیان، دستیار زندگی
هفته هفتم لیگ برتر در همه ابعاد به سود استقلال رقم خورد و پرسپولیس بازهم باخت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال در ابرها سیر می کند پرسپولیس در بحران


هفته هفتم لیگ برتر در همه ابعاد به سود استقلال رقم خورد و پرسپولیس بازهم باخت.

پرسپولیس ، تراکتورسازی

تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار برابر تراکتورسازی در هفته هفتم لیگ برتر در حالیکه از حریف خود پیش بود، در نهایت پیروزی را با باخت عوض کرد تا تراکتورسازی در دقایق پایانی در ورزشگاه آزادی به خوشبختی برسد و با 16 امتیاز همچنان نزدیک‌ترین تعقیب کننده استقلال در صدر جدول باشد. در مسابقات هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر یک به سود تراکتورسازی به اتمام رسید. محسن بنگر در دقیقه 38 برای پرسپولیس گلزنی کرد. بنگر همچنین در دقیقه 69 به اشتباه دروازه پرسپولیس را باز کرد و کار را به تساوی کشاند. لوسیانو ادینیو و سامان نریمان جهان در دقایق 86 و 3+90 گل‌های دوم و سوم تراکتورسازی را به ثمر رساندند.

در دقایق ابتدایی نیمه نخست بازیکنان دو تیم فرصت چندان زیادی بر روی دروازه تیم مقابل ایجاد نکردند و بازی، سرد و کسل کننده پیگیری شد. یکی، دو موقعیت نصفه و نیمه پرسپولیسی‌ها روی اشتباه خط دفاعی تراکتورسازی ایجاد شد که حامد لک دروازه‌بان تراکتورسازی این موقعیت‌ها را مهار کرد.زمین خوردن متوالی بازیکنان و توقف پی در پی مسابقه در 20 دقیقه ابتدایی باعث شد تا کادر پزشکی دو تیم دوندگی بیشتری نسبت به بازیکنان داشته باشند!یخ بازی به تدریج با نزدیک شدن به دقیقه 30 آب شد. ابتدا لوسیانو ادینیو در دقیقه 29 در موقعیت گلزنی قرار گرفت که توپ این بازیکن توسط مدافعان پرسپولیس دفع شد. در دقیقه 33 بهترین فرصت این بازی در نیمه نخست نصیب محمد نوری کاپیتان پرسپولیس شد. نوری که در موقعیتی تک به تک با دروازه تراکتورسازی قرار داشت با بی دقتی توپ را به بالای دروازه فرستاد.

تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار برابر تراکتورسازی در هفته هفتم لیگ برتر در حالیکه از حریف خود پیش بود، در نهایت پیروزی را با باخت عوض کرد تا تراکتورسازی در دقایق پایانی در ورزشگاه آزادی به خوشبختی برسد و با 16 امتیاز همچنان نزدیک‌ترین تعقیب کننده استقلال در صدر جدول باشد

با این حال 5 دقیقه بعد محسن بنگر موفق شد تک گل پرسپولیس را در نیمه اول به ثمر برساند. پرتاب اوت حسین ماهینی تا داخل محوطه تراکتورسازی رسید و مدافع پرسپولیس هم با یک ضربه سر توانست این توپ را به گل تبدیل کند.تلاش بازیکنان تراکتوسازی برای جبران نتیجه قبل از اتمام نیمه نخست به جایی نرسید تا دو تیم با همان نتیجه یک بر صفر به رختکن بروند.هرچقدر که بازی در نیمه اول کسل کننده و کم کیفیت آغاز شد، در نیمه دوم جدال دو تیم هیجان انگیزه و سراپا حمله استارت خورد. در دقیقه 48 بازی بود که محسن دلیر مهاجم تراکتورسازی در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان پرسپولیس قرار گرفت ولی در باز کردن دروازه حریف ناکام ماند.دو دقیقه بعد، مهاجم پرسپولیس با یک ضربه سر تا آستانه به ثمر رساندن گل دوم پیش رفت ولی حامد لک با واکنش خود مانع گلزنی پرسپولیس شد. همین توپ در برگشت زیر پای رضا حقیقی هافبک پرسپولیس افتاد و این بازیکن هم شانس باز کردن دروازه تراکتورسازی را داشت که با ضربه‌ای بی دقت، توپ خود را روانه اوت کرد.

اعتراض به عملکرد داور در این مسابقه هم وجود داشت. هم رسول خطیبی و هم علی دایی بارها به عملکرد احمد صالحی داور مسابقه اعتراض کردند. شدیدترین این انتقادات در اواسطه نیمه دوم توسط دایی مطرح شد که به خطای دروازه بان تراکتورسازی روی مهاجم تیمش پشت محوطه جریمه اعتراض شدیدی داشت.اکثر  لحظات بازی در دقایق بین 60 تا 70 در اختیار بازیکنان پرسپولیس قرار داشت. آنها در دقیقه 65 و 67 صاحب دو فرصت صد درصد گلزنی شدند. فرصت‌هایی که می‌توانست با تبدیل شدن به گل دوم، خیال پرسپولیس را راحت کند ولی بر خلاف جریان بازی، این پرسپولیس بود که گل مساوی را دریافت کرد.سامان نریمان جهان توپی را روی محوطه جریمه پرسپولیس سانتر کرد. محسن بنگر که قصد دفع توپ را داشت به اشتباه توپ را به سمت دروازه خودی دفع کرد. این  توپ ابتدا به تیرک دروازه برخورد کرد و پس از برخورد با سوشا مکانی، وارد دروازه پرسپولیس شد تا بازی در دقیقه 69 به تساوی کشیده شود.بعد از آنکه بازی به تساوی کشیده شد، تراکتورسازی حملات بیشتری را برای به ثمر رساندن گل دوم انجام داد ولی بهترین شانس گلزنی را افشین اسماعیل زاده در دقیقه 81 از دست داد. او درون محوطه تراکتورسازی صاحب توپ شد ولی آنرا زیر تیر افقی کوبید و این فرصت هم از دست رفت.در نهایت این لوسیانو ادینیو مهاجم تراکتورسازی بود که زهرش را در دقایق پایانی ریخت. این بازیکن در دقیقه 86 با حرکت در عمق دفاعی پرسپولیس توپ را به صورت تک ضرب وارد دروازه پرسپولیس کرد تا تراکتورسازی را در ورزشگاه آزادی به خوشبختی برساند.

البته این پایان کار نبود. سامان نریمان جهان در سومین دقیقه از زمان تلف شده نیمه دوم توانست روی یک ضد حمله گل سوم را به ثمر برساند تا دایی در این مسابقه، نیمه مربیان را واگذار و پیروزی را با شکست عوض کند. تراکتورسازی با این پیروزی 16 امتیازی شد و در رده دوم باقی ماند.

تیم فوتبال استقلال در شرایطی ششمین پیروزی متوالی خود در چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر را کسب کرد که مدعیان امیدوار بودند نفت مسجد سلیمان بتواند در دیداری خانگی شاگردان امیر قلعه نویی را متوقف کنند اما این اتفاق رخ نداد و آبی های تهران با کسب سه امتیاز بازی خارج از خانه، همچنان به صدرنشینی خود ادامه دادند

پیکان طلسم شکنی کرد

تیم فوتبال پیکان برابر فولاد خوزستان به پیروزی یک بر صفر دست یافت. در این بازی که در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار شد، "میت اتروویچ" در دقیقه 36 گل برتری تیم پیکان را به ثمر رساند. این نخستین گل و پیروزی شاگردان تهرانی منصور ابراهیم‌زاده در چهاردهمین دوره لیگ برتر بود و طلسم ناکامی آنها در رقابتهای این فصل  را شکست.با این پیروزی تیم فوتبال پیکان 6 امتیازی شد و به رده سیزدهم جدول صعود کرد اما فولاد با همان 11 امتیاز قبلی در رده پنجم باقی ماند.

در ورزشگاه اکباتان هم راه‌آهن تهران که در پایان نیمه اول با یک گل از میهمانش صبای قم عقب افتاده بود، در نهایت برابر این تیم به تساوی 2 بر 2 رضایت داد. محمد غلامی (59 و 83- پنالتی) برای راه‌آهن و هادی شکوری(6) و آمونیو آچیله (71) برای صبا در این بازی گل زدند. ضمن اینکه رامین رضائیان در دقیقه 18 یک ضربه پنالتی را از دست داد.

سایپا برابر ذوب‌آهن پیروز شد

تیم فوتبال سایپا البرز برابر ذوب‌آهن به پیروزی دست یافت. روز دوم با برگزاری دیدار سایپا البرز و ذوب‌آهن اصفهان آغاز شد که این بازی در نهایت با پیروزی یک بر صفر تیم سایپا به پایان رسید.در این بازی که در ورزشگاه انقلاب کرج برگزارشد، روزبه شاه‌علی‌دوست در دقیقه 30 تک گل سایپا را به ثمر رساند. ضمن اینکه کارلوس سانتوس مهاجم ذوب‌آهن در دقیقه 45 از زمین مسابقه اخراج شد.تیم فوتبال سایپا با تکیه بر این پیروزی 10 امتیازی شد و موقتا به رده ششم صعود کرد اما ذوب‌آهن با 4 تساوی و 3 باختی که تا پایان هفته هفتم رقابتهای لیگ برتر کسب کرده، در رده سیزدهم باقی ماند.

صنعتی خوزستان متوقف شد

تیم‌های فوتبال صنعتی خوزستان و پدیده مشهد در آخرین بازی از روز نخست هفته هفتم رقابتهای لیگ برتر به تساوی رضایت دادند. این بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. میثم مجیدی در دقیقه 86 از روی نقطه پنالتی برای میزبان گلزنی کرد و رضا عنایتی در دقیقه 92 از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند.

توقف سپاهان برابر ملوان

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در دیدار خانگی برابر ملوان انزلی متوقف شد تا دو امتیاز دیگر را از دست بدهد. دو تیم در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. لوسیانو پریرا در دقیقه 5 سپاهان را پیش انداخت ولی سیدجلال رافخایی در دقیقه 30 کار را به تساوی کشاند.

استقلال

استقلال مدعیان صدر جدول را ناامید کرد

تیم فوتبال استقلال در شرایطی ششمین پیروزی متوالی خود در چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر را کسب کرد که مدعیان امیدوار بودند نفت مسجد سلیمان بتواند در دیداری خانگی شاگردان امیر قلعه نویی را متوقف کنند اما این اتفاق رخ نداد و آبی های تهران با کسب سه امتیاز بازی خارج از خانه، همچنان به صدرنشینی خود ادامه دادند. این بازی را تیم استقلال با دو گل به سود خود پایان داد. محمد قاضی در دقیقه 45 و سجاد شهباززاده در دقیقه 90 برای استقلال در این بازی گلزنی کردند.تیم نفت مسجد سلیمان در این بازی خوب کار کرد و حتی در نیمه نخست می‌توانست به گل هم برسد که ضربه هافبک این تیم را فروزان بازگرداند. در نیمه دوم این مسابقه نیز استقلال به دنبال اداره بازی بود تا با کسب 3 امتیاز از سفر به جنوب باز گردد. بهترین موقعیت برای تیم میزبان برای رسیدن به گل تساوی در دقیقه 81 به دست آمد. زمانی که یک پنالتی به سود نفت اعلام شد اما میلاد زنیدپور این توپ را خراب کرد تا استقلال در آخرین دقایق بار دیگر گلزنی کند و برنده این بازی باشد.این ششمین برد متوالی شاگردان قلعه‌نویی در لیگ برتر بود. استقلال با این برد 18 امتیازی شد تا خیال خود را بابت صدرنشینی راحت کند.

تساوی گسترش فولاد

تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز برابر نفت تهران متوقف شد. جدال این دو تیم در پایان 90 دقیقه با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. ابتدا امیرارسلان مطهری در دقیقه 79 برای نفت گل زد ولی میثم نقی‌زاده در دقیقه 87 کار را به تساوی کشاند تا تیمش را از یک شکست خانگی نجات دهد.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان

ردیفتیمبازیبردمساویباختزدهخوردهتفاضلامتیاز
1استقلال تهران86021586+18
2تراکتورسازی تبریز75111358+16
3سپاهان اصفهان84311174+15
4فولاد خوزستان8422743+14
5پدیده مشهد8341104613
6نفت تهران83321174+12
7سایپا البرز7241541+10
8صبای قم72329101-9
9پرسپولیس تهران7223792-8
10راه آهن شهر ری72238113-8
11ملوان بندرانزلی7142451-7
12گسترش فولاد8143495-7
13پیکان تهران7133165-6
14ذوب آهن اصفهان7043583-4
15استقلال خوزستان7043584-4
16نفت مسجد سلیمان70341119-3