تبیان، دستیار زندگی
در آئین تجلیل از قهرمانان مدال آور رشته های مختلف ورزش که با حضور رئیس جمهور ایران برگزار شد، از فدراسیون های ورزشی به همراه قهرمانان آنان تجلیل شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلیل رییس جمهوراز ورزشکاران مدال‌آور


در آئین تجلیل از قهرمانان مدال‌آور رشته‌های مختلف ورزش که با حضور رئیس جمهور ایران برگزار شد، از فدراسیون‌های ورزشی به همراه قهرمانان آنان تجلیل شد.

مراسم تجلیل عصر با حضور حسن روحانی رئیس جمهور ایران، محمد نهاوندیان سرپرست نهاد ریاست جمهوری، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، سیدنصرالله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان و روسای فدراسیون‌های ورزشی و ورزشکاران رشته‌های مختلف در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا سیما برگزار شد.

تجلیل رئیس جمهور از مدال اوران

بر این اساس از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان و رنجبر قهرمان آسیا، فدراسیون والیبال و حمزه زرینی قهرمان آسیا، فدراسیون تکواندو و یوسف کرمی قهرمان جهان، فدراسیون وزنه‌برداری و بهداد سلیمی قهرمان جهان، فدراسیون سنگنوردی و علی برات‌‎زاده، فدراسیون ووشو و محسن محمدسیفی قهرمان جهان، فدراسیون کاراته و مجید حسننیا، فدراسیون ورزشهای ناشنوایان و بیماران خاص و علیرضا بصیر و فدراسیون دوومیدانی و رضا قاسمی قهرمان آسیا در حضور رئیس جمهور تجلیل شد.

در ادامه این مراسم و پس از رفتن روحانی، از سایر فدراسیون‌ها و مدال آوران رشته‌های مختلف هم تقدیر صورت گرفت.

این مراسم درحالی برگزار شد که بسیاری از ورزشکاران مطرح رشته‌های مختلف به علت پرشدن صندلی‌ها پشت درهای محل برگزاری مراسم باقی ماندند. علی کفاشیان آخرین رئیسی بود که خود را به این مراسم رساند.

گودرزی: پس از پایان بازیهای آسیایی از مدال آوران این رویداد مهم تجلیل می شود

وزیر ورزش و جوانان، گفت: در نظر داریم بلافاصله پس از پایان بازیهای آسیایی 2014 اینچئون از مدال آوران این رویداد مهم تجلیل کنیم. محمود گودرزی در آئین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور که با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما برگزارشد ، ضمن خیرمقدم به میهمانان، گزارشی از عملکرد یک ساله وزارت ورزش و جوانان ارائه کرد.

گودرزی در تشریح عملکرد یکساله این وزارتخانه اظهار داشت: طی این مدت کارگروه های تخصصی، اتاق فکر مجازی، تدوین قانون نظام نامه ورزشی که امیدوارم به زودی تصویب شود از جمله برنامه هایی بود که وزارتخانه به طور جدی آنها را پیگیری کرد.وی افزود: همچنین در مدت 9 ماه، 12 سفر استانی به منظور بررسی فضاهای ورزشی کشور و مشکلات و موانعی که در برخی از طرح های نیمه تمام وجود دارد، انجام دادیم.گودرزی همچنین به تبادل تفاهمنامه که با برخی از کشورها به منظور توسعه ورزش کشور صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: یکی از استرات ‍ ژی ‍ های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در بحث زیرساخت های ورزشی، داشتن نگاه تخصصی و حرفه ای به ورزشکار قهرمان، داشتن نگاه حرفه ای به مقوله استعدادیابی و داشتن نگاه حرفه ای به نظام باشگاه داری است.وی همچنین در این جمع به جوایز معوقه قهرمانان مدال آور در سالهای 91 و 92 اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با حمایت های دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهوری این مطالبات قبل از اعزام ورزشکاران به بازیهای آسیایی اینچئون پرداخت می شود.

وزیر ورزش و جوانان، گفت: در نظر داریم بلافاصله پس از پایان بازیهای آسیایی 2014 اینچئون از مدال آوران این رویداد مهم تجلیل کنیم. محمود گودرزی در آئین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور که با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما برگزارشد ، ضمن خیرمقدم به میهمانان، گزارشی از عملکرد یک ساله وزارت ورزش و جوانان ارائه کرد

وی اظهار داشت: نگاه دولت تدبیر و امید به ورزش همگانی و تقویت ورزش قهرمانی است.وزیر ورزش و جوانان همچنین به ارائه گزارشی در باره کل مدال های طلا و نقره و برنز به دست آمده در طی 3 سال اخیر اشاره کرد و افزود: در مجموع، هزار و 79 مدال توسط قهرمانان ورزش کشورمان در عرصه های آسیایی و جهانی کسب شده است که از این میان 404 مدال طلا بوده است.البته 298 مدال طلا در آسیا و 106 مدال طلا در جهان به ارمغان آمد.

این مقام عالی ورزش کشور در عین حال افزود: هزار و 79 بار پرچم جمهوری اسلامی ایران در آسیا و جهان برافراشته شد و همچنین از بین 48 فدراسیون ورزشی کشورمان 35 فدراسیون مدال آور هستند که امیدوارم دیگران نیز به جمع فدراسیون های مدال آور اضافه شوند.گودرزی افزود: در این بین رشته ورزشی کشتی با کسب 113 مدال بالاترین مدال ها را کسب کرده است و ورزش های جانبازان و معلولین 99 مدال، ورزش های رزمی 85 مدال، ووشو 81 و تکواندو نیز با 71 مدال، جزو فدراسیون های مدال آور هستند.وی همچنین عنوان کرد: در بخش دختران نیز 446 مدال کسب شده که این موفقیت ارزشمندی در ورزش کشور به شمار می رود و امیدواریم که بتوانیم شاهد افزایش مدال آوری در حوزه زنان باشیم.

گودرزی همچنین تصریح کرد: امیدوارم در آینده شاهد به تعویق افتادن معوقات قهرمانان مدال آور نباشیم تا بلافاصله پس از اتمام بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی در آئین دیگری از قهرمانان مدال آور این رویداد تجلیل کنیم.

آئین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور در سالهای 91 و 92 که موفق به کسب مدال در عرصه های آسیایی و جهانی شده اند با حضور رییس جمهوری در مرکز همایش هاید بین المللی صدا و سیما برگزارشد.

حاشیه یک مراسم با حضور روحانی

آیین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران سال های 91و 92 در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما و با حضور رییس جمهوری برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.

قهرمانان و مدال آوران رشته ها و مسابقات مختلف آسیایی و جهانی که از سال های 91و 92 جوایز خود را دریافت نکرده بودند،در آستانه برگزاری بازی های آسیایی 2014 اینچئون که قرار است از (19 سپتامبر 2014) 28 شهریورماه جاری آغاز شود ، برای دریافت جوایز خود دعوت شدند.

**آیین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی» رییس جمهوری و پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از قران کریم آغاز بکار کرد.

** «محمود گودرزی» وزیر ورزش و جوانان، «محمد نهاوندیان» رییس دفتر رییس جمهوری، « حسین فریدون» دستیار وی ‍ ژه رییس جمهوری، «حسام الدین آشنا» مشاور رییس جمهوری در امور فرهنگی، رییس جمهوری را در این مراسم همراهی می کردند.

تجلیل رئیس جمهور از مدال اوران

** وزیر ورزش نخستین سخنران این مراسم بود که در سخنان خود به فعالیت های انجام شده در 9 ماه مسوولیتش در وزارت ورزش و جوانان پرداخت و با اشاره به جوایز معوقه قهرمانان مدال آور در سالهای 91 و 92 ، گفت: خوشبختانه با حمایت های دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهوری این مطالبات قبل از اعزام ورزشکاران به بازیهای آسیایی اینچئون پرداخت می شود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین به ارائه گزارشی در باره کل مدال های طلا و نقره و برنز به دست آمده در طی 3 سال اخیر اشاره کرد و افزود: در مجموع، هزار و 79 مدال توسط قهرمانان ورزش کشورمان در عرصه های آسیایی و جهانی کسب شده است که از این میان 404 مدال طلا بوده است.البته 298 مدال طلا در آسیا و 106 مدال طلا در جهان به ارمغان آمد.

گودرزی همچنین تصریح کرد: امیدوارم در آینده شاهد به تعویق افتادن معوقات قهرمانان مدال آور نباشیم تا بلافاصله پس از اتمام بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی در آئین دیگری از قهرمانان مدال آور این رویداد تجلیل کنیم.

** پس از سخنان وزیر ورزش، مجری برنامه از رییس جمهوری دعوت کرد که برای تجلیل از مدال آوران و قهرمانان به روی جایگاه حضور پیدا کند.

** در حین برگزاری مراسم تعدادی از قهرمانان و مدال آوران - که برخی از راه های دور برای شرکت در این مراسم به تهران آمده بودند - به دلیل کمبود فضای سالن، پشت درهای بسته مانده بودند و هنگام خروج رییس جمهوری از سالن اعتراض خود را به گوش رییس جمهوری رساندند.

** تجلیل از قهرمانان به دو بخش تقسیم شد و ابتدا 9 فدراسیون به همراه قهرمانان آنان تجلیل شد و تجلیل از دیگر فدراسیون ها به بعد از سخنرانی رییس جمهوری موکول شد.

در این مرحله از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان و رنجبر قهرمان آسیا، فدراسیون والیبال و حمزه زرینی قهرمان آسیا، فدراسیون تکواندو و یوسف کرمی قهرمان جهان، فدراسیون وزنه برداری و بهداد سلیمی قهرمان جهان، فدراسیون سنگنوردی و علی برات زاده، فدراسیون ووشو و محسن محمد سیفی قهرمان جهان، فدراسیون کاراته و مجید حسن نیا، فدراسیون ورزش های ناشنوایان و بیماران خاص و علیرضا بصیر و فدراسیون دوومیدانی و رضا قاسمی قهرمان آسیا تجلیل شد.

** بعد از تجلیل از 9 فدراسیون، رییس جمهوری برای سخنرانی پشت تریبون حاضر شد و به مباحث مربوط به حوزه ورزش پرداخت.

روحانی در بخشی از سخنان خود گفت: در میدان ورزش، قانون را داور صحنه اعمال می کند اما اخلاق را داوری جهانی قضاوت می کند. ما می خواهیم ورزشکاران ما هم قهرمان و هم پهلوان باشند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ورزش هنرهای زیادی دارد، گاهی گره دیپلماسی را هم ورزش می تواند بازکند. دیدیم که بازی پینگ پونگ در سال 1970 چگونه توانست گره دیپلماسی بین آمریکا و چین را باز کند. رییس قوه مجریه گفت: با دو نکته می خواهم سخنم را تمام کنم. نکته اول این که ورزش را باید به مردم واگذار کنیم. دخالت های دولت باید به حداقل حداقل کاهش پیدا کند. دولت باشگاه دار نیست و نمی تواند باشگاه دار باشد.

در حین برگزاری مراسم تعدادی از قهرمانان و مدال آوران - که برخی از راه های دور برای شرکت در این مراسم به تهران آمده بودند - به دلیل کمبود فضای سالن، پشت درهای بسته مانده بودند و هنگام خروج رییس جمهوری از سالن اعتراض خود را به گوش رییس جمهوری رساندند

روحانی تاکید کرد: دولت نمی تواند ورزشکار خوب تحویل جامعه بدهد. دولت باید زمینه را برای مردم و بخش خصوصی آماده کند تا بتوانند ورزش کشور را سامان دهند و ضمنا ورزش سیاسی نیست. ورزش مساله سیاسی نیست. رانت ها را کنار بگذاریم .

** در بخش دیگری از این مراسم با حضور نصراله سجادی معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی، مناف هاشمی معاون منابع مالی و پشتیبانی، عبدالحمید احمدی معاون آموزشی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و شاهرخ شهنازی از تعدادی دیگر از فدراسیون های ورزشی با اهدای لوح تقدیر شد که در پایان اعلام اسامی، تعداد زیادی از حضار جلسه را ترک کرده بودند.

فدراسیون های بوکس، بولینگ و بیلیارد، فوتبال، پهلوانی و زورخانه ای، تیراندازی، جودو، ژیمناستیک، شطرنج، کبدی، نجات غریق و غواصی، هندبال و هاکی از جمله این فدراسیون ها بودند.

** شرکت کنندگان آیین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران سال های 91و 92 بعد از پایان مراسم برای صرف شام به رستوران مرکز همایش های صدا و سیما رفتند و با مشاهده جوایز و لوح های تقدیر خود، نسبت به پایین بودن میزان جوایز اعتراض داشتند.

** رییس یکی از فدراسیون ها که خواست نام وی ذکر نشود، گفت: جوایز به هیچ وجه در حد و اندازه قهرمانان نبود، به طوری که همه بچه ها با دیدن جوایز شوکه شدند.

وی با تاکید بر این که، تجلیل یا نباید انجام گیرد و یا اگر می خواهد تجلیل انجام شود باید در شان باشد.وی خاطر نشان کرد: جایزه یکی از ورزشکارانی که از استان کرمان برای حضور در این مراسم به تهران آمده، تنها یک سکه است و ارزش ریالی این جایزه حتی هزینه رفت و آمد وی به تهران را هم تامین نمی کند.

** یکی از ورزشکاران قهرمان دیگر، افزود: من بیستم شهریورماه قرار است برای شرکت در بازی های اینچئون اعزام شوم؛ گمان می کردم این مراسم برای انگیزه دادن به ما برگزار شده است اما با مشاهده این نوع از تقدیر، انگیزه ام کمتر شد که بیشتر نشد.

** علاوه بر ارزش ریالی جایزه ها، باید به این نکته نیز اشاره کرد که تقدیرنامه قهرمانان و مدال آوران بدون قاب و به صورت یک برگه (A4) برای تقدیم به قهرمانان به روسای فدراسیون ها تحویل داده شد.

** بعد از خاتمه این مراسم، ورزشکاران محل برگزاری همایش های بین المللی صدا و سیما را ترک کردند و مشاهده شد عده ای از ورزشکاران با وسایل حمل و نقل نامناسب (اتوبوس های شرکت واحد) از محل همایش منتقل شدند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت ورزش