تبیان، دستیار زندگی
ارسال پیام های تبلیغاتی وایبر، از سروری پیشرفته و عظیم در کشور کانادا می باشد که با پیش شماره 1+ انجام می شود و جلب توجه بیشتری را به دنبال دارد و تا زمانی که کاربر آن را نخوانده باشد قابل حذف نخواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلیغات به سبک وایبر


ارسال پیام های تبلیغاتی وایبر، از سروری پیشرفته و عظیم در کشور کانادا و با پیش شماره 1+ انجام می شود و جلب توجه بیشتری را به دنبال دارد و تا زمانی که کاربر آن را نخوانده باشد قابل حذف نخواهد بود.

تبلیغات به سبک وایبر

در واقع وایبر(Viber) اپلیکیشنی است که توسط شرکتی به همین نام تولید شده است. در این نرم افزار کاربران علاوه بر ارسال پیام‌های چندرسانه‌ای می‌توانند به تبادل تصاویر و ویدئو هم بپردازند. و شاید همین موضوع یکی از دلایلی باشد که وایبر را به عنوان محلی مناسب برای تبلیغات مورد توجه قرار داده است.

وایبر، واتس‌آپ و سایر اپلیکیشن‌هایی از این دست، خوب یا بد، کاربردی یا غیرکاربردی روزانه اطلاعات میلیون‌ها کاربر را در سرورهایی خارج از کشور ذخیره و در زمان مناسب به ارگان‌های مختلف می‌فروشند و این تنها راه درآمد این نرم‌افزارهاست.

وایبر ارزش ذاتی‌اش به کاربران آن است و اینکه این شبکه‌ها گزیده‌ای از اطلاعات ما را به شرکت‌ها می‌فروشند امری بدیهی است، چرا که در غیر این صورت جدا از سود نکردن، قادر به پرداخت طراحی نرم‌افزار و سرورهای خود نخواهند بود.

تعداد کاربران وایبر در تازه ترین آمارها به 450 میلیون نفر رسیده است که در ایران حدود 50% از کاربران تلفن همراه را شامل می شوند. یعنی از هر دو نفری که موبایل دارند یک نفر، از کاربران وایبر دارد و این آمار بسیار قابل توجهی است. و همین تعداد بالای کاربران باعث شده تا وایبر در میان سایر شبکه های اجتماعی برای تبلیغات انتخاب شود.

محصولات خود را با وایبر معرفی کنید

ارسال پیام های تبلیغاتی از سروری پیشرفته و عظیم در کشور کانادا می باشد تا با پیش شماره 1+ انجام شده و جلب توجه بیشتری را به دنبال داشته باشد. ارسال این قبیل پیام ها با دسترسی به بانک شماره موبایل اصناف و مشاغل، شماره موبایل مناطق کل کشور و شماره موبایل ها بر اساس کد پستی انجام می گیرد و این نکته ای قابل تأمل است که چگونه به این آسانی تعدادی شماره در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار می گیرد.

این روزها شرکت های مختلف تبلیغاتی برای معرفی و بازاریابی محصولات مختلف نرم افزارهایی را در اختیار مشتریان خود قرار داده اند تا از این طریق به شماره های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و محصولات خود را تبلیغ کنند. این نرم افزارها این قابلیت را دارند که از بین شماره هایی که در اختیار دارند تنها شماره های وایبر دار را شناسایی کنند و پیام ها را به آنها برسانند

به هر حال روند تبلیغاتی وایبر به سرعت در حال پیشرفت بوده و گوی سبقت را از نرم افزارهای تبلیغاتی و پیامکی داخل کشور ربوده به طوری که تعداد این پیامک ها روز به روز رو به افزایش است و طی طراحی های انجام شده تا زمانی که کاربر آن را نخوانده باشد پاک نمی شود و این مسئله خود موجب آزار کاربران شده است.

این روزها شرکت های مختلف تبلیغاتی برای معرفی و بازاریابی محصولات مختلف نرم افزارهایی را در اختیار مشتریان خود قرار داده اند تا از این طریق به شماره های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و محصولات خود را تبلیغ کنند. این نرم افزارها این قابلیت را دارند که از بین شماره هایی که در اختیار دارند تنها شماره های وایبر دار را شناسایی کنند و پیام ها را به آنها برسانند.

شماره ها بر اساس نوع درخواست مشتریان این تبلیغات در اختیارشان قرار می گیرد که می تواند مربوط به نام محله، شغل و... باشد.

تبلیغات به سبک وایبر

پای وایبر به تبلیغات سینمایی هم باز شد

در کنار تبلیغات انواع محصولات، هتل ها، رستوران ها و ... روابط عمومی‌های فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی هم می‌کوشند تا از امکان این اپلیکیشن ارتباطی برای تبلیغ محصولات فرهنگی خود استفاده کنند. پای وایبر به تبلیغات فیلم‌های سینمایی از بهار سال 1393 باز شد، زمانی که اکران فیلم‌ «دربست آزادی» به کارگردانی مهرشاد کارخانی آغاز شد.

این امکان باعث شده تا روابط عمومی‌های فیلم‌های سینمایی روی پرده، گروه‌های اطلاعی رسانی را برای فیلم‌های خود راه بیندازند.

پیش از این نیز با ورود شبکه‌های اجتماعی چون فیسبوک، توییتر و ... روابط عمومی‌ها و سازندگان فیلم‌های سینمایی، صفحه فیلم‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی می‌کردند و اخبار مربوط به فیلم‌ها را از طریق این شبکه‌ها به اشتراک می‌گذاشتند.  در این گروه‌ها که با حضور عوامل فیلم، خبرنگاران و هنرمندان و منتقدان شکل می گیرند، هم اخبار مربوط به این فیلم‌ها منعکس می‌شود و هم تحلیل‌ها و نظرهای اهالی رسانه و منتقدان به اشتراک گذاشته می‌شود.

نرم افزار وایبر به کاربران خود این امکان را می‌دهد که با استفاده از شماره تماس دوستان خود در دفترچه تلفن همراه گروه‌های گفت و گو راه بیندازند.

در حالیکه وایبر در بین شبکه های اجتماعی این امکان را دارد که افراد تنها با کسانی که شماره آنها را دارند در ارتباط باشند اما خیلی راحت شماره هایشان توسط شرکت های تبلیغاتی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و ناخواسته با موجی از تبلیغات روبه رو می شوند که برای رهایی از آنها هیچ اقدامی نمی توانند بکنند.

حالا به نظر می‌رسد گروه‌های وایبری که پیش از این برای ارتباط جمع‌های دوستانه و خانوادگی کاربرد داشت، در آینده کاربردی بیشتر در زمینه معرفی محصولات مختلف پیدا کنند.

فرآوری: آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: باشگاه خبرنگاران جوان / خبر آنلاین / شفاف نیوز

مطالب مرتبط:

تمایل مشاغل برای تبلیغ در شبکه‌‎های اجتماعی