تبیان، دستیار زندگی
تیم های آسیایی در فاصله 4 ماه تا آغاز جام ملت های آسیا در دیدارهای دوستانه در حالی خودشان را محک می زنند که خبری از بازی دوستانه برای ایران نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش آسوشیتدپرس از بلاتکلیفی ایران


تیم‌های آسیایی در فاصله 4 ماه تا آغاز جام ملت‌های آسیا در دیدارهای دوستانه در حالی خودشان را محک می‌زنند که خبری از بازی دوستانه برای ایران نیست.

تیم ملی ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: جام ملت‌های آسیا تقریبا چهار ماه دیگر آغاز می‌شود و همه نگاه‌ها به چهار تیم ایران، ژاپن، کره جنوبی و استرالیاست؛ تیم‌هایی که در جام جهانی برزیل عملکرد چندان خوبی نداشتند و اکنون تمام تمرکز خودشان را معطوف به درخشش در جام ملت‌های آسیا کرده‌اند. از زمانی که جام جهانی به پایان رسید تیم‌های آسیایی دچار تغییر و تحولات زیادی شدند. استرالیا تنها تیمی است که مربی خود را حفظ کرد و با آنژه پوستج اوغلو در جام ملت‌های آسیا حاضر خواهد بود. ژاپن پس از حذف در دور گروهی جام جهانی خاویر آگیره را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد و کره جنوبی و ایران نیز همچنان به دنبال سرمربی هستند.

پس از نمایش ضعیف و دور از انتظار کره جنوبی در جام جهانی چند تن از مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور استعفا دادند و در حال حاضر به نظر می‌رسد برت فان مارویک هلندی شانس نخست سرمربی‌گری در تیم ملی هلند محسوب می‌شود. فان مارویک در جام جهانی 2010 هدایت تیم ملی هلند را بر عهده داشت.

در فاصله 4 ماه تا آغاز جام ملت‌های آسیا در استرالیا، کره جنوبی باید در دیداری دوستانه برابر اروگوئه به میدان برود؛ دیداری که لوئیس سوارس به دلیل محرومیت در این دیدار به میدان نخواهد رفت.

افشین قطبی مربی سابق کره جنوبی درباره عملکرد این تیم صحبت کرده است. قطبی درباره شرایط کره جنوبی در جام جهانی گفت: به نظرم این تیم پتانسیل و توانایی این را داشت که در جام جهانی بهتر عمل کند. در کره هواداران این تیم و رسانه‌ها انتظار خیلی بیشتری از این تیم داشتند. حالا باید جام جهانی را فراموش کرد و به فکر جام ملت‌های آسیا بود. در حال حاضر باید دوباره حس خوبی در تیم کره جنوبی به وجود بیاوریم و بازیکنانی که به نظر بتوانند بیشتر موثر واقع شوند به اردوی تیم کره دعوت شوند.

قطبی ادامه داد: کره باید نشان دهد که جام جهانی تلخ را فراموش کرده. ما در جام جهانی یک چیزی کم داشتیم و اکنون باید با قدرت به فکر جام ملت‌های آسیا بود.

پس از نمایش ضعیف و دور از انتظار کره جنوبی در جام جهانی چند تن از مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور استعفا دادند و در حال حاضر به نظر می‌رسد برت فان مارویک هلندی شانس نخست سرمربی‌گری در تیم ملی هلند محسوب می‌شود. فان مارویک در جام جهانی 2010 هدایت تیم ملی هلند را بر عهده داشت

ژاپن دیگر تیم آسیایی حاضر در جام جهانی یکی از مدعیان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شود اما این تیم نیز مانند کره فقط یک امتیاز از برزیل کسب کرد. فدراسیون فوتبال ژاپن پس از این نمایش ضعیف خیلی سریع دست به کار شد و با برکناری آلبرتو زاکرونی، خاویر آگیره مکزیکی را به عنوان سرمربی جدید سامورایی‌ها معرفی کرد. اکنون ژاپنی‌ها امیدوارند تا با این مربی خودشان را بار دیگر در سطح اول فوتبال آسیا نشان دهند. ژاپن امیدوار است با درخشش بازیکنانی مثل کاگاوا و یوشیتو اوکوبو بار دیگر بتواند به موفقیت در جام ملت‌های آسیا برسد. دیگر بازیکنی که ژاپنی‌ها خیلی به او امید بسته‌اند کی‌سوکه هوندا است ک در هفته اول سری A موفق شد برای تیمش گلزنی کند.

استرالیا با وجود آنکه هر سه بازی خود را در جام جهانی واگذار کرد یکی از شانس‌های نخست قهرمانی در جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شود. آن‌ها در جام جهانی برزیل در گروه سختی قرار داشتند و نتوانستند مانند سه تیم دیگر آسیایی امتیاز کسب کنند. با این وجود آن‌ها عملکرد خیلی خوبی در جام جهانی از خود نشان دادند. استرالیا کار خودش را برای حضوری قدرتمند در جام ملت‌های آسیا از دیدار دوستانه با بلژیک آغاز می‌کند. دیداری که پنجشنبه شب در شهر لیژ می‌شود. آن‌ها سه روز بعد باید با عربستان سعودی بازی کنند. در حال حاضر رابی کروس که در تیم بایر لورکوزن بازی می‌کند به دلیل مصدومیت نمی‌تواند برای کانگوروها به میدان برود.

دیگر تیم‌هایی که در فاصله 4 ماه تا شروع جام ملت‌های آسیا خودشان را در دیدارهای دوستانه محک می‌زنند تیم‌های امارات، عمان، عراق و قطر هستند. تیم ملی امارات که یکی از هم‌گروه‌های ایران در جام ملت‌های آسیاست باید با پاراگوئه دیدار کند. عمان با هدایت پل لگوان فرانسوی به دیدار ایرلند می‌رود و عراق و قطر نیز در کشور پرو به مصاف هم می‌روند.

تیم ملی فوتبال ایران در روزهای فیفا دی شهریورماه بازی دوستانه نخواهد داشت. فدراسیون فوتبال ایران همچنان در حال مذاکره با کارلوس کی‌روش پرتغالی است تا این مربی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران معرفی کند.

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایسنا