تبیان، دستیار زندگی
نرم افزار Maple برای حل مسائل پیچیده ریاضی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نرم افزار انجام محاسبات پیچیده ریاضی

Maple 18.1

انجام محاسبات پیچیده ریاضی

نرم افزار Maple برای حل مسائل ریاضی است که اولین بار در سال 1981 برای انجام مجموعه ای از محاسبات در دانشگاه waterllo طراحی شد. در سال 1988، این نرم افزار توسعه داده شد و به توسط یک کمپانی کانادایی مستقر در دانشگاه به بازار تجاری کامپیوتر عرضه شد. فروش و عرضه این نرم افزار به بازار سود زیادی را نصیب، صاحبان شرکت کرد. این نرم افزار ابزاری قدرتمند در انجام محاسبات ریاضی و مهندسی می باشد.

Maple یک مفسر، برای زبان برنامه نویسی پویا است، به طور معمول، عبارات جبری و عبارات منطق در حافظه کامپیوتر، ذخیره می شوند و پس از آن به وسیله این نرم افزار پردازش شده و حل می گردند. از این نرم افزار در حل مسایل مختلف ریاضی از قبیل هندسه، حساب و ... استفاده می شود.

وقتی Maple باز می شود (اجرا می گردد) فقط هسته که پایه و اساس سیستم Maple و شامل دستورات بنیادی و اولیه می باشد را به حافظه منتقل می کند. هسته از کدهایی به زبان C تشکیل شده که تقریبا 10 درصد کل سیستم Maple را در بر می گیرد. به منظور سرعت و کارایی بیشتر هسته کوچک نگه داشته شده است. 90 درصد بقیه به زبان Maple نوشته شده است که در کتابخانه های Maple قرار دارد. امروزه بیشتر الگوریتم‌ها توسط رایانه اجرا می‌شوند نرم افزارهایی برای اجرای محاسبات ریاضی طراحی شده اند. از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن ها می‌توان به نرم افزارهایی زیر اشاره کرد:

انجام محاسبات پیچیده ریاضی

Scilab

 Maple

 Mathematica

 GNU Octave

 Matlab

زبان برنامه‌نویسی IDL

زبان برنامه‌نویسی R

از خصوصیات نرم افزار Maple طراحی الگوریتم های ریاضی و به نوعی برنامه نویسی ریاضیات است. و اما الگوریتم، مجموعه‌ای متناهی از دستورالعمل‌ هاست که به صورت دقیق و بدون ابهام بیان شده‌اند و اگر به ترتیب خاصی اجرا شوند، مسئله حل می‌شود. به عبارت دیگر، الگوریتم روشی گام به گام است که برای حل مسئله به کار می‌رود.

از دیگر خصوصیات این نرم افزار راهنمای بسیار قوی آن است که کار کردن با این نرم‌افزار را بسیار راحت می‌کند. این نرم‌افزار در تمام زمینه‌های ریاضی از جمله:

انجام محاسبات پیچیده ریاضی

- جبر خطی

 -هندسه تحلیلی

- ریاضیات گسسته

- حسابان

- محاسبات علمی

- فیزیک محاسباتی

- جبر خطی عددی

- دینامیک محاسباتی سیالات

- مشتق‌گیری عددی

- انتگرال‌گیری عددی

- رسم نمودار های اعم از متحرک و ثابت

 - دیفرانسیل

- و ...

حتی ریاضیات مقدماتی برای دانش‌آموزان دبیرستانی می‌تواند مفید واقع شود.

حجم فایل: 655 Mb

اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی مشاوران نیاز دارید، کارشناسان ما در بخش مشاوره پاسخگوی شما هستند.

راهنمای نصب

 نرم افزار را نصب کنید و برای کرک کردن آن، از راهنمای موجود در فایل Read Me.txt استفاده کنید.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه و تنظیم : علی سرمدی