تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به وجود فقط چهار یا پنج یادمان در استان های دیگر گفت: قدم به قدم کردستان یادمان انقلاب و دفاع مقدس است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هر قدم یک یادمان


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به وجود فقط چهار یا پنج یادمان در استان‌های دیگر گفت: قدم به قدم کردستان یادمان انقلاب و دفاع مقدس است.

هر قدم یک یادمان

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، در اختتامیه پنجمین نشست سراسری مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری در سنندج اظهار کرد: کردستان به عنوان اولین استان درگیر با جنگ بعد از انقلاب اسلامی و قبل از جنگ تحمیلی از ویژگی های بسیار زیادی در بحث فرهنگ ومطالعات پایداری برخوردار است .

وی با تقدیر از حوزه هنری کردستان در پرداختن به بحث ادبیات پایداری افزود: متأسفانه به دلیل درست درک نشدن رشادت‌های به وقوع پیوسته در استان، امروز در این خصوص با کاستی‌های بسیار زیادی روبرو هستیم و می‌توان گفت کاری در این زمینه انجام نگرفته و تازه در ابتدای کار هستیم .نه تنها در استان کردستان،بلکه در منطقه عملیاتی غرب و شمالغرب در زمینه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری،کار نکرده آنقدر زیاد است که دیگر کارهای اندک صورت گرفته اصلاً به چشم نمی‌آید.

صفی‌یاری با طرح این سوال که چه کسی «شهید شبلی» را که خیابان بزرگی هم در سنندج مزین به نام این شهید است می‎شناسد، گفت: کردستان بسترها و استعدادهای بالقوه‌ای دارد که هنوز روی زمین است که براساس رسالت‌های تعریف شده مسئولیتش بر عهده تمامی متولیان فرهنگ وهنر است و در این بین حوزه هنری به عنوان سکاندار ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی بسیار می‌تواند کار کند.

وی با دعوت از پژوهشگران حوزه تاریخ شفاهی بیان کرد: کارگروهی که به همت حوزه هنری استان کردستان و با حضور اداره کل تبلیغات اسلامی ، سپاه کردستان و بنیاد شهید تشکیل گردیده است با تعامل سازنده ای که پیدا کرده است آماده کمک به پژوهشگران این حوزه است.

سوژه و موضوع در استان کردستان و منطقه غرب و شمالغرب قدم به قدم آن وجود دارد

صفی‌یاری گفت: اندیشه‌های والای امام (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص کردستان که در کتابی با عنوان «کُرد و کُردستان در اندیشه امام ورهبری» تدوین شده است که مطالعه این کتاب می‌تواند نقشه راهی باشد برای فعالیت در کردستان .

وی با اشاره به به کار بردن عنوان «سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری» به استان کردستان توسط مقام معظم رهبری گفت: درباره این دو عنوان مترادف باید بسیار تعمق کرد و نسبت آن را پیدا کرد تا به اهمیت تلاش و کار در زمینه مجاهدت‌ها و فداکاری‎هایی که در کردستان صورت گرفته، پی برد.

وی با اشاره به تعداد شهدای کردستان در طول دوران انقلاب عنوان کرد: حضور 50 شهید از علمای اهل سنت که در دفاع از آرمان‌های انقلاب به شهادت رسیده‌اند و زندگی توأم با ایمان و عزت این شهدا و دیگر شهدای این دیار، می‌تواند زمینه خلق و تولید ده‌ها عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری شود.

صفی‌یاری اظهار کرد:رسالت‌هایی از منظر دینی، قرآنی، ولایی و انقلابی برای خود قائلیم ومعرفی و پرداختن به این بزرگواری‌ها می‌تواند در ایجاد امیدواری و گسترش سبک زندگی اسلامی- ایرانی در استان و کشور کمک شایان توجهی کند.

وی یادآورشد: سوژه و موضوع در استان کردستان و منطقه غرب و شمالغرب قدم به قدم آن وجود دارد و بر همین مبنا فراخوان خاطره‌نویسی برای اولین قدم و شناسایی افراد حاضر در منطقه کردستان توسط حوزه هنری و کارگروه ادبیات پایداری برگزار می‌شود و انتظار داریم مسئولان دفاتر استانی در زمینه اطلاع‌رسانی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: ایسنا