تبیان، دستیار زندگی
لشكر خوبان اسم لشكر شهیدمهدی باكری است. لشكر ۳۱ عاشورا هنوز هم هست. جایی در شهر تبریز پادگانی دارد و در كشاكش مأموریت های قرارگاه حمزه ـ شمال غرب ـ حسابی فعال است. رئیس ستاد معراج شهدای مرکز خبر داد: هویت پیکر مطهر دو شهید تازه تفحص شده اعزامی از لشکر ۳۱
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت دویار از «لشکرخوبان»


لشكر خوبان اسم لشكر شهیدمهدی باكری است. لشكر 31 عاشورا هنوز هم هست. جایی در شهر تبریز پادگانی دارد و در كشاكش مأموریت‌های قرارگاه حمزه ـ شمال غرب ـ حسابی فعال است. رئیس ستاد معراج شهدای مرکز خبر داد: هویت پیکر مطهر دو شهید تازه‌تفحص‌شده اعزامی از لشکر 31 عاشورا که پیکرشان در تبادل اخیر از کردستان عراق وارد کشور شده، شناسایی شد.

بازگشت دویار از «لشکرخوبان»

سرهنگ ابراهیم رنگین رئیس ستاد معراج شهدای مرکز با اعلام خبر فوق گفت: هویت پیکر شهیدان «ودود حسینی حداد» و «داور پناهی»، از استان اردبیل توسط مدارک شناسایی محرز شد. این دو شهید اعزامی از لشگر 31 عاشورا (مشهور به لشکر خوبان) در اسفندماه سال 1366 در عملیات بیت المقدس 2 و در منطقه ماووت به شهادت رسیدند.

لشکر خوبان از بهترین بندگان خدا در همه هستی هستند... آنها بهترین بودند چرا که صادقانه و عاشقانه، در اوج ایثار و ایمان خود را برای فدا شدن ساختند. با همه استعداد و توان خویش کوشیدند و در مظلومیت و غربت خون از رگهای جوانشان جوانه زد... و حال من اگر هنری داشتم باید آن را به میدان می آوردم و با همه وجودم برای نوشتن از بندگان شهید خداوند خرج می کردم...

شهدای واحد اطلاعات، مردانی که در سراسر کشور هستند. قافله سالارشان حسن باقری ست. یکی از دلاوران پر راز و رمزشان علی هاشمی ست.

شهید ودود حسینی حداد فرزند لطیف متولد 14 مهرماه سال 1340 در شهر اردبیل است، او که یکی از این خوبان است، اول اسفند ماه 1366 به شهادت رسید.

پیکر مطهر این دو شهید والامقام با حضور خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم روز سه‌شنبه 11 شهریور ماه از مقابل مصلای اردبیل به‌سمت گلزار قاسمیه این شهر تشییع و خاک‌سپاری شد

شهید والامقام داور پناهی فرزند عوض نیز متولد 26 شهریور ماه سال 1348 در شهر آستارا است. او در زمانی که در مقطع دبیرستان در اردبیل تحصیل می‌کرد به جبهه اعزام شد و در دوم اسفندماه سال 1366 به عنوان یکی از یاران خوب «شهید حمید باکری» به درجه رفیع شهادت رسید.

پیکر مطهر این دو شهید والامقام با حضور خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم روز سه‌شنبه 11 شهریور ماه از مقابل مصلای اردبیل به‌سمت گلزار قاسمیه این شهر تشییع و خاک‌سپاری شد.

پیکر 29 شهید تازه تفحص شده در منطقه کردستان عراق 4 شهریورماه 93 از طریق مرز زمینی تمرچین وارد کشور شدند. طبق اعلام سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح این شهدا در عملیات‌هایی از جمله والفجر2، والفجر7 و النصر به خیل شهیدان 8 سال دفاع مقدس پیوسته‌اند. این تبادل نخستین تبادل شهدا بعد از سقوط صدام از مرز کردستان عراق بود.

فرآوری : سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع: خبرگزاری تسنیم، سایت:تابناک، اهراب یوز

مطالب مرتبط:

شناسایی دو گل از گلزار شهدا

لشکر خوبان

فرمانده لشکر خوبان