تبیان، دستیار زندگی
گروه تروریستی داعش تصاویری از بریدن سر یکی دیگر از گروگانان آمریکایی خود را منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داعش منتشر کرد

انتشار تصاویر بریده شدن سر یک آمریکایی دیگر


گروه تروریستی داعش تصاویری از بریدن سر یکی دیگر از گروگانان آمریکایی خود را منتشر کرد.

گروه تروریستی داعش تصاویری از بریدن سر، استیون ساتلاف، یکی دیگر از روزنامه‌نگاران آمریکایی در بند خود را منتشر کرد.

داعش

«استیون جوئل ساتلاف» یک روزنامه‌نگار آزاد آمریکایی است که از ماه اوت سال 2013 در شهر حلب در سوریه مفقود شده و گروه تروریستی داعش، مسئولیت ربودن وی را بر عهده گرفته است.

این خبرنگار 31 ساله، اهل میامی است و پیش از این از خانواده وی خواسته شده بود، در رسانه‌ها در خصوص ربوده شدن وی صحبتی نکنند.

«ساتلاف» که فارغ التحصیل دانشگاه مرکزی کالیفرنیا است، تا پیش از ربوه شدن، با مجله‌های «تایم»، «کریستین ساینس مانیتور» و چند مجله دیگر همکاری می‌کرد.

واکنش‌ انگلیس به اعدام‌ دومین خبرنگار آمریکایی

نخست وزیر انگلیس در واکنش به انتشار تصویر سر بریدن دومین خبرنگار آمریکایی گفت که این تصویر منزجر کننده است.

گروه تروریستی داعش امروز تصاویری از بریدن سر «استیون ساتلوف»، یکی دیگر از روزنامه‌نگاران آمریکایی در بند خود را منتشر کرد. «استیون جوئل ساتلوف» یک روزنامه‌نگار آزاد آمریکایی است که از ماه اوت سال 2013 در شهر حلب در سوریه مفقود شده و گروه تروریستی داعش، مسئولیت ربودن وی را بر عهده گرفته است.

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تاکید داعش درباره اعدام دومین خبرنگار آمریکایی گفت: نمی‌توانیم صحت تصاویر ویدئویی که سر بریدن دومین خبرنگار آمریکایی را نشان میدهد، تائید کنیم.

پخش فیلم‌اعدام خبرنگارآمریکایی با یکماه تاخیر

یک مقام آمریکایی درباره انتشار ویدئوی سر بریدن یک خبرنگار آمریکایی دیگر گفت که این اقدام داعش نشان می‌دهد این گروه پیکارجویانی از اروپای غربی با آشنایی به فرهنگ آمریکا دارد.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یک مقام آمریکایی بعد از انتشار خبر بریدن سر یک خبرنگار آمریکایی دیگر با طرح این ادعا که این خبرنگار ماه پیش اعدام شده بود اما فیلم آن امروز پخش شده است این موضوع را نشان‌دهنده حضور آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در گروه داعش و تسلط آنها بر فرهنگ آمریکا دانست.

«استیون جوئل ساتلاف» یک روزنامه‌نگار آزاد آمریکایی است که از ماه اوت سال 2013 در شهر حلب در سوریه مفقود شده و گروه تروریستی داعش، مسئولیت ربودن وی را بر عهده گرفته است

این مقام آمریکایی گفته انتشار این فیلم بعد از اتمام تعطیلات «روز کارگر» در آمریکا نشان می‌دهد داعش پیکارجویانی از اروپای غربی و آمریکا دارد که با مرسومات کاری در این کشورها آشنا هستند؛ وی گفته شواهد حاکی از آن است که استاتلوف ماه گذشته اعدام شده، یعنی زمانی که بسیاری از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در حال گذراندن تعطیلات بوده‌اند اما ویدئوی مربوط به قتل وی امروز منتشر شده تا اثر آن به حداکثر برسد.

داعش، پوتین را هم تهدید کرد

گروهک تروریستی داعش با انتشار فیلمی از دست‌یابی اعضای خود به جنگنده‌های قدیمی روسی و توپ و موشک های آلمانی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به استفاده از جنگ‌افزارهای روسی برای "آزادسازی" چچن و قفقاز تهدید کرد.

به گزارش العالم، این نخستین تصاویر از فرودگاه نظامی الطبقه در شمال سوریه پس از اشغال آن از سوی داعش در هفته گذشته است که در آن، جنگنده‌های قدیمی روسی و توپ، موشک های آلمانی هدایت شونده ضد زره "دی ام 72 – 136 ام ام" مشاهده می شود.

روزنامه "دی وِلت" آلمان با انتشار گزارشی در این باره نوشت: موشک های آلمانی مزبور از نوع "هات" و تولید شرکت آلمانی - فرانسوی "یورومیزل" است که در سال 1981 توسط دولت سوریه برای مسلح کردن بالگردهای جنگی از نوع "جازیل" وارد این کشور شد.

داعش

تروریست های مسلح داعش در این فیلم "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه را تهدید کردند که هواپیماهای روسی که به بشار اسد رییس جمهور سوریه فروخته است، برای "آزاد سازی چچن و قفقاز از سلطه مسکو"، به سوی روسیه باز خواهد گشت.

مسکو ژوئن گذشته شماری جنگنده به سوریه تحویل داد.

داعشی ها روان گردان های اسرائیلی مصرف می کنند

فرماندهی پلیس استان دیالی از پیدا کردن آمپول‌های اسرائیلی حاوی مواد مخدر و روان گردان در لانه‌های تکفیری‌های داعش در شمال این استان خبر داد.

به گزارش «السومریه نیوز»، سرتیپ ستاد «جمیل الشمری» فرماندهی پلیس استان «دیالی» از پیدا شدن آمپولهای اسرائیلی حاوی مواد مخدر در یکی از لانه های گروهک تکفیری داعش در «حوض العظیم» در شمال این استان خبر داد و گفت که این آمپول مخدر، عقل را ضایع می کند و از سوی عناصر این گروهک برای بالابردن روحیه در درگیری با نیروهای ارتش و داوطلب مردمی در عراق استفاده می شود.

شمری در گفت وگو با پایگاه خبری سومریه نیوز گفت: نیروهای امنیتی مشترک عراقی این آمپول های اسرائیلی را در مقرهای تروریست های داعش پیدا کرده که به خاطر تأثیر زیادش بارها از سوی عناصر داعش مورد استفاده قرار گرفته است.

شمری افزود: با توجه به تأثیری که این آمپول ها بر ذهن مصرف کننده دارد و او را تقریبا به ربات تبدیل می کند، داعش از این مواد برای تقویت روحیه تروریست ها و پیش از انجام عملیات انتحاری استفاده می کند.

فرماندهی پلیس استان «دیالی» یاد آور شد که وجود این مواد روان گردان اسرائیلی در دسترس داعش پرسش های متعددی را درباره گروه های حامی تروریست ها مطرح می کند.

در طول هفته های گذشته، نهادهای امنیتی در استان دیالی بارها مواد روان گردان مختلفی را در مقر های عناصر داعش کشف کرده بودند.

فرآوری: امیر رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : مشرق/ فارس/ تابناک/ جام جم

مطالب مرتبط:

پرچم‌های داعش کجا چاپ می‌شود؟

خاطرات زنان اسیر در دست داعش

ایرانیان در داعش حضور ندارند؟