تبیان، دستیار زندگی
یکى از منابع اصیل هر دینى، کتاب مقدس آن است که فصل‏الخطابِ تلقى‏هاى گوناگون و معیار نشان دادن بدعت‏ها و انحراف‏ها به شمار مى‏رود. در این کتاب آموزه‏هاى اساسى و محورى نظام اعتقادى، ارزشى و احکام عبادى مطرح شده است و به وسیله آن، مى‏توان ممیزات هر دینى....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقدیر از متوسطه 1 عترت

در نهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

قرآن

پژوهشگران جوان متوسطه 1 عترت به مدیریت سرکار خانم صدیقه ایمانی پور در نهمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند.

پروژه ی بررسی علل تحریف دین مسیحیت از این مدرسه جزء تقدیری های سمینارهای این دوره از جشنواره شد. الهه شصتی پژوهشگر عزیزی هستند که این پروژه را با راهنمایی سرکار خانم بهار مهربانی انجام داده اند. در زیر خلاصه ای از این پژوهش ارایه می گردد.

هدف

1- آشنایی با دلایل تحریف دین مسیحیت و انجیل و

2. شناخت  کسانی که باعث این تحریفات شدند.

سوالات

1-چه کسانی انجیل را تحریف کردند؟

2-به چه دلیل انجیل را تحریف کردند؟

مقدمه

یکى از منابع اصیل هر دینى، کتاب مقدس آن است که فصل‏الخطابِ تلقى‏هاى گوناگون و معیار نشان دادن بدعت‏ها و انحراف‏ها به شمار مى‏رود. در این کتاب آموزه‏هاى اساسى و محورى نظام اعتقادى، ارزشى و احکام عبادى مطرح شده است و به وسیله آن، مى‏توان ممیزات هر دینى را از دین و آیین دیگر تشخیص داد.

بر اساس منابع مذهبى ما، تعدادى از پیامبران الهى (آدم، ادریس، نوح، هود، صالح، ابراهیم، موسى، عیسى و پیامبر اکرم ‏صلى الله علیه و آله) داراى کتاب آسمانى بوده‏اند. تمامى این کتاب‏ ها از ناحیه خداوند وحى شده بود و پیامبران نامبرده نقشى جز دریافت و ابلاغ مضامین آن نداشته‏اند. اما - غیر از قرآن مجید - تمامى آن ها و یا بخش اصلى آن ها، مفقود شده و یا متن آنها دچار تحریف گشته است.

دلایل تحریف انجیل

از طریق مراجعه به مصادر و منابع و مدارک تاریخی و نقلی: حقیقت آن است که انجیل نازل بر حضرت عیسی (ع) به دست رومیان از بین رفت و مدت مدیدی مسیحیان بدون کتاب آسمانی به سر بردند تا بعدها حواریون و بعضی از مسیحیان به جمع آوری شنیده ها و نقل های سینه به سینه پرداخته و مقدار زیادی از انجیل فراهم آمد که به اعتراف خود مسیحیان هیچ یک از این روایات مختلف صورت اصلی انجیل نازل شده بر حضرت عیسی(ع) را به طور کامل ترسیم نمی کنند بعضی از این انجیل ها از سوی رهبران مسیحی تحریم شد و از دسترس عموم مردم کنار ماند و پنهان گردید مانند انجیل برنابا، اندریو، برتلما، جمیس و... و تنها چهار انجیل متی، مرقس، لوقا و یوحنا به عنوان اناجیل (و نه انجیل) معتبر و مجاز معرفی شدند.

و فاصله این اناجیل با انجیل اصلی امر روشنی است و در این زمینه می توانید به کتاب های :مقایسه ای میان تورات انجیل، قرآن و علم دکتر موریس بوکای ترجمه مهندس ذبیح الله دبیر و تفسیر المیزان ج 3 ذیل آیات 79 ـ 70 آل عمران تحت عنوان بحث تاریخی پیرامون تورات و انجیل مراجعه فرمایید که در کتاب دوم بخشی از تناقض های اناجیل موجود را بیان کرده است و بخشی از آن را که با تعالیم قرآن در تضاد است را نیز گوشزد نموده است.

همیشه شنیده ایم که جوانان ما می پرسند چرا دین اسلام؟ چرا مسیحیت و یا یهودیت نه؟ چرا خداوند دین اسلام را به عنوان آخرین و کامل رین دین قرار داده است؟؟

بله درست است خداوند ادیان را کم کم به مردم انتقال داده است زیرا فهم و عقل مردم هم کم کم کامل می شده و آمادگی دریافت یک دین کامل را به یک مرتبه نداشتند. و چون در زمان ظهور اسلام عقل و فهم و دانسته های مردم به حد کافی رسیده بود خداوند آخرین و کامل ترین دین خود را بر پیامبر (ص) فرو فرستاد.

تقدیری متوسطه 1 عترت، تحریف مسیحیت

انجیل در قرآن

قرآن کریم نیز درباره ی تحریفات انجیل می فرماید: وای بر آنانی که چیزی را می نویسند و می گویند و می گویند این از طرف خداست تا به قیمت کمی بفروشند.بقره 79

هم چنین در آیه ی 75 و 78 سوره ی آل عمران و آیات13 و 15سوره ی مائده سخن از تحریف و کتمان و نسیان  آیات انجیل و تورات است.

شواهد تاریخی

قدیمی ترین انجیل مربوط به سال 38 میلادی است بر اساس اینکه زبان اصلی فلسطین در آن زمان عبری بوده است زبان انجیل هم باید عبری باشد هما یونانی است. حال اگر این زبان یونانی ترجمه ی همان زبان عبری آن است پس کتا عبری (نسخه ی اصلی) کجاست؟؟

و دیگر اینکه تعدد انجیل ها بسیار زیاد است و بیشتر آن ها پس از حضرت عیسی و حواریون تالیف شده اما یک انجیل به نام برنابا که آمدن حضرت محمد را بشارت داده و با به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی مخالف است کاملاً توسط کلیسا کنار گذاشته شده است.

انجیل توسط چه کسانی تحریف شد؟

بهشت فروشی. توبه نامه. و... تمام این ها را کشیش های سودجوی مسیحی برای به دست آوردن ثروت و غنایم از طرف مردم و داشتن سلطه بر آن ها از خودشان ساخته اند و فرقه ی پروتستان هم برای مخالفت با همین سلطه ی بی چون و چرای پاپ و کلیسا به وجود آمده است.

و هم چنین افراد دیگری هنگامی که دیدند باید پس از مسیح به دین اسلام و حضرت محمد روی آورند تصمیم گرفتند بعضی از قسمت های کتاب آسمانی خود را تغییر دهند تا بتوانند به دین خود بمانند.

حقانیت قرآن

انا نحن نزلنا الذکر و انا له حافظون (الحجر9) ما قرآن را نازل کردیم و به طور قطع نگه دار آنیم.

و هم چنین در تمام دنیا فقط قرآن است که با وجود عدد، تمام آن ها قواعد و اعراب یکسان است. ولی در رابطه با انجیل می توان 5 اجیل نام برد (لوقا-متی-یوحنا-مرقس-برنابا) با تفاوت های بسار متعدد.

مثل آن جا که درباره پیامبران به محمد گفته می‌شود:

اینان (پیامبران) کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده است پس به هدایت آنان اقتدا کن...

إِنَّ مَثَلَ عیسى‏ عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ كُنْ فَیَكُونُ

به درستی مَثَل عیسى (علیه السلام) در نزد خدا، همچون مَثَل آدم (علیه السلام) است؛ كه او را از خاك آفرید، و سپس به او فرمود: « باش!» او هم موجود شد. (قرآن كریم؛ سوره آل عمران(3) آیه 59)

قُلْ یا أَهْلَ الْكِتابِ لا تَغْلُوا فی‏ دینِكُمْ غَیْرَ الْحَقِّ وَ لا تَتَّبِعُوا أَهْواءَ قَوْمٍ قَدْ ضَلُّوا مِنْ قَبْلُ وَ أَضَلُّوا كَثیراً وَ ضَلُّوا عَنْ سَواءِ السَّبیلِ

بگو: «اى اهل كتاب! در دین خود، به ناحق غلوّ نكنید! و از هوس هاى مردمی كه پیشتر گمراه شده بودند و بسیاری را گمراه كردند و از راه راست منحرف گشتند، پیروى ننمایید. (قرآن كریم؛ سوره مائده(5) آیه 77)

برای آگاهی بیشتر اینجا کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. دانلود

مطالب مرتبط:

مسیح یهودی و فرجام جهان

آرماگدون و نبرد آخر الزمان

عقب ماندگی به واسطه دین!

نیازمندی به حلم در علم و تبلیغ

روش‌های متقاعدسازی مخاطب

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه سارا خرّمی نژاد

تنظیم: نسرین صادقی