تبیان، دستیار زندگی
عشق چیزی نیست که فقط آن را طلب کنیم و وقتی در یک رابطه انتظار داریم کسی ما را دوست داشته باشد ما نیز باید او را دوست داشته باشیم و این عشق را ابراز کنیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دردسرهای یک همسر خود شیفته


عشق چیزی نیست که فقط آن را طلب کنیم و وقتی در یک رابطه انتظار داریم کسی ما را دوست داشته باشد ما نیز باید او را دوست داشته باشیم و این عشق را ابراز کنیم.

خود شیفتگی

بعضی ها از همسرشان عشقی بی چون و چرا و کامل طلب می کنند و مدام از همسر خود تایید و توجه می خواهند و توجه بی پایانی که به خود و خواسته هایشان دارند و ممکن است نزدیکان و همسرشان را خسته کنند.

ویژگی های شخصیتی جلب توجه کنندگان

-از ویژگی های بارز این دسته، توجه فراوانی است که به خود می کنند و آن طور که خود را می بینند دیگران را نمی بینند. این ویژگی را خود شیفتگی می نامند. جلب توجه کننده ، فقط درگیر خود است: مشکلات ِ من، حقوق من، شغل من ، درد من ، لباسی را که من باید امشب در مهمانی بپوشم. به هر حال زمان هایی پیش می آید که ما نیز درگیر مسائل و مشکلات خود باشیم. ولی جلب توجه کنندگان همیشه درگیر خود هستند و هیچ گاه وقت کافی برای دیگران ندارند.

- جلب توجه کنندگان با واژه ی همدلی بیگانه اند و همدردی با دیگران برایشان معنایی ندارد. شنوندگان خوبی نیستند. از دیگران می خواهند که به سخنانشان گوش دهند ولی وقتی نوبت به دیگری می رسد او توجه خاصی نشان نمی دهد. این حتی باعث می شود که شناختی از اطرافیان خود نداشته باشند.

- اعتماد به نفس زیادی از خود نشان می دهند و خود را لایق می دانند. زیرا ارزش زیادی برای خود قائل اند و همیشه همه کارهای خود را موجه جلوه می دهند.

- خیلی زیاد شکایت می کنند به خصوص از کسانی که دست رد به سینه شان می زنند. اگر کسی به آن ها توجه نکند و یا در امری به آن ها یاری نرساند از او ایراد می گیرند و شکایت می کنند. آن ها از همسر خود، عشقی بی چون و چرا و کامل را طلب می کنند به گونه ای که انگار شریک زندگی شان این عشق را به آن ها بدهکار است.

- جلب توجه کنندگان از لحاظ احساسی بسیار شکننده و آسیب پذیرند. در درون خود باور ندارند همه کارهایی را که انجام می دهند آن طور که می گویند بسیار بزرگ است. به همین دلیل همیشه به دنبال تحسین و تمجید و یاری دیگرانند.

ما عاشق این افراد می شویم تنها به این دلیل که آن ها بسیار راحت و با اعتماد به نفسی بالا به خود ارج می نهند و از ارزش هایشان صحبت می کنند و ما را جذب می کنند

چرا جلب توجه کنندگان را دوست داریم؟

این دسته در جذب کردن دیگران بسیار خوب عمل می کنند . بسیار خلاق اند و همیشه چیز تازه ارائه می دهند. ما عاشق این افراد می شویم تنها به این دلیل که آن ها بسیار راحت و با اعتماد به نفسی بالا به خود ارج می نهند و از ارزش هایشان صحبت می کنند و ما را جذب می کنند. در اطراف این افراد بودن می تواند الهام بخش این باشد که خود را بهتر ببینیم و یاری بیشتری بطلبیم و راحت تر خواسته های خود را بیان کنیم.

 

چگونه ما را آزرده خاطر می کنند؟

آن ها آن قدر انرژی می گیرند و توجه می خواهند که شما به برقراری ارتباط با دیگران نخواهید بود. این طبیعت جلب توجه کنندگان است.

اصل ماجرا چیست؟

اگر کمی دقیق تر نگاه کنیم خواهیم فهمید که آن ها دارای روحیه ای آسیب پذیرند و در رویارویی با مسائل زندگی احساس آمادگی نمی کنند. با این که همیشه قدرتمند و سرشار از اعتماد به نفس به نظر می رسند اما در درون احساس نا توانی می کنند. همیشه ناخودآگاه از این قضیه می ترسند که مبادا برای دیگران جذاب نباشندزیرا در اعماق وجود خود فکر می کنند هنوز به آن جا نرسیده اند که برای دیگران مفید باشند یا بتوانند کاری برایشان انجام دهند. در جایگاه یک انسان همه ما لایق دوست داشتنیم زیرا زنده ایم و همانیم که باید باشیم. این واقعیت بی چون و چرا حقیقتِ عشق است. ما لایق دوست داشتنیم نه به این دلیل که برنده مدال طلاییم یا قهرمان مسابقه های ورزشی هستیم بلکه به این سبب که انسانیم و عشق هدیه ای در قبال این موجودیت است. وقتی چنین عشقی که متعلق به تمامی انسان هاست از افراد این دسته دریغ می شود آن ها تلاش می کنند آن را به دست آورند و این جاست که سعی و کوشش شان برای گرفتن تایید و توجه دیگران شروع می شود.

افراد این دسته شخصیتی باید به این توجه کنند که انسان را به سبب انسان بودن دوست دارند نه برای مقام و موقعیت مادی پس باید مطمئن باشند که دیگران آن ها را دوست خواهند داشت. عشق چیزی نیست که فقط آن را طلب کنیم و وقتی در یک رابطه انتظار داریم کسی ما را دوست داشته باشد ما نیز باید او را دوست داشته باشیم و این عشق را ابراز کنیم. در واقع باید بتوانیم در روابط خود به دیگران نیز توجه کنیم.

نکته ای را که جلب توجه کنندگان باید بیاموزند و در روابط خود به کار ببرند: آن ها باید به خاطر بسپارند که " رابطه" مانند خیابانی دو طرفه است. عشق و نزدیکی وقتی بیشتر می شود که با شناخت بیشتر خود بتوانیم به همان صورت که طرف مقابل نیازهای ما را برطرف می کند، ما نیز خواسته های او را برآورده کنیم.

فرآوری: زهرا سادات طباطبایی

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع: کتاب " 9 دسته از عشاق"

مطالب مرتبط:

ریسکهای اقتصادی لیلی و مجنون

وقتی تفاهم کمیاب می شود

لحظات زن وشوهری

صبر یا جدایی،مسئله این است!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.