تبیان، دستیار زندگی
داعشی ها و سایر گروه های تروریستی از کشورهای مختلف عضو دارند انا ایا ایرانی ها در این میان سهمی دارند؟ این سوال را ظریف جواب می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکذیب حضور ایرانیان در گروه‌های تکفیری

ایرانیان در داعش حضور ندارند؟


داعشی ها و سایر گروه های تروریستی از کشورهای مختلف عضو دارند انا ایا ایرانی ها در این میان سهمی دارند؟ این سوال را ظریف جواب می دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه بلژیک، تصریح کرد که هیچ کدام از تروریست‌های منطقه اهل ایران نیستند و این برای ایران نقطه مثبتی است.

گروه داعش

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با وزیر خارجه بلژیک، در کنفرانس خبری مشترک با وی حاضر شد.

وزیر خارجه بلژیک، دیدیه ریندرز در این کنفرانس خبری به مباحث صورت گرفته با ظریف، از جمله مساله عراق اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای به پیشرفت برسد.

ظریف هم در این کنفرانس ابتدا از دولت بلژیک تشکر کرد و ابراز داشت که از صبح امروز با مقامات مختلف اتحادیه اروپا و بلژیک دیدار کرده است.

وی روابط ایران و بلژیک را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت که روابط اقتصادی دو طرف جان تازه‌ای گرفته است. تبادلات اقتصادی و فرهنگی بهبود یافته و ما به توسعه این روابط فکر می‌کنیم؛ از جمله آموزش، محیط زیست و تبادلات پارلمانی.

ظریف به مباحث مربوط به خاورمیانه اشاره کرد و افزود: شاهد حضور جنگجویان در عراق و سوریه و رفتارهای وحشیانه آنها هستیم.

وی خواستار مبارزه بین‌المللی با تروریسم در خاورمیانه و داشتن تصویری بلندمدت از این مبارزه تاکید کرد.

آقای ظریف ضمن تاکید بر حمایت از فرایند سیاسی و دموکراتیک در عراق، بر حمایت ایران از مبارزه با تروریسم در عراق تصریح کرد.

وزیر امور خارجه در خصوص مساله هسته‌ای بر ادامه مذاکرات تاکید کرد و ابراز داشت که ایران متعهد است که برای مساله هسته‌ای راه‌حل پیدا کند.

ظریف همچنین در پاسخ به سوالی، تصریح کرد که هیچ کدام از تروریست‌های منطقه اهل ایران نیستند و این برای ایران نقطه مثبتی است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از آقای ظریف مذاکرات وی با «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را «خوب» ارزیابی کرده و نوشته است: «بعد از بحث‌هایی که با خانم اشتون داشتم، کاملا خوش‌بین هستم که در موعد مقرر بتوانیم این مسئله را حل کنیم. امیدوارم که آمادگی و اراده سیاسی که من در همه طرف‌های این مذاکرات می‌بینم، در سه ماه آینده به راه‌حل منجر شود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه بلژیک، تصریح کرد که هیچ کدام از تروریست‌های منطقه اهل ایران نیستند و این برای ایران نقطه مثبتی است

آقای ظریف با این حال تأکید کرد که دستیابی به توافق جامع هسته‌ای نیازمند «اراده سیاسی» است.

ر همین حال گروه صوفان، شرکت اطلاعاتی که مقر آن در نیویورک است در ژوئن برآورد کرد که دست کم 12 هزار فرد مسلح خارجی از 81 کشور در درگیری‌های سوریه مشارکت دارند که حدود 3000 تن از آنها شهروندان اروپایی هستند.

این احتمال نیز وجود دارد که تعداد افراد مسلح در سوریه بیشتر از این اعداد و رقم‌ها باشد.

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه اعلام کرد که بنا به گفته مسئولان سازمان اطلاعات آمریکا بیش از 100 آمریکایی در درگیری‌های سوریه مشارکت داشتند.

ر همین حال گروه صوفان، شرکت اطلاعاتی که مقر آن در نیویورک است در ژوئن برآورد کرد که دست کم 12 هزار فرد مسلح خارجی از 81 کشور در درگیری‌های سوریه مشارکت دارند که حدود 3000 تن از آنها شهروندان اروپایی هستند.

این احتمال نیز وجود دارد که تعداد افراد مسلح در سوریه بیشتر از این اعداد و رقم‌ها باشد.

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه اعلام کرد که بنا به گفته مسئولان سازمان اطلاعات آمریکا بیش از 100 آمریکایی در درگیری‌های سوریه مشارکت داشتند.

خواننده زن انگلیسی یا داعشی دوآتشه؟

یک خواننده زن انگلیسی از طریق حساب کاربری خود در توییتر، از پیوستن خود به داعش خبر داد و هدف خود را "جدا کردن سر از تن کافران و آویختن آن بر دیوارهای شهر رقه" عنوان کرد.

زنی که با نام تشکیلاتی "ام حسین البریتانی" در میان اعضای داعش فعالیت می کند، خواننده سابق سبک راک در انگلیس و نام او "سالی جونز" است که پنج سال پیش ناگهان محل زندگی خود را ترک کرد و احتمال می رود در همان روزها با همسر انگلیسی خود به نام "جنید حسین" که عضو داعش بود آشنا شده باشد.

خواننده اروپایی داعش

روزنامه دیلی میل با اعلام این خبر نوشت: بدین ترتیب پس از ماجراهای عاشقانه ای که نقل فضاهای مجازی بود "ام حسین" با "جنید حسین" ازدواج کردند و تصمیم گرفتند جداگانه به شهر رقه در سوریه سفر کرده و به تروریست های داعشی ملحق شوند.

یک گروه تحقیق موفق شد تعدادی از عکس های شخصی "ام حسین" را از حساب کاربری اش در توییتر استخراج کند و همسایگان او نیز همگی تایید کردند که عکس ها متعلق به همسایه سابق آنها سالی جونز است.

برخی از همسایه ها، "سالی" را دارای شخصیتی جنون آمیز توصیف و عده ای هم وی را متهم به انجام سحر و جادو کردند.

از وی ویدئویی به دست آمده که به همراه گروه موسیقی اش درحال خواندن در یک جشن است و لباس کوتاه سیاه رنگی به تن دارد.

اما تحقیقات درباره "جنید حسین" نشان می دهد که وی یک بار توسط پلیس انگلیس به اتهام سرقت فایل های مهم از کامپیوتر تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس بازداشت شده و تلاش داشته که همین کار را با اطلاعات مهم تعدادی دیگر از مسوولان بلند پایه انگلیسی انجام دهد.

محققان معتقدند که حضور وی در گروه تروریستی داعش با توجه به توانایی فوق العاده وی در هک کردن اطلاعات، کمک مهمی به آنها خواهد کرد.

هزاران اروپایی تاکنون به گروهک تروریستی داعش درسوریه و عراق پیوسته اند که شمار زیادی از آنها به هلاکت رسیده اند.

جنگ زرگری داعش با مفتی های عربستانی

درحالیکه عربستان سعودی به عنوان یکی از متهمان ردیف اول حمایت از گروه های تروریستی شناخته می شود، با چرخش تبلیغاتی مواضع عربستان در قبال این گروه ها، داعش علیه مفتی ها و مبلغان سعودی اعلام جنگ کرد و آنها را در فهرست ترور خود قرار داد.

به گزارش ایرنا ،روزنامه اینترنتیˆرای الیومˆ نوشت: بخش اطلاع رسانی گروه داعش حمله معکوسی را علیه مفتی های سعودی مانند ˆناصر العمرˆ، ˆعبدالعزیز الطریفیˆ، ˆعدنان العرعورˆ و ˆعبدالعزیز الفوزانˆ به راه انداخت و آنها را به ارتداد و تشویق جوانان برای ملحق نشدن به ˆجهادˆ متهم، و گروهی از آنها را در فهرست ترور خود قرار داد.

این تهدید آشکار و روشن در پایگاههای گروهک تروریستی داعش در اینترنت و شبکه های اجتماعی مطرح شد.

هزاران اروپایی تاکنون به گروهک تروریستی داعش درسوریه و عراق پیوسته اند که شمار زیادی از آنها به هلاکت رسیده اند

گروهک تروریستی داعش، ناصر العمر، عبدالعزیز الطریفی، عدنان العرعور، عبدالعزیز الفوزان، محمد الهبدان، حمد الجمعه و موسی الغنامی را مسوول دستگیری برخی از عناصر خود از سوی سازمان امنیت کشور عربستان معرفی کرده است.

گروهک داعش در چندین هشتگ در توییتر برخی از شیوخ سعودی را به خبرچینی علیه عناصر خود در شهرک تمیر عربستان متهم کرد.

پادشاه عربستان سعودی در سخنرانی اخیر خود درباره خطر داعش هشدار داده و آنها را خوارج خواند و از مفتی ها و مبلغان سعودی خواست تا با تفکر این گروه مقابله کرده و درصدد تنویر افکار جوانان عربستانی درباره خطر گروه داعش برآیند.

به عقیده بیشتر ناظران، چرخش مواضع عربستان سعودی درخصوص گروهک تروریستی داعش پس از قطعنامه شورای امنیت علیه این گروهک تروریستی، اقدامی رسانه ای و تبلیغاتی از سوی ریاض جهت فرار از فشار افکار عمومی و مجازاتهای احتمالی است، چرا که شمار قابل توجهی از عناصر داعش و دیگر گروه های تروریستی در دنیا عربستانی هستند و این کشور یکی از حامیان اصلی مالی و معنوی مهم این گروه ها به شمار می آید.

روزنامه گاردین چاپ انگلیس امروز در گزارشی تأکید کرد که عربستان سعودی 100 میلیون دلار برای حمایت از برنامه مبارزه با تروریسم کمک کرده، ولی طبق یادداشتهای درز کرده کلینتون (وزیر خارجه سابق آمریکا)، عربستان سعودی بزرگترین حامی گروه های تروریستی در دنیا است

فرآوری:  رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : ایسنا/ جهان نیوز/ مشرق

مطالب مرتبط:

همه در تعقیب جان،جلاد داعش+عکس

از یک خلیفه جدید رونمایی شد!

خطر داعش به اوباما و مرسی رسید