تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که معلمین جزئی از نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: شما سفیران دانایی وتعلیم و تربیت هستید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شما سفیران تعلیم و تربیت می باشید.

شما سفیران تعلیم و تربیت می باشید


وزیر آموزش و پرورش با بیان این که معلمین جزئی از نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: شما سفیران دانایی وتعلیم و تربیت هستید.


پیش از ظهر امروز علی اصغر فانی درگردهمایی توجیهی معلمان اعزامی به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشورکه در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: برآوردها حاکی از وجود 350 تا 500 هزار دانش آموز ایرانی در خارج از کشور است که باید با حفظ هویت و پاسداری از ملیت جامعه هدف را افزایش دهیم.

وی افزود: برای مدارس ایرانی خارج از کشور نیاز به یک باز مهندسی احساس می شود و با توجه به این که فرهنگ هر کشور متفاوت در دیگر کشورهاست نمی توانیم نسخه واحدی را ارائه کنیم.

فانی تصریح کرد: باید برنامه ریزی ها از انعطاف لازم برخوردار باشد تاعلاوه بر نیاز کشور مقصد خطوط هویتی جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شود و از این رو کار سخت و مهمی در پیشرو قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که رئیس جمهور بر اجرای عدالت تکیه و اصرار دارند، افزود: اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور علی رغم فشارهای سیاسی و گذشت دو سال از آزمون و مصاحبه مصداق بارز تحقق فرمایش رئیس جمهور است که یک کار قانون مند می باشد.

باید برنامه ریزی ها از انعطاف لازم برخوردار باشد تاعلاوه بر نیاز کشور مقصد خطوط هویتی جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شود و از این رو کار سخت و مهمی در پیشرو قرار دارد.

فانی با اشاره به مشکلات و تفاوت های فرهنگی کشور های مختلف نسبت به جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: باید با حفظ اخلاق، هویت دینی و ملی و شرکت در مجامع فرهنگی نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی در مدت ماموریت به دانش آموزان خدمت کنیم.

عضو کابینه تدبیر و امید تصریح کرد: همواره در تمام کارهایتان خدا را در نظر بگیرید و اسیرظواهر کشورهای مختلف نشوید.

وی با بیان این که معلمین براساس تمام نظرسنجی های معتبر و رسمی کشور بالاترین گروه مرجع هستند، گفت: عزت مومن به بی نیازی اوست پس شخصیت معلمی خود را با حفظ عزت و در عین همه خصائل فرهنگی مراقبت کنیم.

فانی با بیان خاطره ای از شهید رجایی در دیدار با روسای مناطق شهر تهران افزود: ایشان شغل معلمی را افتخار بزرگی می دانستند و رئیس جمهوری خود را مدیون عرصه معلمی و نظام تعلیم و تربیت می دانست.

وی با تاکید و تقویت روحیه اخلاقی و معنوی معلمان خاطرنشان کرد: در کشورهای مقصد طوری فعالیت داشته باشید که زینت جمهوری اسلامی باشید.

وزیر آموزش و پرورش برترویج زبان فارسی به عنوان هویت ایرانی بودن تاکید کرد و افزود: یکی از سیاست های آموزش و پرورش توسعه مشارکت ها است و تلاش می کنیم با تعامل مناسب و هدفمند با سایردستگاه ها و نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران در ترویج آموزش زبان فارسی همکاری داشته باشیم.

فانی شکل و ماهیت فعالیت های پرورشی در مدارس خارج از کشور را در مقایسه با مدارس داخل کشور متفاوت خواند و تاکید کرد: فعالیت ها نباید به ایجاد حساسیت ها بینجامد.

وی بر کار و پژوهش میدانی معلمان نسبت به نظام آموزشی کشور مقصد تاکید کرد و افزود: با بررسی نقاط قوت و ضعف نظام آموزشی و با بومی سازی برخی از فعالیت های کشورهای مختلف می توان درآموزش و پرورش دست به خلاقیت و نوآوری آموزشی زد.

گفتنی است؛ گردهمایی توجیهی معلمان اعزامی به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از 8 تا 11 شهریور ماه در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود.


منبع:خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان