تبیان، دستیار زندگی
رئیس مرکز ملی استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان از اجرای طرح شهاب در 32 منطقه آموزشی کشور خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای طرح شهاب در 32 منطقه آموزشی

اجرای طرح شهاب در 32 منطقه آموزشی


رئیس مرکز ملی استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان از اجرای طرح شهاب در 32 منطقه آموزشی کشور خبر داد.


حسین شجاعی با اشاره به سیاست های پنج گانه آموزش و پرورش گفت: برنامه های مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان منطبق بر اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه مشکل بودجه همیشه سیستم های آموزش را تحت تاثیر قرار می دهد، عنوان کرد: یکی از بزرگترین دغدغه های مرکز ملی استعداد های درخشان، استاندارد سازی این مدارس است که متاسفانه در سال های اخیر شاهد گسترش بی رویه این نوع مدارس و جذب دانش آموز در آن ها بودیم و تلاش می کنیم به تدریج این مدارس را سازماندهی کنیم.

شجاعی فراگیر شدن طرح "شهاب" را یکی از مهم ترین برنامه های مرکز دانست و افزود: طرح شهاب از دوسال پیش مطرح شده بود اما به دلیل مشکلات بودجه پی گیری نمی شد.

در طرح شهاب، دانش آموزان دوره ابتدایی صرفا توسط معلمین خود شناسایی می شوند و در دوره متوسطه علاوه بر ادامه یافتن روند شناسایی، تحت هدایت تحصیلی قرار خواهند گرفت. این طرح باید در تمامی مدارس کشور و در تمام شاخه ها و رشته های تحصیلی انجام شود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان این که "شهاب" مخفف شناسایی و هدایت استعداد های برتر است، تصریح کرد: در این طرح دانش آموزان را بدون جداسازی و به روش تکنیکی در ساحت استعداد هایشان مورد سنجش قرار می دهند.

وی ادامه داد: در طرح شهاب، دانش آموزان دوره ابتدایی صرفا توسط معلمین خود شناسایی می شوند و در دوره متوسطه علاوه بر ادامه یافتن روند شناسایی، تحت هدایت تحصیلی قرار خواهند گرفت. این طرح باید در تمامی مدارس کشور و در تمام شاخه ها و رشته های تحصیلی انجام شود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان در مورد برنامه های مرکز برای پایه هفتم و هشتم گفت: سال قبل برای این پایه ها جزوات تکمیلی تولید کردیم و برنامه امسال علاوه بر بازنویسی کتب پایه هفتم و تالیف کتاب های پایه هشتم، برای دانش آموزان مدارس استعداد های درخشان می باشد.

شجاعی خاطرنشان کرد: هدف ما در مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان، اجرای برنامه های ویژه، برای دانش آموزان برگزیده طرح شهاب است. این گروه با جمعیت تقریبی  145 هزار نفر در 6 مقطع تحصیلی، بیشتر از 2 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: هدف این طرح تدریس مطالب دانشگاهی یا مطالبی فراتر از اهداف کتب آموزش رسمی نیست، بلکه تعمیق مطالب عمومی است و بتوانیم استعداد های دانش آموزان را شکوفا کنیم تا در مراحل بعدی تحصیل به بهره برداری برسد.


منبع:خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان