تبیان، دستیار زندگی
عملیات اجرایی ساخت کتابخانه مرکزی اراک روز جمعه در آئینی به مناسبت هفته دولت، با حضور وزیر آموزش و پرورش در میدان سرداران این شهر آغاز شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عملیات ساخت کتابخانه مرکزی اراک آغاز شد.

عملیات ساخت کتابخانه مرکزی اراک آغاز شد


عملیات اجرایی ساخت کتابخانه مرکزی اراک روز جمعه در آئینی به مناسبت هفته دولت، با حضور وزیر آموزش و پرورش در میدان سرداران این شهر آغاز شد.


علی اصغر فانی در این مراسم، یکی از شاخص های پیشرفت را میزان مطالعه و وجود مراکز فرهنگی دانست و اظهارکرد: ساخت کتابخانه مرکزی اراک که مردم 9 سال است که به دنبال ساخت آن هستند، در دولت تدبیر و امید کلید خورد.

وزیر آموزش و پرورش کتاب و کتاب خوانی را از مباحث مهم و مورد تاکید همه بزرگان کشوردانست و تصریح کرد: هم اکنون وضعیت کتابخوانی و سرانه مطالعه در کشور خوب نیست و باید تمهیداتی برای بهبود آن اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور ایجاد زنگ کتاب خوانی در مدارس را به عنوان یکی از تکالیف وزارت آموزش و پرورش تعیین کرده تا دانش آموزان پرسشگر و پژوهنده بار بیایند.

فانی اظهار کرد: پیش بینی لازم برای زنگ کتابخوانی، گفت وگو و تقویت نقد و بررسی در سال تحصیلی 93-94 انجام شده و وزارت آموزش و پرورش به دنبال الفت دانش آموزان با کتاب است.

رئیس جمهور ایجاد زنگ کتاب خوانی در مدارس را به عنوان یکی از تکالیف وزارت آموزش و پرورش تعیین کرده تا دانش آموزان پرسشگر و پژوهنده بار بیایند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید زمینه استفاده از امکانات فرهنگی برای همه فراهم شود، گفت: یکی از سیاست های این وزارتخانه توسعه مشارکت است که در این راستا، مقدمات امضاء تفاهم نامه ای با شهرداری تهران فراهم شده که طی آن فضایمدارس در ساعات بعد از ظهر در اختیارمردم قرار می گیرد.

وی مشاهیر استان مرکزی را موجب افتخار ایران دانست و گفت: احداث کتابخانه مرکزی در این استان نوید تقویت کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه را می دهد.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان