تبیان، دستیار زندگی
دکتر خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص زمان ثبت‌ نام پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ ها فرمود: هر یک از پذیرفته شدگان می توانند از تاریخ 22 تا 25 شهریور برای ثبت در دانشگاه مورد نظر خود اقدام نمایند همچنین ایشان در ادامه این توضیح را اضافه نمودند که
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمان ثبت‌نام قبولی‌های کنکور 93 در دانشگاه ها

دکتر خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص زمان ثبت‌ نام پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ ها فرمود:

هر یک از پذیرفته شدگان می توانند از تاریخ  22 تا 25 شهریور برای ثبت در دانشگاه مورد نظر خود اقدام نمایند همچنین ایشان در ادامه این توضیح را اضافه نمودند که: از آنجایی که ممکن است برنامه زمانی برخی دانشگاه‌ها متفاوت باشد، به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود ابتدا به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و از زمان‌بندی ثبت‌ نام دانشگاه آگاه شوند.

خدایی همچنین اظهار کرد: کارنامه آزمون سراسری 93 از 26 شهریور در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و در صورتی که داوطلبان به کارنامه خود اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را از طریق سایت سازمان سنجش منتقل کنند.

با توجه به انتشار ظرفیت پذیرش، تعداد 695 هزار و 697 نفردر این آزمون پذیرفته خواهند شد. البته هر ساله به میزان 10 درصد به تعداد قبولی ها افزوده می شود که علت آن رتبه های مشترک افراد در کنکور است.

بر اساس اعلام سازمان سنجش که ظرفیت های پذیرش را از دانشگاه های کشور دریافت کرده است، بیشترین میزان ظرفیت به دانشگاه پیام نور با 369 هزار و 848 نفر و کمترین ظرفیت به دوره های نیمه حضوری با 804 نفر اختصاص دارد.

همچنین در میان گروه های آزمایشی نیز بیشترین ظرفیت به گروه ریاضی و فنی و با 254 هزار و 686 نفر و کمترین ظرفیت به گروه هنر با 16 هزار و 182 نفر اختصاص دارد.

آمار پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های تحصیلی به تفكیك گروه های آزمایشی

در آزمون سراسری سال 1393

كلیه پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام، تاریخ ثبت‌نام و مدارك لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارك مندرج  در همین اطلاعیه) ضرورت دارد ابتدا به سایت اینترنتی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه نمایند. بدیهی است در صورتی كه دانشگاه یا موسسه‌ای برنامه زمانی برای ثبت‌نام در سایت اینترنتی خود درج ننموده باشد پذیرفته‌شدگان این قبیل موسسات لازم است مطابق جدول شماره 2 این اطلاعیه برای ثبت‌ نام به محل قبولی مراجعه نمایند.

 برنامه زمانی ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان برای آن‌ دسته از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی كه برنامه ‌زمانی برای ثبت‌ نام در سایت اینترنتی خود اعلام ننموده‌اند:

توضیح در مورد كدهای 11 و17(دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی)، 12 (رشته های تحصیلی دانشگاه شاهد)، 14(رشته های تحصیلی پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف)،  15 (رشته مدیریت بیمه اكو دانشگاه علامه طباطبایی)، 18 (رشته های تحصیلی موسسه غیرانتفاعی رفاه)، 19(رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله) و 20 (رشته الهیات و كلام دانشگاه شهید مطهری) :

الف –آن دسته از پذیرفته شدگانی كه برای آنان به جای كدرشته قبولی یكی از كدهای فوق اعلام شده به منزله آن است كه منحصراً در كد رشته مذكور نمره علمی لازم را دار بوده ودر ردیف معرفی شدگان جند برابر ظرفیت یكی از كد رشته های موسسه مذكور قرار گرفته اند.

ب –آن دسته از پذیرفته شدگانی كه علاوه بر كد رشته قبولی اعلام شده (5 رقمی) یكی از كدهای فوق نیز در اعلام نتایج برای آنها مشخص گردیده توجه داشته ‌باشند كه به دلیل داشتن نمره علمی لازم در اولویت قبل از رشته‌ قبولی، در ردیف معرفی‌ شدگان چند برابر ظرفیت یكی از كد رشته های موسسه مذكور قرار گرفته‌اند.

لذا كلیه داوطلبان فوق لازم است براساس برنامه زمانی كه در اطلاعیه‌ روز یكشنبه مورخ 93/6/23 از طریق سایت سازمان  سنجش منتشر خواهد شد برای مصاحبه به آدرس محل اعلام شده در اطلاعیه مراجعه نمایند. بدیهی است عدم مراجعه برای شركت در مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته‌های مذكور به منزله انصراف از رشته ذیربط تلقی می گردد و آن دسته از داوطلبان كه دارای كد قبولی دیگری می باشند می توانند در كد رشته قبولی اعلام شده ثبت نام نموده و به ادامه تحصیل بپردازند.

ضمناً لازم به تاكید است آن دسته از داوطلبانی كه در كد رشته قبولی دیگری نام آنان اعلام شده، در صورتی كه در مراحل مصاحبه و گزینش شركت نموده و پس از تایید در ردیف پذیرفته‌ شدگان نهایی رشته جدید قرار بگیرند، قبولی آن ها دركد رشته اعلام شده قبلی (رشته‌ای كه هم اكنون اعلام شده) باطل خواهد شد.

مدارك مورد نیاز برای ثبت نام از پذیرفته شدگان :

هریك از پذیرفته‌شدگان (با اعمال نمره و سوابق تحصیلی ویا منحصرا سوابق تحصیلی ) می‌ بایست بر حسب مورد های مشروحه در جدول ذیل مدارك لازم را برای ثبت‌ نام در موسسه آموزش عالی قبولی تهیه و تحویل نماید.

باتوجه به كنترل های متعدد و بررسی‌ هایی كه به صورت مختلف به عمل آمده، از صحت كد رشته محل قبولی اعلام شده پذیرفته‌شدگان اطمینان حاصل شده و داوطلبان پس از دریافت كارنامه از طریق سایت در صورتی كه درباره كد رشته‌های انتخابی و سایر مندرجات كارنامه سوالی داشته باشند، می‌توانند حداكثر تا تاریخ 93/7/30 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان در رابطه با كدرشته‌های انتخابی و مندرجات كارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1393، اقدام و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اكیداً خودداری نمایند. بدیهی است به كلیه مكاتباتی (اینترنتی و یا غیرایترنتی) كه بعد از تاریخ 93/7/30 در این خصوص صورت گیرد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

داوطلبان گرامی می‌توانند سۆالات خود را با بخش پاسخگوئی اینترنتی سایت سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی www.sanjesh.org و یا با شماره تلفن‌های 99-88923595-021 تماس حاصل نمایند و از مراجعه حضوری خودداری فرمایند.


مرکز یادگیری سایت تبیان - سازمان سنجش آموزش کشور

تهیه و تنظیم:‌ مریم فروزان کیا