تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب های شهید مطهری ویژه فوق برنامه های دانش آموزان در دست انتشار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاربرد آثار شهیدمطهری در فوق برنامه های مدارس

کاربرد آثار شهیدمطهری در فوق برنامه های مدارس


وزیر آموزش و پرورش گفت: کتاب های شهید مطهری ویژه فوق برنامه های دانش آموزان در دست انتشار است.


علی اصغر فانی در مراسم اختتامیه سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور، افزود: این طرح برای سال تحصیلی جدید در مدارس ویژه ساعات فوق برنامه دانش آموزان اجرا خواهد شد. زیرا به عنوان آموزش و پرورش رسمی کشور باید دیدگاه های استاد مطهری را در جامعه ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه در کارهای فرهنگی که می خواهیم در آموزش و پرورش اجرا کنیم مدیر مدرسه و رئیس اداره نیز در کنار دانش آموزان و یا کارکنان حضور یافته و همپای آن ها ایفای نقش کنند.

فانی اضافه کرد: تعلیم و تربیت کار سختی است که هر نهادی نمی تواند از عهده آن برآید، بنابراین در امور تربیتی نیاز به کار محتوایی داریم که منجر به تغییر رفتار گروهی شود و شکل نمایشی به خود نگیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید اسیر کارهای دکوری و نمایشی شد، بیان کرد: در انجام کارهای فرهنگی باید علاوه بر کمیت، کیفیت را هم در نظر قرار داد.

تعلیم و تربیت کار سختی است که هر نهادی نمی تواند از عهده آن برآید، بنابراین در امور تربیتی نیاز به کار محتوایی داریم که منجر به تغییر رفتار گروهی شود و شکل نمایشی به خود نگیرد.

فانی افزود: دولت راستگویان یعنی همین که هر چه هست را بیان کنیم و واقعیت را بپذیریم.

وی ادامه داد: در دیدار با مقام معظم رهبری سایست های کلی نظام تعلیم و تربیت را عنوان کردم و ایشان تاکید داشت، آیاتی را که در زندگی مردم کاربردی تر است در میان دانش آموزان ترویج شودتا آن ها را حفظ کرده و در زندگی خود به کار ببندند.

وزیر آموزش و پرورش به تلاش های معاونت پرورشی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: قرار شده است طرح حفظ موضوعی قرآن کریم که از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز هست، اجرا شود.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان