تبیان، دستیار زندگی
سایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در مقاله ای اجتماعی با عنوان «حرف شوکه کننده آقای شهردار!» به بررسی ابعاد مختلف حادثه فوت یک شهروند پرداخته و نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقد تبیان در واقعه ای اجتماعی

حادثه فوت یک شهروند

سایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در مقاله ای اجتماعی با عنوان «حرف شوکه کننده آقای شهردار!» به بررسی ابعاد مختلف حادثه فوت یک شهروند پرداخته و نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

به گزارش روابط عمومی، بخش اجتماعی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در مقاله ای اجتماعی به قلم هدی سادات پاک نهاد نسبت به این اتفاق تلخ موضع گرفت.

نویسنده با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران می نویسد:« لطفا شوکه نشوید اینجا ایران است و ظاهرا باید هر روز شاهد حادثه دلخراش تر از روز قبل باشیم و اکنون حادثه ای که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت،حادثه  کشته شدن یک جوان توسط ماموران شهرداری که حتی دلخراش تر از سقوط هواپیما ی ایران 140 با وجود کشته شدن 40 نفر مسافر در حوالی فرودگاه مهرآباد بود چرا که سقوط هواپیما نتیجه یک سانحه غیر عمدی بود اما ان جوان را ماموران قلچماق شهرداری با مشت و لگد و پنجه بوکس آنقدر کتکش زدند که از شدت ضربات وارده در بیمارستان جان‌ به‌ جان‌ آفرین تسلیم کرد‌.داستان مردیست که با داشتن یک وانت فکستنی برای به دست آوردن یه لقمه نان اقدام به دستفروشی می‌کند و در ان هنگام ماموران شهرداری سر می رسند و به جای تذکر دوستانه شروع می‌کنند به ناسزا گفتن به این راننده وانت. یکی از اهالی خیابان که شاهد ماجرا بود می‌گوید: بعد از شنیدن صدای ناسزا دیدم ماموران شروع کردن به کتک زدن مرد جوان.مرد جوان گوشی موبایلش را درآورد که به پلیس زنگ بزند که یکی از ماموران شهرداری آرام به وی نزدیک شد و با زدن ضربه ای به سر وی او را نقش زمین کرد سپس مرد جوان بیهوش شد و ماموران شهرداری سریع سوار خودرویشان شدند و پا به فرار گذاشتند. این ماجرا یک شاهد دیگری هم داشت و آن پسر راننده وانت بود که همراه پدرش برای انجام کاری به شرق تهران آمده بود که باعمل وقیحانه ماموران شهرداری روبروشد که پدرش را درمقابل چشمانش آنقدر کتک زدند که وی تشنج کرد و به کما رفت و بعد ازچند روز مداوا در بیمارستان نور افشار دار فانی را وداع گفت. به همین راحتی! اما بعد از این ماجرا جناب قالیباف شهردار محترم تهران چه واکنشی نشان دادند؟! ایشان بعد از ابراز تاسف از فوت این شهروند تهرانی فرمودند:بنده متاسف هستم و ضمن عرض تسلیت برای این خانواده باید عرض کنم که چنین نزاع های همیشه بین ماموران شهرداری و دستفروشان وجود داشته است و من درباره این حادثه اطلاعات بیشتری ندارم! به همین راحتی یک شهروند در برابر چشم فرزندش قربانی می‌شود و آقای شهردار به جای دادن توضیح قانع کننده و نظارت بیشتر طوری سخن می‌گویند که گویی اتفاقی نیفتاده است. فکر می‌کنم بعد از این همه حوادث و سکوت و فرار از به گردن گرفتن اتفاقات،وقت آن رسیده باشد که سخنی با آقای شهردار داشته باشیم! اقای شهردار این جوانی که بی گناه کشته شد نه اسرائیلی بود نه دزد میلیاردی و نه قاچاقچی !بلکه دستفروشی بود که به جرم کار کردن کشته شد!حالا سوال من از شما این است آیا روا بود جوانی که برای به دست آوردن یک لقمه نان حلال به جای کسب و کار پردرآمد مواد مخدر در سطح شهر اقدام به دستفروشی می‌کند با این عمل وقیحانه ماموران شهرداری روبرو شود!؟ آقای شهردار درسته که شما با وجود مشغله هایی که برای اداره کلانشهر تهران و ساماندهی آن دارید به طور طبیعی نمی توانید از اقدام و تخلفات برخی از ماموران شهرداری آگاه شوید و هیچ کس مانند اهالی رسانه نمی تواند شما را از جزئیات کار اگاه کند اما این انتظار از شما می رود که حداقل بعد از شنیدن خبر واکنشی نشان دهید. آیا عرض تسلیت و تاسف برای وجود این مشکل همیشگی!دردی را درمان می‌کند؟! »

گفتنی است کاربران نسبت به این اتفاق و مقاله منتشر شده واکنش نشان داده و مجازات خاطیان را خواستار شدند.

علاقه مندان می توانند متن کامل این مقاله را در بخش اجتماعی  مشاهده کنند.

تنظیم: هومن بهلولی