تبیان، دستیار زندگی
هر دختر و پسری قبل از ازدواج دوست دارد که زندگی عاشقانه ای در کنار همسرش داشته باشد. البته زوج های جوان هم تمام تلاش شان را برای داشتن زندگی عاشقانه انجام می دهند اما بعضی از رفتارهای شان باعث می شود که به نتیجه مطلوب نرسند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهارت های عاشقی را بیاموزید


هر دختر و پسری قبل از ازدواج دوست دارد که زندگی عاشقانه ای در کنار همسرش داشته باشد. البته زوج های جوان هم تمام تلاش شان را برای داشتن زندگی عاشقانه انجام می دهند اما بعضی از رفتارهای شان باعث می شود که به نتیجه مطلوب نرسند.

عشق

یکی از پیش نیازهای مهم برای داشتن زندگی عاشقانه، دانستن نشانه های واقعی عشق است. اگر افراد درک درستی از نشانه های عشق داشته باشند و همچنین بتوانند از نشانه های غیرکلامی ابراز عشق هم استفاده کنند، شانس بیشتری نسبت به بقیه افراد برای درک احساس عاشقی خواهند داشت. اگر می خواهید نشانه های یک عشق واقعی را بشناسید، این موارد را بخوانید و به خاطر بسپارید.

توجه و علاقه

کسی که توجه خالص خود را نثار ما می کند به طور قطع محافظ همیشگی مان خواهد بود. چیزی که واقعاً به صورت یک خصوصیت بارز نمود می کند، عمل به گفته هایش است. در صورتی که برنامه هایش تغییر کند، باید حتما شما را در جریان قرار دهد. اگر قرار باشد که ساعت 8 شما را برای صرف شام ملاقات کند، اما کارهای اداری باعث شود که 20 دقیقه تاخیر داشته باشد، باید به شما زنگ بزند و اطلاع دهد. او باید شما را در برنامه هایش دخیل کند و برای حضور شما در زندگی اش احترام قایل باشد.

عضویت در گروه

یکی از نشانه های وجود سازش میان شما و همسر آینده تان این است که او شما را از هر نظر پذیرفته باشد و در تمام جمع های خود راه دهد. در زمانی که خانواده، دوستان و همکارانش را ملاقات می کنید، ببینید که چگونه می توانید خود را با آنها سازگار سازید؛ آیا احساس می کنید که می توانید جزئی از گروه او باشید؟ اگر این چنین نباشد ارتباط شما به بن بست خواهد رسید. او هر چقدر هم تلاش کند، باز هم فشاری که از خارج بر او وارد می شود، باعث ایجاد جدایی میان شما دو نفر خواهد شد.

ارتباط متعارف خانوادگی

ارتباطی که میان هر یک از اعضای خانواده آقا وجود دارد، گویای مطالب بسیار زیادی در مورد اوست. رابطه او با مادرش چگونه است؟ با پدر؟ و با خواهرها و برادرهایش چطور؟ به طور کلی رفتار او با افراد دیگر به چه شکل است؟ اگر در همان ابتدای کار نمی توانید یک مرتبه مادرش را ملاقات کنید، فقط کافی است دقت کنید که او در مورد مادرش به شما چه می گوید. داشتن عشق حقیقی ،رابطه های عاطفی و مناسب با فامیل، همیشه به عنوان یک امتیاز مثبت محسوب می شود. این امر نشان می دهد که او برای اطرافیانش ارزش قائل است و با شما هم به خوبی رفتار خواهد کرد.

یکی از نشانه های وجود سازش میان شما و همسر آینده تان این است که او شما را از هر نظر پذیرفته باشد و در تمام جمع های خود راه دهد

اشتیاق به آینده

مهم نیست الان کجا هستید، مهم این است که به کجا می روید. مثلا اگر همسر آینده تان در حال حاضر از نظر مالی وضعیت مناسبی نداشته باشد، (ممکن است دانشجو باشد و یا تازه شغلش را شروع کرده باشد) اما به آینده خود خیلی خوش بین بوده و با علاقه وافر به آن نگاه کند، نباید او را به خاطر مسئله بی پولی کنار بگذارید، چراکه آینده روشنی در انتظار اوست. برخورداری از چنین حس انگیزه و علاقه ای به اندازه طلا گرانبهاست. نکته مهم این است که او اشتیاق ساختن آینده را داشته باشد و در حال حاضر بتواند مقدمات اولیه زندگی مشترک را حتی در سطحی ابتدایی (مثل یک خانه کوچک اجاره ای و شغلی که درآمدش کفاف دو نفر را بدهد) فراهم کند.مطمئن باشید او عاشق واقعی شماست.

آزمون عاشقی

اگر می خواهید میزان آشنایی خودتان با نشانه های عشق را بسنجید، در آزمون این هفته صفحه خانواده و مشاوره شرکت کنید. در آزمون این هفته، شما باید درستی یا نادرستی 10 سوال مطرح شده را از نظر خودتان بررسی کنید و در پاسخ به هر عبارت آزمون یکی از 2 گزینه «صحیح» یا «غلط» را انتخاب کنید:

عبارت:

1-وقتی فردی عاشق همسرش باشد، در حالی که همواره برای کمک به او آماده است سعی می کند به او اعتماد داشته باشد و اجازه می دهد تا حدامکان کارهای مربوط به خود را خودش انجام دهد.

2-اگر فردی بخواهد به همسرش نشان دهد که او را دوست دارد، لباس هایش را با لباس های او هماهنگ می کند.

3- سریع ترین راه برای شناخت بیشتر همسرتان و بررسی ادعای علاقه او به شما این است که همراه او با خودرو به یک سفر یک روزه بروید.

4-اگر همسرتان عاشق شما باشد هنگامی که با او صحبت می کنید به چشمان شما نگاه نمی کند و چشمانش بیشتر به اطراف است.

5- همسرتان در رستوران قبل از این که شما نظری بدهید، بهترین غذا را برای هر 2 نفرتان انتخاب می کند.

6-همسران عاشق همیشه کنار یکدیگر راه می روند و نزدیک یکدیگر می ایستند.

7-اگر همسرتان عاشق شما باشد زمانی که از او ناراحت و عصبانی هستید سعی می کند به گونه ای سر صحبت را با شما باز کند و اجازه نمی دهد قهر و فاصله ای که بین شما ایجاد شده است مدت زیادی به طول انجامد.

8-همسر شما هنگام خرید و انتخاب لباس، از شما هم کمک می گیرد و سعی می کند سلیقه و علایق شما را هم مدنظر قرار دهد.

9-همسرتان عاشق شماست اما زمانی که از همسرتان در مورد احساسش نسبت به خودتان می پرسید، او از پاسخ دادن به این سوال طفره می رود.

10- همسرتان عاشق شماست اما به دلیل مشغله های کاری نمی تواند با شما وقت بگذراند و شما را به تفریح و گردش ببرد و حتی زمانی که از محل کار به خانه می آید، به دلیل خستگی نمی تواند با شما صحبت کند.

نحوه محاسبه امتیاز

پس از آن که به همه عبارات آزمون پاسخ دادید، نوبت محاسبه امتیاز است. برای این کار و برای پاسخ صحیح به سوال های 7،6،3،2،1و هشت، یک امتیاز و برای پاسخ غلط به سوال های 4، 5، 9 و 10 هم یک امتیاز برای خودتان در نظر بگیرید. نمره نهایی از مجموع امتیازهای شما به دست خواهد آمد. همچنین جدول امتیازدهی زیر، این مسئله را برای شما روشن تر می کند.

جدول امتیازدهی

سوال  

پاسخ قابل قبول

1

صحیح
2

صحیح

3

صحیح

4غلط
5

غلط

6

صحیح

7

صحیح

8

صحیح

9

غلط

10

غلط

فراوری: فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از: خراسان، شهر سلامت

مطالب مرتبط:

آیا عشق و عاشقی با ازدواج از بین می رود؟

سایه عشق قدیمی روی ازدواج شما

ازدواج با عشق‌های یک طرفه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.