تبیان، دستیار زندگی
خاویر کرمنت (که علی الظاهر واقعا هم پزشک است) در این کتاب طنزآمیز مدعی می شود که بیشعوری (Assholism) یک بیماری و اعتیاد است و نه نوعی بداخلاقی یا سوءرفتار. بعد در قالب یک پزشک که شناخت و درمان بیشعورها را کار خود قرار داده با نظیره نویسی کتاب های عامه پسن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیشعوری به چاپ 13 رسید

خاویر کرمنت (که علی‌الظاهر واقعا هم پزشک است) در این کتاب طنزآمیز مدعی می‌شود که بیشعوری (Assholism) یک بیماری و اعتیاد است و نه نوعی بداخلاقی یا سوءرفتار. بعد در قالب یک پزشک که شناخت و درمان بیشعورها را کار خود قرار داده با نظیره‌نویسی کتاب‌های عامه‌پسند روانشناسی به معرفی بیشعوری از زوایای مختلف می‌پردازد.

فرآوری: زهره سمیعی- بخش کتاب و کتابخوانی تبیان
کتاب بیشعوری

سمیه سیاه‌پشت مدیر تولید انتشارات تیسا اظهار کرد: «بیشعوری» اثر خاویار کرمنت به همت محمود فرجامی ترجمه شده و بعد از انتشار آن در فضاهای مجازی، از سوی وزارت ارشاد مجوز نشر قانونی آن صادر و در اردیبهشت امسال منتشر شد.

در چاپ این کتاب چند صفحه برای یادداشت خوانندگان این کتاب درنظر گرفته شده است و کتاب در بسته‌های مخصوص بیشعوری در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.

*

بیشعوری چیست ؟ بیشعور ها چه کسانی هستند ؟ در مواجهه با یک بیشعور باید چکار کرد ؟ دکتر خاویر کرمنت در کتاب بیشعوری نظر و دیدگاهتان به جهان را تغییر خواهد داد. باور نکردنی ست که بسیاری از اطرافیان مان به درد بیشعوری گرفتارند . دردی که البته به گفته دکتر کرمنت خوشبختانه درمان پذیر است . با خواندن کتاب بیشعوری قدری به شعور خودتان هم شک خواهید کرد و البته این آغاز داستان است .

کتاب بیشعوری این طور آغاز می شود :

" دو شگفتی بزرگ جهان اهرام مصر و مجسمه ابوالهول نیستند؛ این است که:

یک : چرا بیشعور ها به خود اجازه می دهند آنقدر نفرت انگیز رفتار کنند ؟

دوم " چرا از یادآوری این نکته اینقدر می رنجند؟ "

این کتاب درباره پدیده ‌بیشعوری در جوامع کنونی است که راهنمای عملی ارزشمندی برای شناخت و درمان بیشعوری، خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت و نحوه رفتار با مبتلایان به این بیماری است.

کتاب بیشعوری با رگه هایی از طنز ما را به دنیای بیشعور ها و بیشعوری می برد و با بیان چند پرونده از موارد بیشعوری و درمان آن خواننده را در نهایت به سوی درک بیشعوری و راه های زندگی با یک بیشعور و درمان سوق می دهد .

در بخشی از این کتاب آمده است:«آیا از اینکه همسایه‌تان زباله‌هایش را در جوی آب می‌ریزد عصبانی هستید؟ آیا تابه‌حال پیش آمده که در اداره‌ای برای گرفتن یک امضا روزها و ساعت‌ها در آمدوشد باشید؟ آیا احساس می‌کنید برخوردهای رئیس‌تان با شما توهین‌آمیز است؟ تابه‌حال دلتان ‌خواسته یک صندلی را بر فرق پزشکی بکوبید که وقتی بعد از ساعت‌ها انتظار و پرداخت حق ویزیت کلان موفق به دیدارش شده‌اید، بدون آنکه اجازه بدهد در مورد بیماری‌تان توضیحی بدهید شروع به نوشتن نسخه کرده ‌است؟ آیا از دیدن مجری‌های تلویزیون عصبی می‌شوید؟ آیا با شنیدن حرف‌های سیاستمداران دچار رعشه و ناسزاگویی می‌شوید؟ اگر پاسخ‌تان به این پرسش‌ها مثبت است، این کتاب برای شماست؛ زیرا شما با بی‌شعورها سروکار دارید و این کتاب درباره پدیده ‌بیشعوری در جوامع کنونی است که راهنمای عملی ارزشمندی برای شناخت و درمان بیشعوری، خطرناک‌ترین بیماری تاریخ بشریت و نحوه رفتار با مبتلایان به این بیماری است. اما اگر پاسختان به پرسش‌های بالا منفی است، احتمالاً خطر جدی‌تری شما را تهدید می‌کند... حتما این کتاب را بخرید!»

«بیشعوری» از سوی انتشارات تیسا در232 صفحه به بهای 12 هزار تومان بهار امسال منتشر شده است.


منابع: ایبنا، بخوان داتکام، کتابدوست