تبیان، دستیار زندگی
طبق آخرین اخبار، مراسم رونمایی آخرین گوشی آی فون، 18 شهریورماه برگزار خواهد شد. محصول جدید اپل در دو اندازه متفاوت وارد بازار می شود. آی فون 6 که نسل آتی تلفن‏های‏هوشمند اپل است، به‏همراه شماری از قابلیت‏ها و مشخصات جدید سخت‏افزاری قدم در میدان رقابت گذاش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوشی جدید اپل


طبق آخرین اخبار، مراسم رونمایی آخرین گوشی آی‌فون، 18 شهریورماه برگزار خواهد شد. محصول جدید اپل در دو اندازه متفاوت وارد بازار می‌شود. آی‌فون 6 که نسل آتی تلفن‏های‏هوشمند اپل است، به‏همراه شماری از قابلیت‏ها و مشخصات جدید سخت‏افزاری قدم در میدان رقابت گذاشت.


از نام تا چهره
از نام تا چهره

با اینکه همه ما گوشی جدید اپل را با نام آی‌فون 6 می‏شناسیم ولی اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه این گوشی ممکن است «آی‌فون 6» خوانده نشود. شایعات اولیه حاکی از این بود که اپل گوشی جدیدش را با نام Apple iPhone Air روانه بازار می‏کند. چند ماه بعد شایعه شد که این نام برای سایز فبلتی آی‌فون به کار برده می‏شود. اخیرا نیز اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه احتمالا هر دو مدل نام آی‌فون ایر را به خود اختصاص خواهند داد با این تفاوت که به مدل فبلتی آن پسوندی هم اضافه می‌شود. هرچند ما درنهایت همچنان این گوشی را با نام آی‌فون6 می‏شناسیم. اما ظاهر این گوشی هم آن‌طور که از تصاویر به دست می‏آید بسیار شبیه آی‌فون S5 است. این تصاویر نشان می‏دهد کلیدهای کنترل صدا در آی‌فون 6 در کنار گوشی است. این کلیدها ظاهرا با تغییرات کوچکی موجب ارتفاع کمتر در گوشه‏ها و کاهش تغییر ناخواسته حجم صدا خواهد شد. بدنه این گوشی قرار است از نوعی فلز موسوم به Liquidmetal ساخته شود که در مقایسه با آلومینیوم به کار رفته در آی‌فون S5 سبک‏تر و مقاوم‏تر است. با استفاده از این فلز آی‌فون 6 قاعدتا باریک‏تر از نسخه‏های پیشین خواهد بود.

دو گوشی با پردازنده پرقدرت

  دو گوشی با پردازنده پرقدرت

تنها چیزی که می‏توان با قطعیت در مورد این گوشی گفت سیستم عامل ioS8 آن است که پیش‌تر توسط اپل معرفی شده است اما خبرها حاکی از این است که آی‌فون بعدی با دو سایز به بازار عرضه می‏شود. درواقع اپل قرار است دو گوشی جدید با صفحه نمایش‏هایی با رزولوشن بالا به کاربران معرفی کند که برخلاف شایعاتی که اوایل منتشر شده بود هیچ‏یک از این دو نمایشگر منحنی نیستند. وضوح این صفحه نمایش‏ها بسیار بیشتر از گوشی‏هایی با صفحه نمایش 4 اینچی و 440×1136پیکسل است. قرار است از صفحه نمایش 5/5 اینچی با رزولوشن 1080×1920 پیکسلی استفاده شود و شاید مدل بعدی هم 4/7 اینچی همراه با رزولوشن 900×1600 پیکسل باشد.  از دیگر ویژگی‌های آی‌فون 6 می‏شود به استفاده از پردازنده A8 با فرکانس 6/2GHz( آی‌فون S5 از پردازنده A7 با فرکانس 4/1Ghz بهره می‏برد) به همراه صفحه نمایش        Ultra-Retina با کیفیت بالای 389PPI اشاره کرد. گفته می‏شود آی‌فون جدید پردازنده 64 بیتی خواهد داشت که هرچند از نظر تعداد هسته افزایش نیافته اما فرکانس کاری آن بیشتر شده است. همچنین ظاهرا قرار است آی‌فون 6 از NFC پشتیبانی ‏کند. تصاویر لورفته از آی‌فون6 باتری 2100mAh این گوشی را نشان می‌دهد که نسبت به باتری 1560mAh که در آی‌فون S5 بود نکته جالب توجهی است. از دیگر مشخصات جالب توجهی که از این گوشی درز کرده این است که آی‌فون 6 مجهز به سنسور رطوبت، دما، فشار‏سنج و همچنین لرزش‏گیر است. همچنین شایعات منتشره حاکی از آن است که در این نسخه از آی‌فون هم مانند نسخه‌های قبلی از تراشه‌های وای‌فای با استاندارد 805.11ac استفاده خواهد شد. مودم ارتباطی آی‌فون6 نیز MDM9x35 (ساخته کوالکام) خواهد بود که قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت 300 مگابایت بر ثانیه را دارا است و از شبکه LTE پشتیبانی خواهد کرد.

صفحه نمایشی از یاقوت

صفحه نمایشی از یاقوت

در حال حاضر اپل از سافایر برای پوشاندن و محافظت از بخش‏های حساسی همچون لنز آی‌فون و سنسور اثرانگشت‏خوان TouchID استفاده می‏کند، اما ظاهرا قرار است از این ماده سخت برای محافظت از صفحه نمایش آی‌فون 6 استفاده شود. با این تفاسیر از آنجا که هزینه تولید آی‌فون به علت استفاده از یاقوت کبود افزایش می‏یابد ممکن است بر قیمت نهایی آن نیز تاثیر بگذارد و در نتیجه آی‌فون 6 با قیمت بیشتری در مقایسه با آی‌فون‏های قبلی به فروش برسد.

هرچند گزارش‏های جدید ثابت کرده که ممکن است یاقوت کبودی که روی صفحه نمایش آی‌فون بعدی قرار خواهد گرفت آن‏طور هم که فکر می‏کنیم گران‏قیمت نباشد وهزینه زیادی برای اپل نداشته باشد. این‏طور که مشخص شده اپل از ترفند‏هایی هوشمندانه استفاده می‏کند تا هزینه‏های تولید صفحه نمایش مجهز به یاقوت کبود را کاهش دهد. به این ترتیب که ‏از شیشه‏های ارزان‏تری برای پایه و اساس صفحه نمایش استفاده می‏کند، سپس یاقوت کبود را به شکل ورقه ورقه تا بالا به کار می‏برد. البته برخی بر آنند که این فرآیند، قیمتی حتی بالا‏تر خواهد داشت. از نظر برخی نیز این روش هزینه کمتری از کارخانه تولید صفحه‏های Gorilla Glass خواهد داشت. با این اوصاف اگر اپل بتواند لایه‏های یاقوت کبود را برش دهد و برای صفحه نمایش‏‏های هر دو آی‌فون 4/7 و 5/5 اینچی به کار ببرد، در این بخش شاهد هزینه زیادی برای تولید این دو آی‌فون نخواهیم بود.

لوگوی اپل

لوگوی اپل در پشت گوشی

 در پشت گوشی یکی از نکات جالب توجه در آی‌فون6 لوگوی اپل است که گویا قرار است تغییراتی داشته باشد. شنیده شده که این شرکت قرار است لوگوی خود را در آی‌فون6 مانند لوگوی اپل در مک‏بوک‏های خود از جنس پلاستیک کار بگذارد و حتی ممکن است مانند لوگوهای مک‏بوک هنگام استفاده از گوشی روشن شود.به این ترتیب که لوگوی سیب گاززده در پشت آی‌فون 6 با داشتن یک چراغ LED به عنوان نوتیفیکیشن نیز عمل خواهد کرد. اما به‏تازگی تصویر جدیدی از این گوشی لو رفته است که چنین شایعه ای را رد می‏کند و لوگوهای معمولی اپل را نشان می‏دهد؛ نه ‏یک مدل LED دار یا دارای کانکتور. منبع انتشار تصویر همچنین خبر داده است که این لوگوها نور خاصی را از خود ساطع نمی‏کنند. در نهایت باید منتظر ماند و دید که کدام‏یک از این دو حدس و گمان درست‏ است.

دوربین باکیفیت‌تر

دوربین باکیفیت‌تر

دوربین جدیدترین گوشی هوشمند اپل قرار است 8 یا 13مگاپیکسلی باشد. از نکات جالب توجه در دوربین این گوشی لنز آن است که باتوجه به تصاویر لورفته برجسته و کمی بیرون آمده است. علت این امر می‌تواند سنسور بزرگ و ضخامت بسیار کم گوشی باشد. همچنین به نظر می‌رسد که این سنسور بزرگ با قطر 6/66 میلی‏متری خود به خوبی در حفره‏ مربوط به دوربین در پشت قاب دستگاه انطباق پیدا می‏کند. نکته جالب دیگر درباره دوربین آی‌فون6 این است که اپل می‏خواهد دوربین دوم را به همراه فلاش در زیر خروجی صدای مخاطب که در قسمت جلوی گوشی قرار دارد مخفی کند. این موضوع باعث می‏شود که قسمت جلویی آی‌فون‌تر و تمیزتر شود.  فلاش دوربین جلو هم از مواردی است که به احتمال بسیار در گوشی جدید اپل خواهیم دید. 

سفارش بالا و تولید انبوه
  سفارش بالا و تولید انبوه

براساس گزارش‏هایی که ‏‏منتشر شده، اپل پیش از عرضه‏ رسمی نسل جدید تلفن‏هوشمند خود، 70 تا 80 میلیون دستگاه از این محصول را برای تولید سفارش داده است. این به معنای بزرگ‏ترین عرضه‏ آی‌فون از زمان تولید نخستین نسل از آن است. البته این میزان تولید اولیه قرار است بین دو نسخه‏ 4/7 اینچی و همچنین 5/5 اینچی تقسیم شود.  از طرفی این تولید انبوه چندان هم غریب نیست. اپل سال گذشته 50 تا 60 میلیون دستگاه تلفن‏‏هوشمند را برای عرضه‏ اولیه سفارش داده بود که با این وجود آی‌فون S5 با کمبود‏هایی در عرضه مواجه شد، به‏طوری که برخی خریداران باید تا یک هفته در انتظار عرضه‏ تلفن‏هوشمند خود می‏نشستند.

زمان و قیمت

طبق آخرین اخبار، مراسم رونمایی آخرین گوشی آی‌فون 18شهریورماه برگزار خواهد شد. با وجود اینکه بر پایه‏ شواهد به‏دست آمده، مراحل آماده‏سازی آی‌فون 4/7 اینچی به خوبی پیش می‏رود اما زمان معرفی نسخه‏ 5/5 اینچی آن معلوم نیست. از قرار معلوم مدل 4/7 اینچی آی‌فون 6 در چین با قیمت 5288یوآن (معادل 850دلار) به فروش خواهد رسید. همچنین مدل 5/5 اینچی آن قیمتی 5998یوآنی (معادل 965دلار) خواهد داشت. این قیمت البته برای مدل‏های شانزده گیگابایتی این گوشی پیشنهاد شده است و با افزایش حافظه ممکن است  تا هزار دلار برسد. شایعات و تصاویر لورفته اپلی همچنان ادامه دارد و باید چند هفته صبر کنیم تا گذر زمان صحت و سقم پیش‏بینی‏ها را مشخص کند. به هر حال انتظار می‏رود آی‌فون 6 که نسل آتی تلفن‏های‏هوشمند اپل است، به‏همراه شماری از قابلیت‏ها و مشخصات جدید سخت‏افزاری قدم در میدان رقابت گذارد.


فروشگاه موبایل تبیان