تبیان، دستیار زندگی
ماموران اطلاعاتی بریتانیا، آمریکا و متحدانشان همه در تعقیب رد جان جلاد داعش هستند که سر جیمز فولی خبرنگار آمریکایی را برید. این مرد اهل لندن و رهبر یک گروهک افراطی موسوم به « بیتل ها» است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه در تعقیب جان،جلاد داعش+عکس


ماموران اطلاعاتی بریتانیا، آمریکا و متحدانشان همه در تعقیب رد جان جلاد داعش هستند که سر جیمز فولی خبرنگار آمریکایی را برید. این مرد اهل لندن و رهبر یک گروهک افراطی موسوم به « بیتل ها» است.


جلاد داعش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، جلاد داعش می گوید که نامش جان است. یک نام عمومی و معمولی برای مردی که چهره اش را با نقاب می پوشاند . از روز چهارشنبه 20 اوت (29 مرداد) سرویس های اطلاعاتی بریتانیا و آمریکا با توجه به ردپاهایی که دارند در جستجوی کشف هویت اصلی مردی هستند که به گفته رسانه های بریتانیایی اکنون لقب دشمن شماره یک را دارد.

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا عقیده دارد که این مرد یک بریتانیایی است. از روز چهارشنبه که فیلم سر بریدن جیمز فولی در سایت داعش منتشر شد نظریه ها در مورد هویت بریتانیایی این جلاد قوت گرفته است. ابتدا به دلیل لهجه اش. قبل از بریدن سر فولی ، جلاد او برای به چالش کشیدن باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا چند جمله حرف زد. اغلب کارشناسان در مورد لهجه بریتانیایی این جلاد تاکید کرده اند.

یک گروگان که هر روز این جلاد را می دیده است ، او را مردی باهوش، تحصیل کرده و یک معتقد سفت و سخت به عقاید افراطی سلفی توصیف کرده است

به گفته کارشناسان سازمان MI6 ، سرویس اطلاعاتی خارجی بریتانیا لهجه این مرد به طور وضوح لندنی است.

پل کرسویل استاد زبان شناسی دانشگاه یورک در گفت و گو با روزنامه گاردین تایید کرد که این مرد با لهجه انگلیسی چند فرهنگی لندن ویژه محله پرجمعیت ایست اند در حومه پایتخت صحبت می کند. این کارشناس افزوده است که او احتمالا به یک زبان خارجی نیز حرف می زند.

روزنامه گاردین تایید کرد که یک گروگان سابق در سوریه جلاد داعش را به عنوان رئیس یک گروهک سه نفری از افراطگرایان بریتانیایی که در شهر رقه سوریه مقر خلافت داعش مستقر هستند شناسایی کرده است. گروگان ها به دلیل ملیت اعضای این گروهک آنها را « بیتل ها » لقب داده اند به رغم اینکه تعدادشان سه نفر است.

جلاد داعش

یک گروگان که هر روز این جلاد را می دیده است ، او را مردی باهوش، تحصیل کرده و یک معتقد سفت و سخت به عقاید افراطی سلفی توصیف کرده است.

گاردین افزوده است، این مرد در تشکیلات خلافت داعش در شهر رقه سوریه مسئول گروگان های خارجی است. منابع سوری تایید کرده اند که او شخصیت اصلی در مذاکرات و مبادلات گروگان ها در رقه است.

او یکی از طرف های اصلی در مذاکرات با سرویس های مخفی اسپانیا و ترکیه بوده است که در ماه مارس سال جاری منجر به آزادی 11 گروگان از جمله خاویر اسپینوزا و ریکاردو گارسیا ویلانووا دو خبرنگار اسپانیایی از سوی داعش شد.

جلاد داعش

سازمان های FBI ، MI6 و اسکاتلندیارد از روز چهارشنبه در تلاش برای کشف هویت اصلی جان هستند. ریچارد بارت رئیس سابق بخش ضدتروریستی در MI6 اطمینان داد که ماموران اطلاعاتی سرانجام هویت او را کشف می کنند و در این راه می توانند روی کمک آشنایان او حساب کنند. بارت که با شبکه رادیو 4 BBC صحبت می کرد، افزود: دستگیری او در عراق و سوریه که درگیر جنگ بوده و هدایتش در برابر دادگاه می تواند بسیار دشوار و مساله برانگیز باشد. با این حال ، اگر او در جنگ کشته نشود در نهایت یک روز دستگیر خواهد شد.

جلاد داعش

به گفته مقامات امنیتی، پلیس و سرویس های اطلاعاتی از ابزارهای پیشرفته برای شناسایی چهره و صدا برخوردار هستند که می تواند خیلی زود اسمی را روی تصویر نقابدار جلاد بگذارند. در ضمن، آنها دارای فهرستی هستند که نام اغلب 500 بریتانیایی که در عراق و سوریه می جنگند در آن مشاهده می شود. از جمله در این فهرست نام مردان جوانی وجود دارد که بدون پوشاندن صورت در فیلم های ویدئویی تبلیغاتی و استخدامی اخیر داعش ظاهر شده اند.

داعش 14 آرایشگر را اعدام کرد

عضو شورای شیوخ نینوا با اعلام خبر اعدام 14 آرایشگر عراقی در این استان گفت تروریست های داعش 14 آرایشگر استان نینوا را به بهانه نقض مقررات تعیین شده برای حرفه آرایشگری از سوی آنها اعدام کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد آلبوعاج افزود: داعش پیش از این دستور داده بود تمامی آرایشگاههای مردانه و زنانه در استان نینوا به سبب پایبند نبودن به مقررات داعش تعطیل شود.

نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا، ضمن درخواست از جناح های سیاسی این کشور برای همکاری در فرایند تشکیل دولت جدید عراق، بار دیگر همگان را به مبارزه با گروه تروریستی "داعش" فراخواند

فراخوان آیةالله سیستانی برای مبارزه با داعش

همچنین در آخرین تحولات در جبهه عراق، نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا، ضمن درخواست از جناح های سیاسی این کشور برای همکاری در فرایند تشکیل دولت جدید عراق، بار دیگر همگان را به مبارزه با گروه تروریستی داعش فراخواند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی طی خطبه های نماز جمعه در کربلا تاکید کرد: همگان در تشکیل دولت جدید عراق به شیوه درست آن اتفاق نظر دارند و مسوولیت آن تنها بر عهده حیدر العبادی نخست وزیر نیست، بلکه همه جریان ها و جناح های سیاسی در این خصوص مسئول هستند.

نماینده آیت الله سیستانی در کربلا تاکید کرد که جناح های سیاسی کشور نباید سقف خواسته ها و مطالبات خود را بالا ببرند چرا که این مسئله تشکیل دولت را با مانع مواجه می کند.

حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق گفت وگوهای خود را برای تشکیل دولت جدید این کشور آغاز کرده است.

داعش: ما در خیابان های شیکاگو هستیم

گروه تروریستی داعش در فضای مجازی اقدام به تهدید مردم شهر شیکاگوی آمریکا کرد.

به گزارش واشنگتن تایمز، گروه تروریستی داعش در اقدامی جدید مردم آمریکا را تهدید کرد. این گروه در صفحه مجازی تویئتر اقدام به ارسال صدها پیام تهدید آمیز خطاب به مردم شهر شیکاگو کرد. در صفحه ای که به نام« پیام داعش به مردم آمریکا» (#AMessageFromISIStoUS )ایجاد شده یکی از اعضای منتسب به این گروه عکسی را منتشر کرده که در آن خطاب به مردم شیکاگو می گوید: ما در خیابان های شما هستیم.

این عکس در خیابان 307 شیکاگو گرفته شده است، که فردی ناشناس یادداشتی به دست دارد که روی آن نوشته است:« سربازان دولت اسلامی عراق و سوریه به زودی از اینجا عبور خواهند کرد.»

مراجع امنیتی شهر شیکاگو و نیز پلیس فدرال آمریکا در این باره اظهار نظری نکرده اند. چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا اخیرا اظهار داشت:« فعالیت های داعش فراتر از هر مرزی است و این گروه با تامین مالی خوبی که شده و توانایی های تاکتیکی و استراتژیک نظامی فراتر از هر گروه تروریستی دیگر قرار دارد و ما باید برای همه چیز آماده باشیم.»

مقامات کشورمان از جمله وزیر امور خارجه بارها نسبت به گسترش افراطی گری و خشونت در منطقه و فراتر از آن هشدار داده بودند و خواستار اقدام جمعی بین المللی برای کنترل و نابودی این جریان ها شده بودند.

فرآوری : رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : جام جم/ ایرنا/ تابناک/ تسنیم

مطالب مرتبط:

تجاوز ،ربایش و فروش زنان توسط داعش

7 زن خطرناک داعش را بشناسید

چرا پرچم داعش سیاه است+عکس