تبیان، دستیار زندگی
از آنجایی که همیشه با روش های خلاقانه نمی شود مواردی را از حمام و دستشویی بیابیم تا از آنها دوباره استفاده کنیم... اکنون شما می توانید با روشی بسیار ساده و با استفاده از رول های دور ریختنی ایده ای جالب را برای بازیافت آنها به کار ببرید. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سارا قیصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با رول های مقوایی گل های دیواری بسازیم

از آنجایی که همیشه با روش های خلاقانه نمی شود مواردی را از حمام و دستشویی بیابیم تا از آنها دوباره استفاده کنیم... اکنون شما می توانید با روشی بسیار ساده و با استفاده از رول های دور ریختنی ایده ای جالب را برای بازیافت آنها به کار ببرید.

به موارد زیر نیاز داریم:

  • رول های دستمال کاغذی
  • قیچی
  • چسب سفید
  • منگنه، رنگ + قلمو
  • براق کننده – چیزی شبیه اکلیل
  • گیره های لباس ...

حال چگونه این کار را انجام دهیم: ابتدا رول ها را بر روی میز بگذارید و آنها را طوری له کنید که لبه هایش به هم بچسبند و مانند کاغذ صاف شوند. می خواهیم لبه های گرد شده ی آنها را از بین ببریم تا دو سر تقریبا تیز ایجاد شود. پس از این کار آنها را به 5 قسمت تقسیم کنید و حلقه ها را با قیچی ببرید تا شکل زیر پدید آید. نیازی به دقت میلی متری نیست به صورت چشمی هم می توانید این کار را انجام دهید اما سعی کنید برش هایتان صاف باشند.

همان طور که از شکل متوجه شدید ... ما شکل گل را پدید آوردیم. لازم است چسب خود را بیاورید و نقاطی که گلبرگ ها با هم تماس پیدا می کنند را چسب بزنید و به کمک گیره های لباس آنها را نگه دارید تا کاملا خشک شوند.

روش دیگر این است که شما می توانید از منگنه هم استفاده نمایید اما من چسب زدن را برای بچه ها ترجیح می دهم، چرا که این کار آسان تر است.

از آنجایی که شما می توانید با این حلقه ها هر تعداد گلبرگی را که مایل باشید اختصاص دهید پس با خیال راحت این کار را انجام دهید. در صورتی که طرح خاصی را در نظر دارید، می توانید قبل از چسب زدن شکل را روی زمین بچینید و کم کم شروع به اتصال آنها نمایید.
پس از آنکه طرح خود را با چسب به اتمام رساندید منتطر شوید تا کاملا خشک شود. در صورت تمایل می توانید کمی دیگر آنها را تزیین کنید... از هر نوع رنگی که بخواهید با هر طرحی می توانید استفاده کنید. می توانید بر اساس رنگ اتاق و وسایل آن رنگ ها را انتخاب نمایید و با قلمو روی مقواها رنگ بگذارید و برای درخشان کردن آن در صورت تمایل از اکلیک استفاده نمایید. شکلی که من درست کردم اینگونه شد.

پژوهش های دانش آموزی- تهیه: مریم فراهانی

تظیم: مریم فروزان کیا