تبیان، دستیار زندگی
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از میزبانی مسابقات قرآن کریم در پنج استان همدان، فارس، اردبیل، زنجان و تهران در 5 سال آینده خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میزبانی مسابقات قرآن کریم در 5 استان کشور

میزبانی مسابقات قرآن کریم در 5 استان کشور


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از میزبانی مسابقات قرآن کریم در پنج استان همدان، فارس، اردبیل، زنجان و تهران در 5 سال آینده خبر داد.


حمید رضا کفاش، عصر روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه مرحله کشوری سی و دومین مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی اظهارکرد: دانش‌آموزان قرآنی می‌بایست در عرصه‌های ورزشی، فضاهای مجازی، علم و دانش، ادب و اخلاق،‌ حوزه‌های اجتماعی وحضور درتشکل های دانش‌آموزی فعال و در همه صحنه‌‌ها حضور داشته باشند و سعی کنند در این زمینه ثابت قدم باشند.

وی با اشاره به این که فکر نکنید قرائت قرآن کریم، صحیفه سجادیه، اذان، ‌احکام و یا ... کفایت می‌کند بلکه این آغازی برای حضور است، تصریح کرد: بگذارید جامعه بفهمد دختران عفیف و با حجاب درهمه‌ صحنه‌های علمی واجتماعی می‌توانند ممتاز باشند.

عمره دانش‌آموزی، تنظیم سفر به عتبات عالیات، زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس، توسعه اردوهای راهیان نور واردوهای زیارتی درطول سال تحصیلی برای دانش‌آموزان از برنامه ها و فعالیت این معاونت می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: عمره دانش‌آموزی، تنظیم سفر به عتبات عالیات، زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس، توسعه اردوهای راهیان نور واردوهای زیارتی درطول سال تحصیلی برای دانش‌آموزان از برنامه ها و فعالیت این معاونت می باشد.

کفاش بیان کرد: ما معتقدیم کار دانش‌آموز می‌بایست به خود او واگذار شود بنابر این تقویت تشکل های دانش‌آموزی درحوزه بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش ‌آموزان، جمعیت جوانان هلال احمر و سایر تشکل ها در دستور کار قرار دارد.

وی  تصریح کرد: تقویت کانون های فرهنگی- تقویتی مانند اماکن مذهبی، توسعه اردوگاه‌‌ها و ایجاد مراکز خدمات روانشناختی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

کفاش در پایان با اشاره به این که امسال آثار شهید مطهری را به زبان دانش‌آموزان درحال بازنویسی داریم که در حاشیه مسابقات کتاب‌خوانی دانش‌آموزان ارائه می‌شود، افزود: آشنایی با سیره اهل بیت و حفظ موضوعی آیات قرآن کریم از جمله‌ برنامه‌‌های جدید ما خواهد بود که با شروع سال تحصیلی به مجموعه‌‌ برنامه‌های تربیتی مدارس اضافه خواهد شد.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان