تبیان، دستیار زندگی
در واقع نکته این است که شما با چیزی که استفاده نمی کنید چیزی بسازید که بتوانید دوباره از آن استفاده کنید و خلاقیت خود را به کار ببرید. شکل زیر حالت تمام شده ی کار ما می باشد. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سارا قیصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جای بطری گرم

اگر خودتان یا کسی از اعضای خانواده شلوار جین قدیمی دارد که خیلی به آن علاقه مند بوده ولی دیگر استفاده نمی کند آن را بیابید. می توانید با کمی دقت آن را به عنوان یک جای نوشیدنی گرم و نرم درست کنید تا قسمتی از خاطراتتان را نگه دارد.

این کاردستی هم چنین می تواند به عنوان گلدانی زیبا هم مورد استفاده قرار گیرد. در واقع نکته این است که شما با چیزی که استفاده نمی کنید چیزی بسازید که بتوانید دوباره از آن استفاده کنید و خلاقیت خود را به کار ببرید. شکل زیر حالت تمام شده ی کار ما می باشد.

جای بطری گرم

مواد مورد نیازی که احتیاج داریم بسیار ساده و مختصر است:

  • شلوار جین قدیمی
  • قیچی
  • نوشیدنی مورد علاقه – و چیزی برای اندازه گیری به عنوان بطری یا لیوان

حال شروع به ساخت / دوخت جا بطری یا جا لیوانی نرم و گرممان می کنیم.

1-     شلوار جین مورد نظر را بیاورید و نواری 4.5 * 10 اینچ که معادل 12 * 25 سانتی متر می شود را از قسمت بالای (کمر) شلوار جین را ببرید.

جای بطری گرم

2-   در تکه ی متفاوتی از شلوار جین (تکه ای که پا قرار می گیرد مناسب است) به اندازه ی بزرگ تری از کف ظرف که باید کمی بزرگ تر از بطری مورد نظر باشد را ببرید و به صورت برعکس قرار دهید. تا در مرحله ی بعدی باید آنها را به هم بدوزیم. همان طور که می دانید اگر بخواهیم دو چیز را به هم بدوزیم باید آن را برعکس کرده و پس از آن شروع به دوختن کنیم.

3-   جین را به شکل استوانه ای قرار دهید و مانند شنل دکمه هایش را هم ببندید و قسمت برش خورده ی آن را همان طور که قبلا توضیح دادم، از پشت به هم بدوزید تا سمت خارجی آن مرتب به نظر آید.

جای بطری گرم

4-   قسمت دایره ای را که قبلا جدا نموده بودید را بیاورید و کف استوانه بگذارید و مطمئن شوید که تمام دایره کف استوانه را پوشانده باشد. (به شکل دقت کنید) و پس از آن به دقت به هم بدوزید تا شبیه لیوانی پارچه ای شود و بطری را درونش قرار دهید و به شخص مورد نظر هدیه دهید. در صورت تمایل و آشنایی با دوخت و دوز می توانید به وسیله ی نخ های رنگی شکلی را روی آن بدوزید تا بر زیبایی اش بیفزایید.

امیدارم از کار دستی امروز خوشتان آمده باشد.


پژوهش های دانش آموزی- تهیه: مریم فراهانی

تنظیم: مریم فروزان کیا