تبیان، دستیار زندگی
ایا سیاهی پچم داعش به خاطر شباهت به دوران پیامبر است؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا پرچم داعش سیاه است+عکس


 ایا سیاهی پچم داعش به خاطر شباهت به دوران پیامبر است؟

داعش

پرچم سیاه داعش که بسیاری را دچار «رنگ هراسی» کرده است، به سلاح مهم و موثری برای شبکه القاعده به منظور معرفی خود به عنوان یک گروه خونریز و کشنده تبدیل شده است که از کشتار و قتل ابایی ندارد.

به گزارش جهان به نقل از روزنامه سعودی الحیاه، با بررسی ریشه‌ها و علل استفاده داعش از پرچم سیاه رنگ، با رد ادعای برخی درخصوص شباهت آن با پرچم دوران پیامبر اکرم (ص) نوشت: پرچم سیاه داعش نماد مرگ و خون و هراس‌افکنی است.

پرچم سیاه داعش که بسیاری را دچار «رنگ هراسی» کرده است، به سلاح مهم و موثری برای شبکه القاعده به منظور معرفی خود به عنوان یک گروه خونریز و کشنده تبدیل شده است که از کشتار و قتل ابایی ندارد.

این روزنامه افزود: گروه داعش که ناظران آن را فرزند خلفِ القاعده می‌دانند، از این امر غافل نشده و از تاثیر این پرچم استفاده کرده و آن را به نماد خاصی برای خود انتخاب کرده و این پرچم را در برخی از کشورهای عربی و به طور مشخص کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، برافراشته که این اقدام تاثیری قوی داشته و مقامات کشورهای یاد شده را برآن داشته تا اقدامات و مجازات‌های شدیدی را علیه کسانی که آن‌ها را در هر محلی در این کشور‌ها برافرازند، اعمال کند.

یک قطعه پارچه سیاه که روی اجساد تکه تکه شده کشته‌ها برافراشته می‌شود، به محور بحث محافل سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است. گروه داعش از تاثیر پرچم‌ها برای اعلام و تاکید بر موجودیت خود غافل نمانده است و در بیانیه‌ها و اظهاراتش تاکید کرده است که این‌ها فقط پرچم‌های یک «دولت» نیست، بلکه پرچم‌های «جنگ» است.

پرچم سیاه داعش که بسیاری را دچار «رنگ هراسی» کرده است، به سلاح مهم و موثری برای شبکه القاعده به منظور معرفی خود به عنوان یک گروه خونریز و کشنده تبدیل شده است که از کشتار و قتل ابایی ندارد

ناظران معتقدند که انتخاب پرچم‌های سیاه از سوی گروههای مسلح از جمله داعش - و قبل از آن القاعده -‌‌‌ همان ادامه وضعیت دوره جاهلیت در نزد اعراب است، زیرا بالابردن و برافراشتن اینگونه پرچم‌ها به معنای انتقام جویی یا نشانه حزن و اندوه یا موارد جنگ شدید است.

برخی از پژوهشگران، با ردّ ادعای شماری از اعضای این گروه‌های مسلح مبنی بر اینکه این پرچم شبیه بیرق‌های پیامبر اکرم (ص) در زمان جنگ بود، تاکید می‌کنند که پرچم پیامبر (ص) براساس روایت‌های متوا‌تر و موثق، سفید بود و هر لشکر پرچم‌های سیاه با دور دوزی سفید داشت و روی آن هیچ گونه عبارت یا طرحی وجود نداشت.

این روزنامه سپس به تصاویر جوانان سعودی با لباس‌های دارای شعار داعش از جمله در مکه و پرچم‌های داعش در بالای خودروهای آن‌ها اشاره کرد و درباره خطر گسترش داعش در بین جوانان فریب خورده هشدار داد و خواستار برخورد مناسب و به موقع با این وضعیت شد.

پس از اعلام تشکیل خلافت اسلامی و انتخاب ابوبکر البغدادی به عنوان خلیفه، عناصر داعش پرچم جدید این گروه را به 23 زبان منتشر کردند.

ادعای داعش برای ایجاد«خلافت»در آمریکا
پرچم داعش

گروه تروریستی داعش ادعا کرد که با اعلام «دولت خلافت اسلامی» در آمریکا، پرچم خود را در کاخ سفید برخواهد افراشت.

به گزارش العالم به گزارش روزنامه «واشنگتن تایمز»به نقل از «ابوموسی» مدیر دفتر رسانه‌ای داعش خاطرنشان کرد؛ خلافت ایجاد شده و متوقف نخواهد شد. این روزنامه آمریکایی به نقل از ابوموسی ادامه داد: ترسو نباشید و با پهپاد به ما حمله نکنید؛ سربازان خود را که در عراق به دست ما به ذلت کشیده شدند بفرستید.

وزارت دفاع آمریکا روز شنبه اعلام کرد که دو عملیات دیگر را علیه مواضع داعش نزدیک شهر اربیل در شمال عراق انجام داد. به گفته وزارت دفاع آمریکا، در این عملیات سکوهای شلیک خمپاره و یک کاروان گروه های مسلح هدف قرار گرفته شد. هواپیماهای آمریکا طی 2 روز گذشته، در چندین عملیات مواضع داعش را نزدیک اربیل هدف قرار دادند.

واکنش دیرهنگام آمریکا در قبال داعش و سکوت مسوولان این کشور در قبال جنایتهای این گروه تروریستی و کشتار شهروندان عراقی به دست آنان، با انتقادهای فراوانی در رسانه‌ها همراه شده است. آمریکا با وجود گذشت بیش از 3 سال از آغاز بحران و جنگ در سوریه، نه تنها در قبال جنایات گروه های تروریستی در سوریه سکوت کرده است، بلکه همچنان با یاری هم پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه ای خود در حال حمایت همه جانبه از این تروریست‌ها است؛ تروریستهایی که پس از ناکام ماندن در سوریه، اکنون شمال عراق را بحرانی کرده‌اند.

فرآوری: امیر رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : العالم/ جهان نیوز

مطالب مرتبط:

اعترافات جالب یک عضو داعش

تجاوز ،ربایش و فروش زنان توسط داعش

خشم مصری ها از فتوای قرضاوی