تبیان، دستیار زندگی
مزوتراپی یک روش درمانی غیر جراحی است که با هدف تاثیر بر مناطق بیمار بدن و کاهش سلولیت، اضافه وزن، جوانسازی پوست صورت و گردن و...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : الهه گودرزی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مزوتراپی چه کاربردهایی دارد؟


مزوتراپی یک روش درمانی غیر جراحی است که با هدف تاثیر بر مناطق بیمار بدن و کاهش سلولیت، اضافه وزن، جوانسازی پوست صورت و گردن وچندین منظور دیگر به کار گرفته می شود. در این روش درمانی تزریق های متعددی از داروهای مختلف مورد تایید FDA، ویتامین ها و مواد معدنی در ناحیه ای از بدن که بیمار است انجام می شود.

مزوتراپی

شاید بهتر باشد در اینجا توضیح کوتاهی درباره سلولیت ارائه دهیم.

سلولیت به تجمع بدشکل چربی‌هایی گفته می‌شود که در سوخت و ساز آنها اختلال به وجود آمده است. ‌این چربی‌ها به همراه برخی مواد سمی در زیر پوست جمع می شوند. این مشکل بیشتر در خانم ها رایج است.

سلولیت تنها مشکل خانم‌های چاق نیست، بلکه خانم های لاغر و یا با وزن طبیعی نیز ممکن است به سلولیت مبتلا باشند.

تقریبا 85 درصد خانم‌های بالای 20 سال در سراسر دنیا از تجمع ناخواسته ‌این چربی‌ها شکایت دارند.

در حقیقت سلولیت شرایط فیزیولوژیکی است که دارای علت های چندگانه ای است.

مزوتراپی

این روش درمانی به مزودرم مربوط است. مزودرم لایه ای از چربی و بافت در زیر پوست است. ترکیبات و داروهای تزریقی به کار رفته در این روش، بسته به منطقه ای از پوست که تزریق در آنجا انجام می شود و نوع بیماری فرد، متفاوت هستند.

مزوتراپی همچنین روشی کارآمد در کاهش درد است وهمچنین در درمان ریزش مو و رویش مجدد موها در مردان و زنان.

مزوتراپی را می توان یک انقلاب در درمان دانست

کاهش سریع وزن ناشی از لیپوساکشن را نمی توان با درمان مزوتراپی مقایسه کرد. لیپوساکشن در حال حاضر سریع ترین و موثرترین روش موجود در کاهش چربی های بدن است.

با این حال مزوتراپی کم هزینه تر و بسیار راحت تر و کم تهاجمی تر از جراحی لیپوساکشن است.

مزوتراپی امروزه در درمان بیماری های پوستی و مراقبت های زیبایی از جمله آکنه، سلولیت، چین و چروک، زخم ها و نیز در کاهش چربی بدن به کار می آید

مقایسه مزوتراپی با لیپوساکشن

مزوتراپی روشی بسیار راحت تر و با درد بسیار کمتر از لیپوساکشن است و این به دلیل استفاده از کرم ها و لوسیون ها در منطقه تزریق است. در حالی که درد لیپوساکشن تا مدت ها بعد از اتمام جراحی ادامه دارد.

مزوتراپی معمولا هیچ جای زخمی بر بدن باقی نمی گذارد، اگرچه ورم و قرمزی در مناطق تزریقی تا چند ساعت بعد از تزریق وجود خواهند داشت. اما جای زخم لیپوساکشن قطعی و از متوسط تا شدید است.

استراحت بعد از مزوتراپی لازم نیست و بیماران خود قادر هستند بعد از درمان به خانه بازگردند و بعد از چند ساعت به کارهای روزمره خود بپردازند.

اگرچه این روش هنوز در کشور ما یک روش درمانی جدید در نظر گرفته می شود، اما سابقه آن در فرانسه حدود 30 تا 40 سال است.

با این حال هنوز هم برخی پزشکان روش های جراحی را بهتر از مزوتراپی می دانند.

کدام بیماری ها و مشکلات با روش مزوتراپی قابل درمان اند؟

اگرچه مزوتراپی در درمان طیف گسترده ای از جراحت ها، بیماری ها و اختلالات بالینی به کار گرفته می شود، اما امروزه در درمان بیماری های پوستی و مراقبت های زیبایی از جمله آکنه، سلولیت، چین و چروک، زخم ها و نیز در کاهش چربی بدن نیز به کار می آید.

مزوتراپی چگونه سلولیت و چربی های بدن را می زداید؟

مزوتراپی در حقیقت سه عامل اصلی موثر در ایجاد سلولیت و توده های چربی بدن را مود هدف قرار می دهد. پزشک به این منظور ترکیبت خاصی از داروهای تزریقی را به کار می گیرد که چربی موجود در سلول ها را کاهش دهد.

در این روش اختلالات موجود در گردش خون و بافت های همبند آسیب دیده شکسته می شوند. پس پوست سطحی صاف را پیدا خواهد کرد. از این طریق مزوتراپی قادر خواهد بود سلولیت را در هر جایی از بدن درمان کند.

تاثیر مزوتراپی بر جوانسازی پوست چگونه است؟

تزریق زیرپوستی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها، باعث شادابی و سرزندگی سلول ها می شود، آنها را فعال تر می کند و از این رو تولید کلاژن و الاستین در آنها تحریک می شود. خیلی وقت ها از مزوتراپی در سنین 25 تا 30 سالگی و برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک استفاده می شود.

نتایج چه مدت بعد از درمان تزریق ایجاد می شود و چه مدت بر جای می ماند؟

نتیجه به دست آمده شدیدا به نوع بیماری و هدف درمانی، شرایط فیزیولوژیک و عوامل متعددی وابسته است. اما به طور میانگین بیماران بعد از حدود 2 تا 3 جلسه تزریق، نتیجه را می بینند.

پابرجایی نتایج به دست آمده به طور قابل توجهی به ورزش و رژیم غذایی فرد بستگی دارد. از آنجایی که متوقف کردن فرایند های مداوم پیری در بدن امری غیر ممکن است، تنها راه، پیگیری درمان و داشتن جلسات مکرر از این روش درمانی خواهد بود.

الهه گودرزی

بخش سلامت تبیان


مطالب مرتبط:

مزایا و معایب مزوتراپی

وقتی پوست شل می‌شود و می‌افتد

زیبایی به زور آمپول

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.