تبیان، دستیار زندگی
خیلی ها دوست دارند عجایب هفتگانه را از نزدیک ببینند اما این شانس نسیب کمتر کسی می شود. با این حال با سر زدن به موزه نصر می توانید همه این عجایب را در فضای کوچکی ببینید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موزه عجایب هفت گانه
موزه نصر


خیلی ها دوست دارند عجایب هفتگانه را از نزدیک ببینند اما این شانس نسیب کمتر کسی می شود. با این حال با سر زدن به موزه نصر می توانید همه این عجایب را در فضای کوچکی ببینید. یعنی در ماکت های نگارخانه نصر در کیلومتر 14 جاده کرج - چالوس، جنب رودخانه و رستوران پامچال.

نصرالله روحانی مدیر موزه نصر تمام آثار را خودش ساخته و نمونه های اهرام ثلاثه، مجسمه زئوس، مجسمه رودس، مقبره موسولوس، معبد آرتمیس، فانوس الکساندریا و باغ های معلق بابل را در آن به نمایش درآورده است.

نصرالله روحانی

در این موزه همچنین کشتی نوح و آدم های ماقبل تاریخی هم در این موزه به چشم می خورند. علاوه براین، آثار خوشنویسی و 10 تابلوی نقاشی با مضامین مختلف در این موزه به چشم می خورند. علاوه براین آثار خوشنویسی و 10 تابلوی نقاشی با مضامین مختلف مثل طبیعت، در این موزه به مجموعه آثار قبلی این گنجینه افزوده شده و نمای موزه را هنر تر کرده است.

موزه عجایب هفت گانه

نقطه عطف آثار نقاشی این موزه، تابلویی است که زندگی انسان را از نطفه تا پایان به تصویر می کشد. این تابلو افسانه زندگی نام دارد و در گشت و گذارتان در این موزه، باید چند دقیقه ای را پای آن وقت صرف کنید تا هنر و ظرافتش را دریابید.

در این موزه شما انسان های ماقبل تاریخ را در حال روشن کردن آتش می بینید و می توانید کنار شترسوارهایی بایستید که در کنار اهرام ثلاثه مصر دیده می شوند. همچنین مجسمه انسان ها و حیواناتی که در کشتی نوح سوار شده بودند را خواهید دید

ورودی این موزه شبیه یک غار تاریک ساخته شده. غاری که نصرالله روحانی به آن تماشاگه تاریخ لقب داده و فضای تاریک آن را با خزه ها و علف ها پوشانده است. بر در و دیوار غار هم نقاشی های زیبایی خودنمایی می کنند که از روی نقاشی های غار لاسکو در فرانسه نمونه برداری شده اند. بعد از عبور از غار به تالار نگارخانه می رسید که شباهت زیادی به تونل زمان دارد و شما را به قرون گذشته می برد. ماکت های عجابت هفت گانه در همین بخش قرار دارند.

موزه عجایب هفت گانه

در این موزه شما انسان های ماقبل تاریخ را در حال روشن کردن آتش می بینید و می توانید کنار شترسوارهایی بایستید که در کنار اهرام ثلاثه مصر دیده می شوند. همچنین مجسمه انسان ها و حیواناتی که در کشتی نوح سوار شده بودند را خواهید دید.

شاید بد نباشد که بدانید نصرالله روحانی در سال 1305 متولد شده و از شاگردان استاد اسماعیل آشتیانی است که خود از شاگردان استاد کمال الملک بوده. او طراح خط شناسنامه، کوپن و برخی از اسکناس ها و چک های تضمینی ایران هم هست.

موزه عجایب هفت گانه

نصرالله روحانی تحصیلات خود را در دانشگاه علم و صنعت و همچنین در رشته های چاپ، معماری داخلی و گرافیک در کشور آمریکا به پایان رسانده و بیش از 50 سال است که در هنر نقاشی و طراحی فعالیت دارد. او همچنین مدتی ریاست بخش نمایشگاه و کارهای هنری سفارت آمریکا را برعهده داشته است.

روحانی برای جمع آوری اطلاعات دقیق مربوط به ماکت های عجایب هفت گانه اش، چندین بار به خارج از کشور سفر کرده و همه را با هزینه و ذوق شخصی اش انجام داده است.

موزه عجایب هفت گانه

از همه این ها که بگذریم، تماشای فضایی که موزه در آن قرار گرفته هم خالی از لطف نیست. اگر به این موزه سری بزنید می توانید چشم اندازی سر سبز و طبیعی شامل رودخانه مواج و خروشان و درختان انبوه و قطور را ببینید که شاید موزه نصر را در نظرتان شبیه یک خانه رویایی با نقش و نگارهای جالب و دیدنی کند.

الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


مطالب مرتبط:

تاریخ خوراکی ایران در موزه

سقوط آزاد وسط موزه ها

موزه گردی در گوشه و کنار ایران