تبیان، دستیار زندگی
یک شهروند فلسطینی ساکن «غزه» از کمک عربستان سعودی به مردم غزه رونمایی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عربستان هم به غزه کمک کرد!+ عکس


یک شهروند فلسطینی ساکن «غزه» از کمک عربستان سعودی به مردم غزه رونمایی کرد.

«احمد النجار ابوعایش» در صفحه شخصی‌اش در سایت فیس بوک، عکسی از «کفن مدرن» اهدایی یک موسسه در عربستان سعودی را به اشتراک گذاشته و نوشته است:«الحمد لله، خدا را شکر... بالاخره کمک اعراب به غزه رسید... الله اکبر: برادران عرب به غزه حیاتی‎ترین و مهم‎ترین کمک را کرده‎اند: یک مجموعه کامل از کفن‎های مُدرن! خدا تمام شماها را نابود کند! امیدوارم، فرزندان و تمام خانواده‎تان مورد حمله وحشیانه‎ترین سگ‎ها قرار گیرند و امیدوارم هیچ مدافعی نداشته باشند! کفن‎های مدرن؟! مردن؟! لعنت بر شما ای حرام زادگان!»

کفن عربستان برای غزه

رژیم اسرائیل آتش‌بس یکجانبه اعلام کرد

در ادامه در آخرین تحولات غزه نیز می توان به اعلام آتش بس یکجانبه از طرف رژیم صهوینیستی اشاره کرد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس هدف از اعلام آتش‌بس یکجانبه و موقت توسط رژیم صهیونیستی در غزه را تلاشی برای انحراف افکار عمومی از جنایت‌های صورت گرفته علیه ساکنان نوار غزه ارزیابی کرد.

رژیم صهیونیستی، یکشنبه شب از آتش‌بس «انسان‌دوستانه» در نوار غزه خبر داد.

براساس این گزارش، این آتش‌بس یکجانبه از ساعت 10 صبح امروز در نوار غزه (به وقت محلی) به مدت 7 ساعت برقرار خواهد شد.

در همین حال، «سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد آتش‌بسی که اسرائیل به صورت یکجانبه اعلام کرده است با هدف انحراف افکار از جنایت‌هایی صورت می‌گیرد که این رژیم در نوار غزه مرتکب شده است.

ابوزهری تصریح کرد، اسرائیل تاکنون به هیچ نوع آتش‌بسی پایبند نیست و این اقدام آن نیز نوعی فریبکاری و با اهداف خاصی اتفاق می‌افتد.

سخنگوی حماس از فلسطینیان ساکن نوار غزه خواست که احتیاطات لازم را رعایت کنند و به ادعاهای دشمن اشغالگر اطمینان نکنند.

بیانیه آیت‌الله مکارم درباره جنایات علیه غزه

حضرت آیت الله مكارم شیرازى با صدور بیانیه ای با اشاره به وظیفه مسلمانان در قبال جنایت علیه مردم غزه تصریح کردند: اكنون بر همه مسلمین و انسان‌هاى باوجدان از هر مذهب و مسلك ـ نه دولت‌هاى بى اراده دست نشانده ـ لازم است كه وظائف خود را در برابر این فاجعه انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حضرت آیت الله مكارم شیرازى با صدور بیانیه ای با اشاره به وظیفه مسلمانان در قبال جنایت علیه مردم غزه تصریح کردند: اكنون بر همه مسلمین و انسان‌هاى باوجدان از هر مذهب و مسلك ـ نه دولت‌هاى بى اراده دست نشانده ـ لازم است كه وظائف خود را در برابر این فاجعه انجام دهند.

برادران عرب به غزه حیاتی‎ترین و مهم‎ترین کمک را کرده‎اند: یک مجموعه کامل از کفن‎های مُدرن! خدا تمام شماها را نابود کند! امیدوارم، فرزندان و تمام خانواده‎تان مورد حمله وحشیانه‎ترین سگ‎ها قرار گیرند و امیدوارم هیچ مدافعی نداشته باشند! کفن‎های مدرن؟! مردن؟! لعنت بر شما ای حرام زادگان!

متن بیانیه این مرجع تقلید بدین شرح است

بسم الله الرحمن الرحیم

حمله بى‌رحمانه اسرائیل و كشتار وحشیانه بى‌سابقه این رژیم غیرانسانى مخصوصاً كشتار وسیع زنان و كودكان و غیر نظامیان و تخریب منازل و مدارس و بیمارستان‌ها به طور وسیع و حمایت بى‌چون و چراى سران آمریكا و اروپا از این جنایات هولناك حقایق زیادى را براى جهانیان فاش كرد، هر چند قبل از آن هم روشن بود اما نه در این مقیاس.

اولاً: معلوم شد این رژیم نامشروع پاى‌بند به هیچ قانون بشرى و انسانى و الهى نیست و براى رسیدن به اهداف نامشروع خود هر جنایتى را مجاز مى‌شمرد.

ثانیاً: ثابت شد مجامع جهانى، مجموعه هایى بسیار بى‌خاصیت و نالایق و بى‌كفایت‌اند، به جاى آن‌كه حامى مظلومان باشد آلت دست ظالمان‌اند.

ثالثاً: ثابت شده اعلامیه حقوق بشر ورق پاره بى‌ارزشى بیش نیست كه به سخریه نزدیك‌تر از واقعیت است.

جنگ غزه علیرغم تمام مصائبش براى جهان اسلام و بشریت این اثر مثبت را داشت كه وجدان عمومى جهانیان را بیش از پیش در برابر اسرائیل غاصب بیدار كرد و اعتماد جهانیان را از مدعیان حقوق بشر و مجامع بین‌المللى به كلى سلب نمود.

اكنون بر همه مسلمین و انسان‌هاى باوجدان از هر مذهب و مسلك ـ نه دولت‌هاى بى اراده دست نشانده ـ لازم است كه وظائف خود را در برابر این فاجعه انجام دهند.

نخست این‌كه همگى فریاد بلند كنند و بخواهند كه جلوى این دیو دیوانه گرفته شود و به جنایاتش پایان داده شود.

دیگر این‌كه به عكس اسرائیل كه مى‌خواهد مردم غزه را خلع سلاح كند آنها را بیش از پیش مسلح سازند و این كار را به تمام كشورهاى اطراف اسرائیل تعمیم دهند زیرا عقل و شرع مى‌گوید در برابر این دیوانگان جز با قدرت نمى‌توان از خود دفاع كرد.

و از سوى دیگر همه كشورهاى جهان سوم مجروحان را براى مداوا در كشورهاى خود (مانند كشور ما ایران) بپذیرند.

و دیگر این‌كه براى ترمیم خرابى‌ها در اولین فرصت اقدام كنند و از این طریق مرهمى بر زخم‌هاى جانكاه این عزیزان بگذارند.

و سرانجام باید كارى كرد كه این جنایات به دست فراموشى سپرده نشود و علیرغم خواست حامیان ظالم و زورگوى این رژیم نامشروع خبررسانى كافى، پیوسته انجام گیرد.

از خداوند متعال توفیق همگان را براى انجام این مسئولیت‌ها تقاضا داریم.

فرآوری:  رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : الف تسنیم مجله مهر

مطالب مرتبط:

آیا رسانه‌های ما مهره غرب‌اند؟

نسل کشی در غزه مجاز است!

تشکر ویژه حماس از ایران