تبیان، دستیار زندگی
تعداد کشته ها در غزه رو به افزایش است و روزنامه های غربی در حال افشای کمک های تسلیحاتی دول خود به رژیم صهیونیستی هستند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نسل کشی در غزه مجاز است!


تعداد کشته ها در غزه رو به افزایش است و روزنامه های غربی در حال افشای کمک های تسلیحاتی دوم خود به رژیم صهیونیستی هستند

غزه

ران درمر سفیر اسرائیل در آمریکا در این باره گفت: من بر این باورم که جهان باید اسرائیل را ستایش کند و قدردان آن باشد که برای کشته نشدن بیشتر غیرنظامیان، هر آنچه در توان دارد به کار می گیرد.درست است که در این روند اشتباهاتی نیز رخ می دهد اما اقداماتی که ما برای جلوگیری از کشتار غیر نظامیان در پیش می گیرم هیچ کشوری در جهان در پیش نمی گیرد. ما برای این کار، از آسمان آگهی اخطار برای مردم می فرستیم . اما در دیگر مناطق جهان، کشورهای و گروههای متخاصم چگونه در این خصوص اقدام می کنند. شما اقدامات و حملاتی را که در ناتو انجام داد در نظر بگیرد که چقدر از غیر نظامیان در این کشور را کشت.

سفیر اسرائیل در آمریکا در توجیه جنایت های نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه گفت: این منطقه بسیار پر جمعیت است و اگر اسرائیل اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را حتی تا صد در صد نیز در پیش گیرد باز هم در هر حمله ای تعداد زیادی غیر نظامی کشته خواهد شد.

وی افزود، اگر اسرائیل در حملات خود به غیر نظامیان توجه نکند و اقدامات احتیاطی را در این خصوص در نظر نگیرد شمار غیرنظامیانی که در هر حمله کشته می شدند بین 10 تا 100 برابر بیشتر از حد کنونی بود.

همچنین روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل مطلبی با عنوان «وقتی نسل‌کشی مجاز است» منتشر کرد که در آن «یوگان گوردون»، یکی از روزنامه‌نگاران این روزنامه پیشنهاد کرده بود کشتن تمامی فلسطینی‌ها اقدامی قابل توجیه است.

روزنامه تایمز اسرائیل این مقاله را پس از خشم عمومی از انتشار آن در فضای مجازی حذف کرد، اما آرشیو این مقاله در این لینک قابل دسترسی است.

تعداد شهدای غزه به 1656 تن افزایش یافت

صهیونیست ها یا چنین نگاهی و حملات مداوم خود به غزه تعداد شهدای فلسطینی را از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، به یک هزار و 656 تن رسانه اند.

به نقل از رسانه ها، از دیروز (جمعه) در پی نقض آتش بس توسط رژیم صهیونیستی، نظامیان صهیونیست حملات هوایی و توپخانه ای خود را تشدید کرده و حدود یکصد تن از مردم بی پناه غزه را فقط در رفح به شهادت رساندند.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون دستکم یک هزار و 656 فلسطینی به شهادت رسیده اند که بیشتر آنها غیرنظامی هستند

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در این زمینه گفت: از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون دستکم یک هزار و 656 فلسطینی به شهادت رسیده اند که بیشتر آنها غیرنظامی هستند.

رژیم صهیونیستی در جریان حملات خود به غزه با زیرپا گذاشتن همه قوانین و مقررات بین المللی و عدم پایبندی به اصول اخلاقی و انسانی، از طریق زمین، هوا و دریا مردم بی پناه غزه را آماج حملات خود قرار داده است.

با وجود گذشت 26 روز از حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه، ملت مبارز فلسطین همچنان با مقاومت و پایمردی در مقابل آن ایستاده و ارتش رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است.

نقش انگلیس در مسلح ساختن رژیم صهیونیستی

در مقاله ایندیپندنت عنوان شده است، تسلیحات یاد شده در برگیرنده طیف گسترده ای از سلاح ها از جمله سلاح های کنترل شونده، هواپیماهای بدون سرنشین و خودروهای زرهی است.

روزنامه «ایندیپندنت» در شماره روز شنبه خود با اشاره به نقش انگلیس در مسلح ساختن رژیم صهیونیستی نوشت: نیروهای اسراییلی در حال استفاده از سلاح های انگلیسی در حملات خود به غزه هستند.

غزه

در مقاله ایندیپندنت عنوان شده است، تسلیحات یاد شده در برگیرنده طیف گسترده ای از سلاح ها از جمله سلاح های کنترل شونده، هواپیماهای بدون سرنشین و خودروهای زرهی است.

این روزنامه انگلیسی نوشت: دولت انگلیس متهم به قصور در تنظیم فروش سلاح به اسراییل، متعاقب پیدا شدن شواهدی از بکارگیری این گونه سلاح ها در حمله به غزه است.

ایندیپندنت افزود: شواهد در اختیار این روزنامه نشان می دهد که مجوز صدور سلاح به ارزش 42 میلیون پوند از سال 2010 میلادی به 130 شرکت تولید کننده تجهیزات نظامی انگلیس به اسراییل داده شده که در برگیرنده سلاح های کنترلی، بمب های هدایت شونده، هواپیماهای بدون سرنشین و خودروهای جنگی است.

این روزنامه افزود: هواپیماهای بدون سرنشین هرمس به طور گسترده ای از سوی ارتش اسراییل در عملیات غزه به منظور نظارت بر فلسطینی ها و نیز حملات موشکی استفاده می شود.

این نماینده پارلمان اضافه کرد: مردم انگلیس حق دارند از میزان حمایت دولت این کشور در جهت فراهم آوردن زمینه برای فروش سلاح به ارتش اسراییل مطلع شوند.

به نوشته ایندیپندنت، ثˆدیوید میلیبندثˆ وزیر خارجه پیشین انگلیس در سال 2009 میلادی عنوان کرده بود که تجهیزات و سلاح های انگلیسی در حمله همان سال به غزه مورد استفاده قرار گرفته است.

این روزنامه افزود: فروش قبلی شرکت های سازنده سلاح انگلیس به اسراییل شامل برخی تجهیزات جت های جنگنده اف 16 و قطعات هلی کوپترهای جنگی می شده است که هر دو اینها در جنگ اخیر غزه مورد استقاده قرار گرفته اند.

ایندیپندنت اضافه کرد: اسراییل یکی از بزرگترین مشتری های صادرات مستقیم و غیر مستقیم تجهیزات نظامی و تجهیزات دارای کاربرد دوگانه انگلیس در سال گذشته میلادی به ارزش 7 میلیارد پوند بوده است.

به نوشته ایندیپندنت، این اسناد از سوی کمپین مبارزه علیه تجارت سلاح و در چارچوب قانون آزادی اطلاعات در اختیار این روزنامه قرار گرفته است.

کمک تسلیحاتی امریکا به رژیم صهیونیستی

یک منبع آمریکایی به یک پایگاه خبری اسرائیلی گفت که کمک تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل در جنگ غزه پس از آغاز حمله زمینی و از زرادخانه سری انجام شد.

این منبع آمریکایی که نام وی فاش نشد، در گفت‌وگو با پایگاه خبری «واللا» اسرائیل، اعلام کرد که آمریکا پس از آغاز حمله زمینی اسرائیل به غزه، از زرادخانه سری خود که در خاک فلسطین اشغالی است، به ارتش اسرائیل کمک کرد.

پایگاه واللا این منبع آمریکایی را بلندپایه توصیف کرد و به نقل از وی نوشت، این سلاح‌هایی که آمریکا به اسرائیل داد، در انبار محرمانه‌ای که در خاک فلسطین اشغالی است و وابسته به آمریکاست موجود بود. گلوله‌هایی با قطر 120 میلی‌متری از جمله این سلاح‌ها بود.

ران درمر : من بر این باورم که جهان باید اسرائیل را ستایش کند و قدردان آن باشد که برای کشته نشدن بیشتر غیرنظامیان، هر آنچه در توان دارد به کار می گیرد !

واللا نوشت: البته جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) این خبر را تایید کرد. اسرائیل بر این اساس به دو نوع سلاح که با قانون آمریکا تطابق داشت،‌ دست پیدا کرد. این تصمیم هم [تصمیم کمک تسلیحاتی به اسرائیل در زمان جنگ از زرادخانه سری] نیاز به تایید و مجوز کاخ سفید [و رئیس جمهور] ندارد. این کمک‌ها طبق گفته سخنگوی پنتاگون در جهت تعهد آمریکا به حفظ امنیت اسرائیل است و این امر برای حفظ منافع آمریکا ضروری است که باید از طریق تجهیز اسرائیل به سلاح‌هایی صورت بگیرد که اسرائیل بتواند از خود دفاع کند.

به گفته واللا، زرادخانه سری تسلیحاتی آمریکا در فلسطین اشغالی شامل انواع مختلف سلاح‌هایی می‌شود که ارزش برخی از آن سلاح‌ها به یک ملیارد دلار می‌رسد. این انبار تسلیحاتی در مواقع اعلام حالت فوق‌العاده مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در بیستم جولای که این کمک‌رسانی انجام شد، حالت فوق‌العاده اعلام نشده بود.

واللا نوشت: جرج بوش پسر در زمان جنگ لبنان در سال 2006 [جنگ 33 روزه] به آمریکا اجازه داد تا اسرائیل را با سلاح‌های پیشرفته و نوین از همین انبار تجهیز کنند.

ملک عبد الله پادشاه عربستان طی سخنانی حوادث غزه را جنایت علیه بشریت خواند.

ملک عبد الله پادشاه عربستان در سخنرانی خود اعلام کرد آنچه که در غزه در حال وقوع است یک جنایت جنگی علیه بشریت است.

وی افزود که شکست جهان در برابر تروریسم نسلی را به وجود خواهد آورد که فقط به خشونت اعتقاد دارد. ملک عبد الله گفت تروریست ها فکر می کنند که قدرت گرفته‌اند ولی در توهم به سر می برند.وی افزود آنچه که در فلسطین روی می دهد جنایت علیه بشریت است. پادشاه عربستان تصریح کرد که تروریسم انواع مختلفی پیدا کرده است و خطرناکترین آنها تروریسم دولتی است.

وی گفت: ما 10 سال است که خواهان مرکزی بین المللی برای مبارزه با تروریسم هستیم ولی انجام نشده است. ملک عبد الله تاکید کرد کسانی که تلاش دارند از تروریسم به خاطر منافع شخصی خود استفاده کنند از تجارب گذشته درس نگرفته‌اند. پادشاه عربستان گفت: دانشمندان امت اسلامی و جامعه بین المللی باید به مسئولیت تاریخی خود عمل کنند.

این در حالی است که عربستان و هم پیمانان آنها نقش به سزایی در حمایت و رابطه با کشورهای غربی و ناآرامی های منطقه دارند.

فرآوری : رضوانی

بخش سیاست تبیان


منابع : تسنیم/ ایرنا/ تابناک

مطالب مرتبط:

غزه مظلوم، باریکه غم

جهاد نکاح" این بار در اسرائیل!

تشکر ویژه حماس از ایران