تبیان، دستیار زندگی
از زمانی که شرکت ها دستمال های رولی را با این رول ها به فروش رساندند، مقدار زیادی از رول ها پس از استفاده دور ریخته شدند. اما شما می توانید با ساخت این لوستر زیبا دوباره از آنها استفاده نماید و بازیافت را به زیباترین شکل ممکن به وجود آورید. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سارا قیصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لوستر با رول دستمال کاغذی

لوستر با رول دستمال کاغذی

به نظر شما رول های دستمال کاغذی پس از استفاده به چه کار می آیند؟

از زمانی که شرکت ها دستمال های رولی را با این رول ها به فروش رساندند، مقدار زیادی از رول ها پس از استفاده دور ریخته شدند. اما شما می توانید با ساخت این لوستر زیبا دوباره از آنها استفاده نماید و بازیافت را به زیباترین شکل ممکن به وجود آورید.

پس با من همراه شوید ...

مواد لازم:

  • 32 عدد رول دستمال توالت
  • منگنه
  • نوار
  • قیچی
  • مداد
  • لامپ و متصلات لوستر ساختن

یک تیوپ اضافی را به شکل یک خط کش مقوایی راهنما برای اندازه گیری دور تیوپ ها درست کنید. به طوری که 20 تا از تیوپ ها به 6 قسمت و 12 تای دیگر به 5 بخش تقسیم شوند. سپس آنها را بالای تعداد ذکر شده با مداد علامت بزنید تا بتوانیم در قسمت بعد آنها را برش دهیم چرا که ما احتیاج داریم تا سر تیوپ ها را به شکل پره دربیاوریم تا هم زیبا جلوه دهند و هم قابلیت اتصال به یکدیگر را داشته باشند. پس از آنکه 20 تا از تیوپ ها را به 6 قسمت و 12 تای دیگر را به 5 قسمت مساوی تقسیم کردید حال قیچی خود را بیاورید و سعی کنید حدود 2 سانتی متر با دقت سر تیوپ ها را قیچی کنید. پس از این کار هر یک از پره ها را با دست باز کنید تا چیزی شبیه شکل زیر را به دست آورید.

در اینجا لازم است تا تیوپ ها را از یکدیگگر تفکیک نمایید چرا که تعداد آنها کمی زیاد است و در صورت قاطی شدن منجر به طولانی شدن کار شما می شود.

پس از آن یکی از تیوپ های 5 پره را بردارید و با منگنه به یکی از پره های تیوپ 6 پره منگنه کنید و پره ی کناریش را به تیوپ 6 پر دیگری دوباره منگنه بزنید. این کار را تا انتها انجام دهید دقت کنید که همیشه تیوپ های 5 پر به 6 تایی ها وصل می شوند ولی برعکس آن ممکن است مشکلاتی را پدید آورد که پروژه را خراب کند.

5 تیوپ آخر را نگه دارید و با گیره کاغذ به هم متصل کنید مانند شکل. بنابراین شما می توانید به راحتی لامپ را بدون خراب کردن شکل لوستر وارد و یا خارج نمایید و در نتیجه بدون ایجاد تماس با لامپ و سیم برق می توانید لامپ را تعویض نمایید.

شما می توانید در صورت تمایل سمت دیگر تیوپ ها را برای زیبایی بیشتر هم قیچی کنید. امیدوارم از این کاردستی لذت برده باشید.


پژوهش های دانش آموزی- تهیه: مریم فراهانی

تنظیم: مریم فروزان کیا