تبیان، دستیار زندگی
وقتی یه گربه پرو پرو بهت نگاه کنه و به احترامت یه ذره هم از جاش عقب تر نره، باید چکار کرد؟ مخصوصا وقتی که بابات مجبورت کرده بری نونوایی نون بگیری و الان بی اعصابی!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کابوس گربه
گربه

وقتی یه گربه پرو پرو بهت نگاه کنه و به احترامت یه ذره هم از جاش عقب تر نره، باید چکار کرد؟ مخصوصا وقتی که بابات مجبورت کرده بری نونوایی نون بگیری و الان بی اعصابی! حالا تو این شرایط،  یه گربه پیدا می شه زل می زنه تو چشات و هیچ عین خیالش نیس که تو آدمی و اون گربه ، و الان باید بترسه و در بره.  حالا همه ی اینها رو در نظر بگیر به علاوه ی اینکه "دست به سنگت" و نشونه گیریت هم حرف نداشته باشه.

خدایی تو این شرایط می شه بی خیال سر تو بندازی پایین و بری نونوایی؟ نمی شه دیگه. این جوری شد که دوباره یه گربه رو زدیم و شل و پر کردیم ...

اما ... اما شب تو یه کابوس وحشتناک چنان عذابی از دست گربهه کشیدیم که تا آخر عمر قیافه اش یادمون نمی ره.

حالا یاد حرف مادربزرگم افتادم که می گفت کاری به کار گربه ها نداشته باش. نگاه به کوچیکی و اهلی بودنشون نکن. گربه ها از خانواده ی ببر و پلنگن... همه ی اینا هیچی ،آخرش می گفت هر کی توی روز گربه ها رو اذیت کنه شب کابوس گربه می بینه.

من حالا حرفشو باور کردم و دیگه کاری به گربه ها ندارم حتی به گربه پروها... الان دارم فکر می کنم اصلا چرا بعضی پسرا انقدر گربه آزاری می کنن. خیلی از پسرا تو نوجوونی حداقل یک بار گربه آزاری رو تجربه می کنن. این کار نه تنها غیر اخلاقیه بلکه یک گناه بزرگ هم هست.  روایتی از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم هست که می فرماید:

در شب مـعراج از دوزخ آگاهـى یـافتـم ، زنـى را دیـدم كه در عذاب است ، از گناهش سوال كـردم .

پاسخ داده شد كـــــه او گربه اى را محكـم بست ، درحالى كه نه به آن حیوان خـوراكى داده و نه آبى نوشاند و آزادش هم نكرد تا خود در روى زمین چیزى را بـیابـد و بـخـورد و با این حال ماند تا مرد.

خداوند این زن را به خـاطر آن گناه عذاب كرده است .(جواهر الكلام ، ج 31، ص 359.)

اصل کلام اینکه حیوون آزاری به هر شکل و روشی گناهه. سنگ زدن به گربه ها گناهه گناهه گناهه....

انسیه نوش آیادی

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

خط قرمز دوستی

موفقیت در هر شرایطی

شوخی های بد ممنوع

چطور خجالت نکشیم

راه هایی برای مخالفت کردن مودبانه

سرزنش کردن،خوب یا بد؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.